42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Det finns forskning som visar att människor som våldför sig på djur med stor sannolikhet kommer att våldföra sig på människor om de får fortsätta
Detta har påståtts upprepade gånger av lynchning tortyr o avrättningsmobben men ingen har kunnat styrka påståendet. Jag kallar det okunnig bullshit.
PL

Kan du citera mig där jag uttryckligen framför att ni inte får uttrycka era åsikter? Jag har däremot uttryckligen skrivit "Du får ha dina åsikter och jag mina".

Låt detta vara en tråd som kommenterar artikeln istället för vad de som skriver här tycker gentemot varandra. Om du ändå vill diskutera vidare med mig kan du göra det via PM, annars kan vi helt enkelt bara acceptera att du tycker si och jag tycker så..?
Varför kommenterar du då inte artikeln istället för att använda den som ett sätt att framföra dina vidriga åsikter om hur man skall behandla sjuka människor.
PL

Jag läste nyligen en artikel där det stod att många pedofiler även förgripit sig på djur. Artikeln var i någon hästtidning, minns tyvärr ej vilken. Men bullshit är det inte. Varför är du så snabb på att hävda att så inte är fallet?

Varför måste du kalla andra för okunniga innan DU kollar upp fakta?
Ditt lynchsnack börjar bli gammalt, dags att komma på något nytt?

Jag läste nyligen en artikel där det stod att många pedofiler även förgripit sig på djur. Artikeln var i någon hästtidning, minns tyvärr ej vilken
Detta är vad du kalla att komma med fakta:rofl::rofl:
PL

Jag läste nyligen en artikel där det stod att många pedofiler även förgripit sig på djur. Artikeln var i någon hästtidning, minns tyvärr ej vilken. Men bullshit är det inte.

Det fanns en artikel för en tid sedan i en av våra kvällstidningar som handlade om tidelag. Där skrevs det att det finns ett samband mellan individer som ger sig på djur och barn. Enligt artikeln så börjar det ofta med små djur, eskalerar till större djur och därefter till barn. Förövarna övergår sällan från till våldtäkt av djur/barn till kvinnor.

Ja, det var något liknande jag läste. Men det är tydligen inte fakta, enligt en viss person här. Fakta är visst inte något som hänt.:grin:

Nej, men det måste ju finnas en hälsosam gräns för hur mycket man kan känna för dessa monster. Eller?

Och angående din kommentar om kor, så har jag inte hört dig värna om dem heller.

Det är du och dina likar i tråden som bestämmer att vi som inte önskar livet ur andra människor också skulle känna för dem på ett ohälsosamt sätt.

Och, jodå, jag har flertaler ggr, vid liknande diskussioner, tagit upp ko o.d.

Ja, det var något liknande jag läste. Men det är tydligen inte fakta, enligt en viss person här. Fakta är visst inte något som hänt.:grin:

Fakt är att presentera någon form av bevis för att det man säger har en grund, t.ex. genom en länk. Annars kan man ju påstå vad som helst och kalla det fakta.

Nej, men det måste ju finnas en hälsosam gräns för hur mycket man kan känna för dessa monster. Eller?

Man behöver inte känna för dessa "monster" överhuvudtaget bara för att man inte anser att tortyr eller dödstraff är bra. Handlingarna dessa människor begår är fruktansvärda och om jag kom på någon göra något dylikt med mitt djur så skulle jag antagligen göra mig olycklig. Jag tror det innerst inne gäller alla. Det är därför som lagar och straff inte skall stiftas och utdelas i affekt. Bara för att man av sorg, ilska, frustration vill se en annan människa bli styckad, sönderslamsad eller ihjälslagen betyder inte det att ett samhälle där tortyr är en straffmetod är hållbart. Men det kan ta en stund innan man förstår det och vissa gör det aldrig

Seriemördare har ofta startat med att tortera djur, det är ett välkänt faktum. (Läs om Jeffrey Dahmer, Albert DeSalvo, Ted Bundy, David Berkowitz m fl. Google is your friend)

Å andra sidan har ingen av de varit zoofiler, utan mer varit intresserade av våldet. De som utför sexuella övergrepp mot hästar är nog snarare zoofiler och tänder specifikt på djur. De som skär däremot, tycker jag inte det är fel att hålla ett extra öga på.

Jag gav detta förslag tidigare och inbjöd istället till diskussion via PM, men PM uteblev och istället fortsatte inläggen att flöda här. Är det konstigt att jag då svarar på tilltal?

Att folk inte tycker som jag är varken förvånande eller förbjudet. Men jag tycker ändå att det är lite konstigt att folk säger att jag har fel när de inte säger vad som borde vara rätt?

Fråga: Sexbrottslingar är en av de grupper av brottlingar som har högst återfallsrisk, vilket för mig betyder att dagens sätt att behandla dem inte är tillräckligt framgångsrikt. Utan att slå tillbaka till vad jag tidigare skrivit, är det någon som har en åsikt om vad man istället borde göra med dessa som återfaller? Om er åsikt endast är att tala om att jag har fel, så vet jag redan om den, det jag nu vill höra är era egna förslag i frågan :)

Man kan tänka sig en skärpning av straffet, men OBS nu att straffet inte ska skärpas med tortyr eller dödsstraff.

Utveckla gärna "en skärpning av straffet". Menar du då strafftid, eller något annat?

Strafftid i kombination med vård, om man utgår ifrån en person av kaliber som i denna tråd så krävs även någon typ av vård. Som det är nu brukar det vara antingen eller, om man säger så och bäst vore nog med en typ av kombination.

Så frukansvärt jävla vidrigt!!! Vill bara spy när jag läser sånt här! Känner sånt fruktansvärt HAT mot de perversa missfostren som gör sånt här! Hade det rört mina djur hade jag tagit lagen i egna händer o gladeligen avtjänat mitt straff , ingen tvekan. Hämden hade blivit mer än ljuv det kan jag lova!!! Det där 42-åriga avartiga svinet ska hängas ut med namn och bild och sen ska han få smaka på sin egen medicin. Han ska ångra att han blivit född... Skit ska skit ha!!! Fy faan!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka