88 Keys-Freimoor- Gibraltar

FT_ryttare

Trådstartare
vad säger den stammen er???
88an vet ja ju vem han är o han har väl gett främst fälttävlan,hopp men även nån dressyr..
men Freimoor och Gibraltar... ingen aning!

hjälp mej

Sv: 88 Keys-Freimoor- Gibraltar

Freimoor var en son till Furioso II som inte lämnat så stora spår i svensk avel. Furioso II var en stjärna!!!

Gibraltar 491 levde mellan 1970 och 1983 (blev påkörd av en lastbil :cry: ) och var e Hurricane xx u en helsyster till Maratons mamma! Han tävlades i fälttävlan, och jag har för mig att han hade kommit upp till svår klass innan den :devil: lastbilen kom ivägen!

jo furioso II e ju helt ok =D
någon annan som vet något??? nån som har avkommor till någon av hingstarna..
va tror ni om denna kombination då??

Har varit medryttare på två halvbröder ue Freimoor, , e Partisan och Mintage, som tävlades i fälttävlan. Snygga hästar, ganska kapabla (framförallt den efter Partisan), men hårda i skallen och svårpåverkbara.

Vet att det fanns rätt många Freimoor-avkommor i norra delarna av Småland i början av 90-talet varav en hel del tävlades hyfsat framgångsrikt i hoppning. En del var rätt skarpa och rätt grova i typen.

Kommer tyvärr inte på någon av hästarnas namn tyvärr. Antar att hingsthållaren fanns någonstans i detta område eftersom det var rätt många avkommor.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 510
Senast: ildiko
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 392
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
13 877
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 187
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka