Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst
Jag tycker inte att ditt resonemang står i relation till att detta är min spontana reaktion på en artikel? Jag må ha åsikter som inte överensstämmer med andras, men i grund och botten handlar min uppfattning om att jag ser det som så att Det lidande man är beredd att tillfoga någon annan - det skall man även vara beredd att mottaga själv. Så enkelt ser jag på saker och ting och det är ett måtto jag utgår från i alla frågor, inte minst de som rör djurmisshandel.
Hur det skulle kunna yttra sig en dag då världen fungerade på det sättet i övrigt också, och inte bara som min högst personliga åsikt, det har jag inte behövt ta ställning till. Men om du verkligen vill driva denna fråga i den här tråden istället för att diskutera det som tråden handlar om - det specifika fallet - så går jag bara vidare på min linje och säger som så att det måste ju vara en läkare jag menar? Det hästen utsätts för är ju just detta, vad en man utsätter henne för samt konsekvensen dvs ett oerhört lidande och sedan avlivning av en veterinär.
Du får ha dina åsikter och jag mina. Jag anser mig inte ha mkt till övers för sådana förövare och du verkar inte ha mkt till övers för mina åsikter. Jag tycker inte att det är en självklarhet att människor står över djur i värde. Det är bara att konstatera att du och jag inte tycker samma saker men jag vet inte om det är någon ide att vi munhuggs om det här? Låt detta vara en tråd som kommenterar artikeln istället för vad de som skriver här tycker gentemot varandra. Om du ändå vill diskutera vidare med mig kan du göra det via PM, annars kan vi helt enkelt bara acceptera att du tycker si och jag tycker så..?