J

__Jeanette

Jag är full av idéer och min senaste är att driva ett äkta 50-talscafé..

Nu är det ju så att jag är född på 90-talet och skulle därför behöva en hel del inspiration, så snälla bidra med vad som är 50tal för er!
 
Sv: 50-tal

Jag är full av idéer och min senaste är att driva ett äkta 50-talscafé..

Nu är det ju så att jag är född på 90-talet och skulle därför behöva en hel del inspiration, så snälla bidra med vad som är 50tal för er!

Du måste självfallet har tavlor på trevliga klassiska bilar från 50-talet! :)
 
Sv: 50-tal

Har du varit på Retro ruter i Boden? :love: DÄR kan du finna inspiration kan jag lova! Kan återkomma med bilder om jag har kvar dom!
 
Sv: 50-tal

Tuuusen tack för alla svar!!

Kanske borde tillägga att det är det amerikanska 50talet jag är inne på, med turkosa skinsoffor osv.

Håller på att rita förfullt, tur att min pappa är finsnickare och därmed insatt i både olika stilar men också tillverkningen!!

Min vision vore att ha fronten på en camaro, en feet jukebox och en massa lp-skivor och bilder på väggarna!!
 
Sv: 50-tal

Häftigt! :laugh:

en liten varning vill jag utfärda dock. Det finns ett kafé som kör det stuket några mil bort från mig. De har satsat hårt på att inreda med tidstypiska saker. Gamla burkar, gamla förpackningar, gamla affischer.

Bekymret blir bara att allt detta gamla inte är fräscht. det är ju en omljlighet att en förpackning nylonstrumpor är ny och fin efter så många år.

Intrycket blir skitigt, skabbigt och ofräscht. Jag har fikat där en gång men tyckte det kändes för äckligt för att gå dit flera gånger. Inte för att det var ostädat och smutsigt utan för att alla gamla grejor kändes läbbiga.

Så nytt, blankt, fräscht och läckert - succén är given!
 
Sv: 50-tal

Det var ett bra tips, därför jag valt den amerikanska stilen..

Dels tycker jag att det är läckrare och sen gillar jag inte alla dess skabbiga bruna möbler osv.

Sen är ju givetvis önskan att dom som jobbar ska bära "rockabilly" frisyr, kråksparkar som smink, vippiga kjolar osv. Killarna ska ha hängslen å fluga!

Hur lätt tror vi att detta är??

Fikat vill jag också ha allt hembakat, de ska vara cupcakes, stora cookies, cheescakes, brownies osv.

maten ska vara sandwichar med ägg och bacon, american pancakes osv.

Ritar och spinner på så gott jag kan!
 
Sv: 50-tal

Tips.. skippa camaron (sen 60-tals bil..) ta en äkta 50-tals glidare istället.
Detta är ju en fd. undergroundstil (rockabilly mm) som nu är mer poppis än någonsin.

Åk på bilträffar o titta på folket! Många klär sig tidstypiskt numera och finns både loppis o nya grejer. Bläddra i biltidningar/även tatueringsmagasin.

Ska du locka riktiga entusiaster är det nog ÄKTA gamla grejer som gäller, finns mycket nytillverkat som ser billigt o skräpigt ut också. Kan i så fall säkert bli ett utflyktsmål för de som gillar stilen.
 

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
24 25 26
Svar
501
· Visningar
14 305
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 958
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
615
Senast: IngelaH
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 927
Senast: Buzzter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp