500 hundar räddade från slakt

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare salander
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 2 013
Sv: 500 hundar räddade från slakt

Usch jag vet inte om jag vågar titta :crazy:

Men :bow: till modiga människor som aktivt arbetar för att göra skillnad för världens hundar!

Bra att nàn gör nàt àt de stackars hundarna! :bow::bow: Màr illa när man läser och hör om hundarna och katterna i Kina som torteras maximalt innan de slaktas. :cry: Ju mer torterade desto mörare kött. :cry::cry: Vad skulle man kunna göra för att fà slut pà det helt och hàllet??

Det är inga farliga bilder, bara en lastbil med massa magra schäfer blandningar inklämda som burhöns.

Beror på hur känslig man är...
Det såg ju faktiskt ut som en hund hängde ut genom gallret, med hela kroppen utanför.
Det va ingen trevlig syn men det uppvägdes av att man visste dom skulle bli räddad.

KL

Helt jäkla otroligt!:bump:
Underbart, bara att hoppas att det leder till bättre saker!

Till aktivisterna :love:

Men mitt hjärta blöder, alla tomma blickar i hundarnas ögon :cry:

Oavsett om alla kommer till nytt hem eller ej, glädjer det iaf mig att dom sjuka kommer få vård och avlivas på ett humant sätt!

Fantastiskt att veta att någon bryr sig om "värdelösa" hundar :love:

Tyvärr stjäls många hundar från folk som kallar dem "sina" som du och jag gör med våra hundar. Kalla Faktas dokumentär i ämnet visade bilder av en hund med en namnbricka :(

FÖ håller jag med dig.

Hade ju kunnat vara värre :p Är väl mer det jag menar. Har sett PETA videos när de drar av skinnet på hundar som fortfarande lever och slänger kroppen i en kontainer med andra halvdöda djurkroppar. Det är klart läskigare/äckligare/farligare att kolla på.

Tyvärr stjäls många hundar från folk som kallar dem "sina" som du och jag gör med våra hundar. Kalla Faktas dokumentär i ämnet visade bilder av en hund med en namnbricka :(

FÖ håller jag med dig.

:eek::cry:

Jag som hoppades i mitt stilla sinne att det var mestadels gatuhundar..
Men det är klart, det finns väl folk som föder upp hundar som köttdjur om jag inte minns fel?

Det var ju trevligt för hundarna, ingen gillar ju att bli slaktad. Frågan är var alla ko-älskare är med sina pengar när de andra slakttransporterna går.
Ett liv är ju ett liv.

Hade ju kunnat vara värre :p Är väl mer det jag menar. Har sett PETA videos när de drar av skinnet på hundar som fortfarande lever och slänger kroppen i en kontainer med andra halvdöda djurkroppar. Det är klart läskigare/äckligare/farligare att kolla på.

Jag vägrar se dom. Skulle antagligen aldrig kunna sova igen :crazy:

Jag såg klippet nu. Uthärdligt, jag hade förväntat mig värre bilder, men fortfarande hemskt.

:eek::cry:

Jag som hoppades i mitt stilla sinne att det var mestadels gatuhundar..
Men det är klart, det finns väl folk som föder upp hundar som köttdjur om jag inte minns fel?

Ja, det är säkert MEST gatuhundar, men dom drar sig tydligen inte för att ta det dom hittar.

Åh, det kan jag inte svara på, men det är väl inte omöjligt. Mer lättillgängligt. Fast dyrare än om man plockar från gatan eller stjäl någon.

typ kl

Tänker mig att det skulle vara sjukt dåligt med kött på en sån där utmärglad rackare. Vad är det de äter på de egentligen? Pälsen eller :crazy:

Som tur är finns det modiga djurrättsaktivister i Kina också:

http://video.se.msn.com/watch/video/har-raddas-hundarna-fran-slakt/ahrcbvjn

Det är väl fint att hundarna räddats, absolut. Däremot förstår jag inte riktigt varför man tycker att detta är så hemskt, för att sedan gå och köpa typ chicken mcnuggets eller en hamburgare på donken. Visst, standarden för korna är väl lite bättre om de haft ett drägligt liv innan, men kycklingarna här lever ju i ungefär samma förhållanden som dessa slakthundar, i synnerhet de som ska producera ägg först. Kanske bäst att sopa rent under sin egen matta innan man grämer sig över kinas hundar. Ett liv är ju liksom ett liv.

Visst är det så, men ändå inbillar jag mig att en hund "lider mer" än en kyckling gör i samma situation. Jag tror ju mer intelligens, ju "högre" en varelse är,desto större blir lidandet. Jag tror t.ex. en flådd hund lider mer än en daggmask på en krok. Faktiskt. Även om jag ändå inte vill äta fabriksuppfödd kyckling eller sätta mask på en krok..
Och vi måste jobba för ett bra liv för alla djur i våra samhällen..............

Det är väl fint att hundarna räddats, absolut. Däremot förstår jag inte riktigt varför man tycker att detta är så hemskt, för att sedan gå och köpa typ chicken mcnuggets eller en hamburgare på donken. Visst, standarden för korna är väl lite bättre om de haft ett drägligt liv innan, men kycklingarna här lever ju i ungefär samma förhållanden som dessa slakthundar, i synnerhet de som ska producera ägg först. Kanske bäst att sopa rent under sin egen matta innan man grämer sig över kinas hundar. Ett liv är ju liksom ett liv.

Vad är det som säger att de som tycker att det är hemskt med 500 plågade hundar, staplade ovanpå varandra med bl.a. brutna ben, går och köper kycklingbitar och hamburgare på McDonalds?

Jag gläder mig i alla fall extra mycket åt djurrättsaktivisternas framgång i detta fall (även om de fick köpa loss hundarna dyrt), eftersom Kina inte direkt är det första land jag förknippar med ens det mest grundläggande djurskydd.

Och om man ska invänta den dag då man själv och allt och alla runt sig är alldeles perfekta innan man får tycka något om något - då lär det blir en tyst och kall och tråkig värld att leva i.

Alla kycklingar i Sverige ( eller värphöns ) har det inte dåligt, man kan stortjuta över kinas hundar och samtidigt ha välstädat framför egen dörr :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 860
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 807
Senast: fixi
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 562
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 381

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka