Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst
*kl*
Oj oj. Kan inte alla bara ta ett djupt andetag och räkna till tio?
Det känns väldigt infekterat i denna debatt men vad jag läser att alla är överens om är att: Detta beteendet är inte okej och ska straffas
Och det är väl det viktiga egentligen? Ingen här har sagt: Bra gjort, begå fler övergrepp! Alla har sagt att det är förfärligt och fel. Sen är vissa lite temperamentsfulla och säger kanske saker man egentligen inte menar. För jag har svårt att tänka mig att någon på riktigt skulle ta en annan människa och mörda den. Jag HOPPAS i alla fall att de inte skulle det. Och vissa tar illa upp av att det skrivs sådana saker, men som sagt, jag tror det är skrivit in affekt.
Jag har varit utsatt för grovt våld, men aldrig någonsin har jag velat göra samma sak mot den person som utsatte mig för detta. Då vore ju inte jag bättre än honom! Min familj och vänner däremot vill göra både det ena och det andra men de skulle aldrig göra det.
Förhoppningsvis får han ett kännbart straff, men jag vet inte hur troligt det är. Jag hoppas han får vård och sen är under konstant uppmärksamhet från myndigheter så att han inte får chansen att göra så här igen.