7 veckors jämtar (bildbomb)

Gnist

Trådstartare
Jisses... De tyckte det här med att stå still på ett bord var bara blaha blaha :angel: Öronen pekar åt alla håll på en del och jag tror inte någon egentligen står sådär fint, men det får duga.

Nu är de 7 veckor gamla i alla fall:

Seizethenight-08-03-27077-L.jpg

RunningMan-08-03-27082-L.jpg

NightSnift-08-03-27095-L.jpg

Nightmareinthesky-08-03-27088-L.jpg

Sv: 7 veckors jämtar (bildbomb)

Eyesofthedragon-08-03-27091-L.jpg

Darkofthewoods-08-03-27074-L.jpg

Dragonfly-08-03-27067-L.jpg

Darkofsummer-08-03-27098-L-Gira.jpg

Vissa ser rent misserabla ut :rofl:

Stackarna där, men deras nya mattar och hussar vill ju se just sin egen lilla plutt, så de fick stå ut den korta stund det tog. Orka bry sig i att få det perfekt ;)

Alltså - nu inser jag vad som fattas i mitt liv. Varför det kan kännas tomt och innehållslöst emellanåt, det är ju en liten jämthund som saknas mig! En sån här! Den är makalöst lik min egen huligan, och hade passat fint in i familjen. Du kan skicka valpen omgående söderöver. Jag är t.o.m. villig att lära mig jaga för att kunna sysselsätta den lille parveln.

Det är dock magert med älg i lund, kan man ha annat byte? Snygga karlar? Chokladkakor?

:love: :love: Ååhh, vid den åldern är de ju så ljuvligt söta!!! Men förmodligen är de riktiga gangstrar, eller? :D

Det är ju bara att konstatera: Jämtvalpisar är dom sötaste av alla raser!!!:love::d

I top 3 alla fall :love:

Nu är de busiga och härligt sociala och glada. Ute röjer de järnet åt alla håll och kanter och eftersom det är mina jämtvalpar, så är de nu ute många gånger/dag i snön och härjar :)

Frisk luft och möjligheten att få hoppa och skutta runt som galningar anser jag vara bra nämligen ;)

Eyesofthedragon-08-03-27091-L.jpg

Dragonfly-08-03-27067-L.jpg

Darkofsummer-08-03-27098-L-Gira.jpg

Vissa ser rent misserabla ut :rofl:

Stackarna där, men deras nya mattar och hussar vill ju se just sin egen lilla plutt, så de fick stå ut den korta stund det tog. Orka bry sig i att få det perfekt ;)

Inte lätt att ta kort på småttingar ;)

Gira ser ut att tänka *duger det så här eller* ;)
Och de andra två var ju bara för söta :love:

Förutom att hon står som ett A, så är det helt ok ;)

Lite träning på uppställande behövs dock på hela högen, men så viktigt är det ju inte att ha perfekt uppställda 7-veckorsvalpar ;)

Men :eek: Om en vecka börjar de att flytta :eek: Mina småttingar har blivit stora ju :love:

Det gör så mycket på om öronen blivit stabila eller inte och på vissa är det si och så med den biten ännu :rofl:

Åh gud så gudomligt söta :love: :love:
Nu hoppas jag ännu mer på att pappas jämte är dräktig, isf blir det såna där godingar hos oss i mitten av maj :bump:

Det är nu när jag ser dina bilder Gnist som får mig att ångra att jag inte tog en hund jag blev erbjuden för några årsen, jämte såklart.
Åh va jag älskade den hunden. Men jag hade helt enkelt inte möjlighet att ha honom just då.

Va söta dom är. :love:

Vad är det för stam på de valparna??

*nyfiken som alltid*

Bra kv, med 5/6 på tikens syskonkull :)

Hoppas ni får många fina små jämtar :D

Tack :)
Jo hon är verkligen en kanonhund både jaktligt, exteriört och temperamentsmässigt så det vore synd om det inte blev valpar nu eftersom det är sista försöket nu då hon blir fem i år.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 730
Senast: fixi
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 897
Senast: geting
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 705
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 729
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka