42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 42-åring åtalad för övergrepp mot häst

Det där 42-åriga avartiga svinet ska hängas ut med namn och bild och sen ska han få smaka på sin egen medicin. Han ska ångra att han blivit född... Skit ska skit ha!!! Fy faan!

Och sen är det då okej för 42-åringens anhöriga att "ge igen", eller hur menar du?

Och sen är det då okej för 42-åringens anhöriga att "ge igen", eller hur menar du?
Om vi bodde i USA så skulle alla kända och dömda hästplågare kunna spåras med en enkel knapptryckning på tangentbordet, men så är det inte i Sverige idag, iaf inte ännu.....

vad fan menar du !!!! Varför skulle 42-åringens anhöriga ha rätt att hämnas på mig??? DET VAR VÄL FÖR FAN HAN SOM GAV SIG PÅ OCH TORTERADE ETT OSKYLDIGT DJUR OCH KANSKE I OCH MED DET FÖRSTÖRDE LIVET FÖR HÄSTÄGAREN!!!! det var väl ändå inte jag som krossade hans liv från början!!!???? VAD FAN ÄR DET MED DIG - TYCKER DU DET ÄR EN MÄNSKLIG RÄTTIGHET ATT FÅ FÖRGRIPA SIG SEXUELLT PÅ DJUR??? äR DET OK OM EN 42-ÅRIG MAN VÅLDFÖR SIG PÅ DIG SÅ SVÅRT ATT DU AVLIDER AV DINA SKADOR ELLER?? jag tolkar din förbannat dumma fråga som om du tycker det. Om du nu tycker synd om honom så ställ upp med din egen röv!! Men ja ok om hans anhöriga vill hämnas så synd för dem DÅ ÄR DET KRIG PÅ RIKTIGT!!! trodde dettA VAR ETT FORUM FÖR HÄSTÄLSKARE INTE FÖR FOLK SOM VURMAR FÖR PERVERTERADE SADISTER.

Om vi bodde i USA så skulle alla kända och dömda hästplågare kunna spåras med en enkel knapptryckning på tangentbordet, men så är det inte i Sverige idag, iaf inte ännu.....

Man får verkligen hoppas att er förslagna databas även på planeringsstadiet inte är tänkt ska användas till kriminalitet.

Man får verkligen hoppas att er förslagna databas även på planeringsstadiet inte är tänkt ska användas till kriminalitet.

Som jag skrev så är det i USA som man kan ha ett sådant register, tyvärr så är det förbjudet i dagens läge i Sverige. Man kan ju hoppas på en lagändring här, men jag tänker nog inte satsa någon större summa på att det någonsin kommer bli av. :cool:

Strafftid i kombination med vård, om man utgår ifrån en person av kaliber som i denna tråd så krävs även någon typ av vård. Som det är nu brukar det vara antingen eller, om man säger så och bäst vore nog med en typ av kombination.

Det låter i allra högsta grad som att du pratar om rättspsykiatrisk vård, och så vitt jag vet är det ett redan existerande begrepp. Sjuka människor döms till vård och inte till fängelse, varför fortsätter de då att begå liknande brott trots att de blivit vårdade?

I de fall allmänheten anser en person vara sjuk, men han ändå döms till fängelse, så anser ju dock inte rättsväsendet att han är sjuk. Om man ska tolka detta som att personen då är frisk, borde det ju också anses friskt att utföra övergrepp mot djur..? Så tolkar iaf jag det.

Senast ändrad:

Helt ärligt så tror jag inte att min röv är speciellt attraktiv för de som gillar att ge sig på hästar:grin:.

Det finns nog ingen här inne som tycker att det är okej att ge sig på vare sig djur i handling på det sätt 42-åringen gjort eller skriftligt på det sättet du gjort i ditt inlägg (föreslår att du läser forumreglerna och om "netikett" en gång till).

Det jag (och flera andra) motsätter sig är det du och flera andra förespråkar - att förövarna ska utsättas för en lynchmobb som inte har någonting med utdömt straff i domstol att göra.

Senast ändrad:

Så om man är en riktig hästälskare så kan man inte backa upp mäskliga rättigheter?

Möjligheten att ostraffad kunna förgripa sig på ett försvarslöst djur, är det den mänskliga rättighet du som hästälskare vill backa upp?

Om det varit din häst så ska du ju inte försöka inbilla mig att du tyckt att 3 månaders fängelse och vård varit nog?

Vet att domen ej fallit än, men det lär väl landa där någonstans. Antagligen var mitt exepel alldeles för "hårt" ska ni se.

Senast ändrad:

Vem av oss här som är emot lynchmobbar misshandel od har menat att brottslingar skulle slippa straff???
PL

Sv: 42-åring talad för övergrepp mot häst

Gång på gång har flertalet inlagg uppmanat er till att skriva vad NI, som förkastar oss som inte tror på silkesvantar och vård, tycker skulle vara ett lämpligt straff?

Så vad tycker du skulle vara lämpligt?

Hur mycket är Silver liv och lidande värt i upprättelse?

Maximalt fängelsestraff eller psykvård är vad som gäller. Om du inte tycker det är tillräckligt får du väl verka politiskt för längre straff istället för att hetsa till privat våld o misshandel!
Själv tror jag inte att en förlängning av straffet för djurplågeri är lösningen utan att polisen får kunskap o resurser att ta tag i den här typen av fall. Att så många skriker misshandel så fort de inte hittar en förklaring till sår på hästen gör dock situationen svårare för polisen.
Att domstolarna inte tagit åt sig av skärpningen i straffskalan är ett problem så långt kan jag hålla med, men att ta igen detta med lynchvåld skulle vara lika vidrigt som den ursprungliga gärningen!
PL

Senast ändrad:

Har du lust att hänga ut dig själv som en riktig idiot får du väl verka politiskt för dödsstraff for djurplågare o psyksjuka!
PL

Har du lust att hänga ut dig själv som en riktig idiot får du väl verka politiskt för dödsstraff for djurplågare o psyksjuka!
PL

För det första så kan du ta och lugna ner dig ett par hekto. Och för det andra vill jag i ditt nästa svar att du citerar det inlägg där jag säger mig vara för döds straff?

Faktum är att jag inte i några inlägg säger exakt vad jag anser att straffet bör vara eller hur?
Det är du själv som antagit att alla som inte hyllar vården istället hyllar döds straff.

För det tredje så är detta forum inte till för att kalla varandra för namn, sånt lämnade jag på mellanstadiet. Detta är en öppen debatt där alla har rätt att uttrycka sin åsikt och kan du inte respektera andras åsikter så har du inget här att göra.

Men du har ju beskyllt oss för att vilja låta förövarna komma undan straff.
Vilka straff vill du se? Misshandel kastrering o dödsstraff hör till de vanliga förslagen!
PL

*kl*

Oj oj. Kan inte alla bara ta ett djupt andetag och räkna till tio?
Det känns väldigt infekterat i denna debatt men vad jag läser att alla är överens om är att: Detta beteendet är inte okej och ska straffas

Och det är väl det viktiga egentligen? Ingen här har sagt: Bra gjort, begå fler övergrepp! Alla har sagt att det är förfärligt och fel. Sen är vissa lite temperamentsfulla och säger kanske saker man egentligen inte menar. För jag har svårt att tänka mig att någon på riktigt skulle ta en annan människa och mörda den. Jag HOPPAS i alla fall att de inte skulle det. Och vissa tar illa upp av att det skrivs sådana saker, men som sagt, jag tror det är skrivit in affekt.

Jag har varit utsatt för grovt våld, men aldrig någonsin har jag velat göra samma sak mot den person som utsatte mig för detta. Då vore ju inte jag bättre än honom! Min familj och vänner däremot vill göra både det ena och det andra men de skulle aldrig göra det.

Förhoppningsvis får han ett kännbart straff, men jag vet inte hur troligt det är. Jag hoppas han får vård och sen är under konstant uppmärksamhet från myndigheter så att han inte får chansen att göra så här igen.

:bow::bow::bow:
Jag har förståelse för att de som liksom dig blivit utsatta för grovt våld kan få hämndkänslor.
Däremot kan jag inte acceptera denna kör som jämt o ständigt skriker om lynchning o medeltida straff.
PL

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka