Memmis22

Trådstartare
Är det någon som haft en hund som gjort abort?

Min lilla tjej fick en spruta igår och en spruta idag..

Någon som vet hur dåligt det är normalt att dom mår?
Hon spydde imorse och är allmänt dåsig och lite stressad..men det känns som att det borde vara normalt va? Hur lång tid tar det innan dom börjar blöda, för det gör dom väl?

Sv: Abort!

Min tik en spruta för en herrans massa år sedan. Jag kan inte minnas att hon mådde dåligt efteråt. Eftersom du skriver att allmäntillståndet är påverkat så hade jag absolut kontaktat veterinär.

Okej, ja då får jag kanske ringa. Jag tänkte att en människa gör ju inte abort utan att bli påverkad..

Min hund fick en sån för ca ett år sedan kom dock inte ihåg hennes hälsostatus efteråt så det kan ju inte ha vart nåt som jag reagerat på.
Har dock för mig att det du beskriver är biverkningar de KAN få, men det skadar ju inte att ringa vet i alla fall :)

Det känns ju som att det beror mycket på hur långt in i dräktigheten hon fått behandlingen? Min tik sprutades efter att ha blivit tjuvparad och fick inga biverkningar alls så vitt jag kommer ihåg, men eftersom hon sprutades samma dag och dagen efter parningen efter så fanns det ju inget foster ännu, och därför blödde hon givetvis inget heller (det fanns ju inget att "blöda ut").

Men det kanske förresten är olika sprutor - de man kan ge så tätt inpå och de som man kan ge senare?

Min tik var ju ganska långt in, dygn 33 ungefär.. det syntes åtminstone två fodersäckar på ultraljudet..

Vi sprutade vår gamla hund efter en tjuvparning med sin egen bror. Det var dock en herrans massa år sedan. Man kunde märka att hormonerna spelade ett spratt men inget illamående i övrigt . dock löpte hon 4 ggr per år efter det tills vi steriliserade henne.

Men om hunden är så påverkad skulle jag definitivt ringa till veterinär och prata med dem.

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 358
Senast: Tonto
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Gravid - 1år Hur har ni mått efter skrapning? Skrapning kan ju utföras av olika anledningar. När jag försöker läsa om andras erfarenheter efteråt...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: julgrisen
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 682
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka