antiloop8

Trådstartare
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Snälla hjälp mig!
Jag är helt förstörd.

Min ena hund som bor hos pappa o lillebror har varit dålig sen en vecka tillbaka, idag ringde de och fick en tid hos veterinären. Kl 8.30 imorrn ska de dit och avliva min underbara hund..

Jag mår så jävla dåligt, jag är så ledsen så ni anar inte, tårarna tar aldrig slut..

:cry: :cry: :cry:

Förlåt var bara tvungen att få skriva av mig
 
Sv: ......

Usch vad sorgligt!

Hundra och en kramar till dig!

Det finns säkert en jättefin hundhimmel med enorma torkade grisöron som växer på buskar i lagom höjd så att din vän bara kan gå och norpa som han/hon vill...

Och jag tror att hundhimmeln och männsikohimmeln (och det evigt gröna ängarna) är samma himmel...

Men det hjälper ju inte så mycket nu fattar jag...

KRAM
 
Sv: ......

Men gud va sorgligt!! Vet hur de känns att bli av med en underbar vän... :(

Skickar busslast med kramar!..
 
Sv: ......

Stora kramar till dig! Jag fick ta bort min 15åriga katt för några månader sen, det gör så ofantligt ont. :cry:
 
Sv: ......

Du behöver inte be om ursäkt för att du skriver av dig. Det är vad buke är till för.

Jag sänder dig en miljon med tröstkramar!!!
 
Sv: ......

Tack till er alla :bow: :cry:

Hon blir 13 år i mars och hon har varit i min ägo sen hon var 1 år. Jag har mer eller mindre vuxit upp med henne.
Jag sommarjobbade hela sommaren för att sedan köpa henne.

Men hon har kompisarna Hannes o Pippi som väntar :cry: :love: :cry:
 
Sv: ......

such va tråkigt, vad är det som är fel med honom, är han bara gammal eller har han krånglig sjukdomshistoria som gör att de ska åka in å avliva istället för att undersöka?

*tröstkramar*

vill inte tänka på när min egen hund kommer att gå bort.. han är 9 nu.. :cry:
 
Sv: ......

Hon blir ju som sagt 13 år i mars, men troligen trodde vet. att det är något fel på livmodern eftersom hon lider av symptom som att inte äta, inte orkar gå och är allmänt dåsig.

Att operera henne vill vi inte, dels för narkosen men oxå för rehabiliteringen efter en operation. :(
 
Sv: ......

Mamma opererade sin 12 åriga tik för livmodersinflammation ( en tervblandning) dom blir ju väldigt dåliga av sånt...hon levde till för nån månad sen 15 år o 2 månader blev hon innan kroppen sa upp sig....
 
Sv: ......

Jo det förstås att det finns solskenshistorier oxå, men flera av mina vänners hundar har haft svåra operationer och rehabiliteringar. När vi köpte Kicki vägde hon 52 kg (en collie ska väga ca 20 kg), det har medfört att hon har fått svankrygg nu på äldre dagar och bäckenrotation eller vad det nu hette. (Bäckenbensrotation kanske?)

Så för hennes bästa känns det mest rätt att låta henne träffa sina änglakompisar, men det känns så sorgligt.

Fyy nu börjar jag lipa igen :cry: :cry:
 
Sv: ......

Oj oj oj vilken morgon det har varit :crazy:

Kicki skulle till vet. kl 8.30 men imorse var hon en helt annan hund. Så pappa ringde vet. o rådfrågade på nytt. De tyckte att de skulle avvakta till längre fram på dagen.

Nu har han kontaktat vet. på orten som ska ringa upp honom efter lunch för att få en tid senare i eftermiddag för en undersökning, visar det sig då att det är något som är fel så kommer de att ta bort henne.
Visar det sig att det bara är en liten åkomma så ska de försöka behandla det.

Men idag är Kicki mkt piggare, hon äter och dricker :bow:

Men jag vet inte ut eller in, allt känns så turbulent :crazy:
 
Sv: ......

Tyvärr kan jag meddela att förbättringen har blivit till försämring, så överlever hon natten så avlivas hon imorrn på morgonen :cry: :cry: :cry:

jag kommer dö jag oxå känns det som :(
 
Sv: ......

Men usch då....det sägs ju att dom får ofta en "kick" innan dom ska till o dö.....bara hon inte får väldiga smärtor kanske det blir skönt för henne att gå bort i hemmet i sömnen kanske....Kramar om er
 
Sv: ......

Jag lider med dig.. har varit med allt för många gånger :cry:
MITT sätt att hantera sorgen är att gosa med dom andra hundarna... Skulle aldrig klara av att ha en :crazy:, men det är jag det...

TUSEN åter TUSEN kramar :love:
 
Sv: ......

Många kramar.

Även jag vet hur det känns...i fredags var det 1 år sedan jag fick ta bort min älskade Ronja.

Hon blev också bättre ett litet tag så jag visste varken ut eller in men hon hade problem med hjärtat så det var bara en tidsfråga.:crazy:

Det kommer kännas skit ett bra tag men man får tänka att man gjort sitt bästa för de älskade små liven.
 
Sv: ......

Åhh fy fan jag vet hur det är. :cry:
Min älskade hund dog i somras i en olycka, livet blir aldrig mer desamma. :(
Jag ville dö efter det som hände, så jag vet hur du känner.
Det har gått 4 månader nu och jag vet inte hur jag fortfarande lever. :crazy:

Det är otroligt jobbigt men man får tänka på hur bra liv dom hade och så, vad mkt kul man har gjort tillsammans.
Jag försöker minnas min med ett leende även om det inte går ibland.

Min vovva väntar på din där uppe, dom kommer ha jättekul!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 669
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 399
Senast: lilstar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 179
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 226
Senast: Kraxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp