Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst
Precis, exaktamento. Det är det jag menar. Att jag TÄNKER att han inte är värd bättre än det öde han utsatt någon för att INTE nödvändigtvis samma sak som att jag personligen tänker utsätta honom för det. Det verkar som att folk här fått för sig att jag tänker besöka honom personligen, knappast. Men jag har väl lika stor rätt till min tanke om honom som alla här har full rätt till att tänka om mig? Om och när den rätten isf avskaffades skulle jag gärna vilja veta.
Jag skulle inte bry mig ett skvatt om han utsattes för liknande brott själv men det betyder dock INTE att jag tycker att den "nya" gärningsamannen i sin tur är bättre. Man kan faktiskt tycka att flera personer är precis lika vidriga, det är fullt möjligt. Att tycka illa om en är inte samma sak som att tycka om en annan.
Det är konstigt att man får tycka och tänka vad man vill, bara man inte tycker annorlunda. Mkt märkligt.
Btw, om man tycker att jag är "sjuk" varför har man då inte överseende och klappar mig på huvudet med påståendet att jag inte vet vad jag tycker. Jag har ju isf inte valt att tycka detta, jag råkar ju bara göra det. Varför skulle det då vara värre av mig att tänka som jag gör? Också mkt märkligt.