Sv: A9-ritten

Knapplån.

Tack för en härlig tävlingsdag med lyckat väder (skönt med lite sol efter Göinge), mycket trevliga funktionärer och medtävlande!
Fin bana och bra markeringar. Och så en godkänd ritt för min debutant som pricken över i:et. :banana:

Håller tummarna för att det kommer upp lite bilder på hemsidan också...? :)

Även mitt team vill tacka för en väldigt rolig och välarrangerad tävling! Tack, tack :bow: ! Vi har nyss kommit hem och avklarat den efterlängtade duschen. Lady blev glad att få gå ut i hagen och rulla sig och är fräsch och fin. /Kamilla

Ja tack för en bra ritt, är nöjd med min och Zsiwas första start, förutom små missöden som ett bad i en vattenpöl, där skulle det vart en fotograf, eller hur macken ? :rofl:

Det var ett riktigt "kodacmoment". Hahahaha. Klarade sig sadeln?
Zlota saknade din dam andra slingan. Hon hade hittat en bästis! en som kunde hjälpa henne förbi alla läskiga saker.

jadå, sadeln klarade sig bra, den blev lite lättare att rida in . . Men hade problem på slinga 2 då den gled snett hela tiden. . :(

Men Z & Z träffas väl Fornaboda antar jag? Hur gick det med det läskiga ögat? hittade hon någon att dölja det med ? Det var ju himla farligt allt som fanns där. . . dessa hästar / ston . . . ;)

Hon fick sällskap ut på andra slingan. Men vi släpte dem ca 5 km från mål. Då fick hon gå själv...
Det fanns inte lika mycket läskigt på andra slingan, bara en bro... Och MÅLLINJEN!!!!

Vi kommer till Fornaboda.

Är det inte läderkängor man ska gå in blöta? Då måste det även gälla sadel ;)

Hej på er!:)
Hoppas att ni hade en bra dag i Kristinehamn!
Det hade Sobra, jag & Alexandra, dagen slutade med en 2 placering och BC i T50 km.:banana:
Arrangörerna var fantastiska och fixade allt gallant!:bow:
/Camilla

Grattis Camilla!
Nu är det väl ändå dax att lösa in ditt pris från förra årets Folksam Cup?
En startavgift på en 80 km ritt:D

Grattis Camilla!
Nu är det väl ändå dax att lösa in ditt pris från förra årets Folksam Cup?
En startavgift på en 80 km ritt:D

Hej Mona!
Tusen tack!:bow:
Planen är att starta 80 km på Fornaboda!;) Det är med skräckblandad förtjusning :eek: , men så är det väl första gången!
/Camilla

Det är nog en bra bana för debut på sträcka. Zodiac gjorde ju sin debut förra året där på 120 km.
Jag förstår att du känner att det är lite läskigt men det är inte så förskräckligt långt som man tror första gången man skall pröva.
Sobra har fått en mycket bra grund att stå på också i och med att du ridit många 50 km så hon är redo nu tror jag.
Det enda som jag har känt av med bägge mina hästar när jag tagit upp dem till 80 från 50 är att de får en lite tydligare svacka än de har på 50. Mina har fått sin mellan 50-60 km. De har då ätit och druckigt mycket och sedan varit jättepigga igen sista rundan.
Sedan lär de sej att sträckan är längre och så småningom blir det lik artat när jag fortsatt till 120 km.
Det kommer gå jättebra för er det är jag övertygad om!:cool:
Hoppas på lite svalare väder än förra året,då var det VARMT!
Puh! Du red väl 50 då?

Det fanns inte lika mycket läskigt på andra slingan, bara en bro... Och MÅLLINJEN!!!!

Det var alltså inte bara min häst som tyckte att mållinjen var läskig!! Min tvärnitade framför mållinjen och sedan när två andra ekipage ridit förbi bestämde hon sig för att hoppa över den...

Jag förstod inte varför mållinjen var kalkad? Man brukar ju dra kalk där man INTE får passera.

Min tittade mycket på den. Och även alla kalksträck på banan...

*knapplån*

Har suttit ett par timmar nu med protokollen och jag och datorn är inte överens om hur det ska se ut. :devil:
Så jag har mailat dom till Gert så kanske de kommer upp på distanslistan ist, som kompensation lägger jag ut några foton jag lyckades ta i 5mils starten och fortsätter att försöka få datorn att acceptera mina krav...;)

Jag förstod inte varför mållinjen var kalkad? Man brukar ju dra kalk där man INTE får passera.

Min tittade mycket på den. Och även alla kalksträck på banan...

Men, det var ju ett sista test ifall man vet reglerna och vet att ej rida över heldragen linje. Ni som gjorde det är ju uteslutna vet ja:rofl: :rofl: :rofl:

QUOTE]

Nej... jag förstod inte heller det.. det kan ju rent av vara farligt... jag menar komma i full galopp och sedan tvärnit... eller hopp... man kan ju åka av för mindre...
Som tur var var jag lite beredd på det och lyckades stanna kvar på hästryggen...

Jag var oxå beredd. Travade på och saktade in till skritt. Viste att hon skulle titta. Ville inte få en fin avsittning i målområdet :)

*knapplån*

Har suttit ett par timmar nu med protokollen och jag och datorn är inte överens om hur det ska se ut. :devil:
Så jag har mailat dom till Gert så kanske de kommer upp på distanslistan ist, som kompensation lägger jag ut några foton jag lyckades ta i 5mils starten och fortsätter att försöka få datorn att acceptera mina krav...;)

Får man låna några bilder om man anger fotograf? :o :angel:
Såg att vår vackra målgång var med. :D

Självklart! ;)
Fotograf för målgångarna är Jonas, Team Eriksson
Starten på 5milarna är Stall Crescam.

Såg att Gert lagt ut protokollen på distanslistan nu!
Så jag låter min dator vinna den här gången och bråkar inte mer me den! :)

Liknande trådar

Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k...
2
Svar
28
· Visningar
1 848
Senast: Mineur
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 392
Senast: KesoNeso
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 452
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 051
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Storlek röd Kong?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈