Sv: A9-ritten

Hej på er alla!:)
Lycka till er alla som ska starta på A9-ritten i morgon!:bump:
I dag är det mulet och regn, men det ska bli bättre i morgon enligt väderprognosen i går kväll.
/Camilla

Äntligen färdigpackad bil, nyduschad häst och matte, matsäck klar, hundvakt ordnad.. Ser fram emot imorrn!
Vi ses (ni som ska dit)

/Emma S

Jag har faktiskt också packat bilen och släpet. Det som ska med mer är matsäcken och hästen.
Jag har också packat vår klubbs nr-lappar, som ska användas på tävlingen.
Så får ni rida utan nr-lappar beror det på att jag inte dykt upp i tid...:angel:

Tur att du hade nummerlapparna. Jag hittade ännu fler nere i förrådet förrut när jag var nere och hämtade stolarna som ska med i morgon.

William är badad och fin och står faktiskt inne och laddar i natt. Jag vimsar runt och undrar vad jag har glömt... En gång glömde jag sadeln, en annan gång tror jag bestämt det var tvättsvamparna som fick stanna hemma. Vad blir det i morgon?

Precis kommit från stallet, nu ska ett schabrak tvättas, matsäck fixas och packas... och andra diverse måsten göras... :crazy:

Och nej, jag ska inte rida, jag ska "bara" grooma... :rofl:

Vi ses imorrn!!!

Skönt att höra att det är fler som inte är superorganiserade och klara i god tid! Jag betalade in licensen nu precis, det var på håret att jag kom ihåg det.

Vilken tur att jag gick in och tittade i tråden igen. Jag hade inte packat passet, licensen och tävlingsboken. Det kunde blivit "kul" i morgon :crazy:.
Jag tror allt till hästen är packat men får se när vi kommer fram om något viktigt fattas.

Så nu finns det resultat från tävlingen på Distans I Värmlands hemsida...

Så nu tar jag semester...;)

Ta du semester.
Jag har precis kommit hem från stallet efter mockning och annat dagligt göra. Det var väl kanske inte det roligaste att ta tag i efter en ritt men hinner man inte på morgonen så får man ta det sen.
Novan och jag fullföljde inte utan vi bröt på andra slingan eftersom hon kändes trött alternativt inte tyckte det var roligt längre.
Det var ett bra arrangemang och det enda jag saknade var km angivelser på banan men jag förstår att under de omständigheter som var så var det inte det mest prioriterade.

Imponerande snabb resultatredovisning! KOmmer ni att lägga ut protokollen också?

Jag tackar för en fin dag med perfekt väder. Vilken bra tävlingsplats ni hittat, med gott om ytor, och perfekta tak att vila under!
Dandher gillade tävlingen, och han gillade även att bli omtalad som "hästen som blivit uppäten".

Jag började fundera på en sak på vägen hem. Jag bestämde mig för att bryta efter 4 timmar och 40 minuter (givetvis längst ner på banan) men det tog ju tid att hämta transporten och köra genom Kristinehamn 3 ggr så vi kom ju inte in med hästen förrens efter 5 timmar och ungefär 56minuter. Hade jag kunnat få tiden ikryssad på veterinärkortet redan första gången jag var inne i grind (för att hämta transporten) att jag brutit och därmed sluppit risker att bli utesluten pga överskriden maxtid? Jag klarade ju maxtiden med 4 minuter men det hade känts lite trist om jag inte hunnit när jag nu tog beslutet själv för min hästs skull.

Snabbt jobbat! Jag hoppas precis som CK på protokollen också, innan du går på semester ;)

Jag och William tackar för en mycket trevlig dag, bra arrangemang som vi gärna kommer tillbaks till nästa år!

//Josefin

Vilken underbar dag!! Allt har gått som en dröm och jag är så härligt lycklig att jag nästan blir deprimerad istället för det faktiskt är över.
Önskar det va fredag-kväll igen.
Blir rörd och törögd över hur min fina, fina flicka skötte sej på tävlingen. Det va ju hon som gjorde jobbet!!

Vi kommer garanterat nästa år igen!

Tack till alla dom som anordnat, funktionärat och hjälp till med den här tävlingen.

/Emma S

Skönt att höra att det är fler som inte är superorganiserade och klara i god tid! Jag betalade in licensen nu precis, det var på håret att jag kom ihåg det.

Själv packade jag ca en halvtimme EFTER det att jag planerat att köra iväg... Fick med oss allt i alla fall!

Vilken underbar tävling! Önskar att vi gått en 8 i stället, Zlota var så fin och vips var man klar.

Novan och jag fullföljde inte utan vi bröt på andra slingan eftersom hon kändes trött alternativt inte tyckte det var roligt längre.
Det var ett bra arrangemang och det enda jag saknade var km angivelser på banan men jag förstår att under de omständigheter som var så var det inte det mest prioriterade.

Nu vet jag inget om din häst. Men de brukar få "svackor" under ritten. Zlota fick på förra tävlingen efter ca 4 mil. Men sen kom hon igång igen.

Det fanns mer bakom brytningen än att hästen kändes trött även om det var den slutliga anledningen till beslutet. Det är för långt att förklara här men jag kände att vi var färdiga där och då. Troligen hade jag kunnat ta mig i mål och bli godkänd men jag tvivlar på att jag hade tyckt det var roligt när hon sa ifrån så tydligt. Hon gick fram när jag bad henne men totalt utan engagemang och hade så gjort i flera km.

Jag menar inte att det var fel att bryta. Det är väldigt bra att ryttaren själv känner att:Nej, något känns inte bra. Jag bryter.

Liknande trådar

Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k...
2
Svar
28
· Visningar
1 848
Senast: Mineur
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 392
Senast: KesoNeso
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 452
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 051
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30