40 shettisar i ett spann

Sv: 40 shettisar i ett spann

Det finns ju någon bild med lika många eller fler frieserhästar, där de dessutom går 4 i bredd framdör vagnen, häftigt! Jag som tycker ett par kan vara mycket att håla reda på ibland!!!
Den bilden har jag sett... Och ja lovar att den va mycke tömmar

Ja, visst är den häftig?

Hur gör man med tömmarna egentligen? Någon som vet hur styrningen fungerar sådär långt?

Vi hade ifs bara 10 hästar men det va mkt töm då ska jag säga...
110 meter töm ;)

Spannet kördes i Globen.. under Horseshows 10 års jubileum år 2002... Min shettis var med=P mkt pyssel var de att få ihopp allt;)...

vi hade tömmarna i mitten på vårat spann... 4 och 6 spanns kuskarna har de på utsidan..

KG Svensson som körde 10 spannet fick ha en fusklapp på vagnen och färger på tömmarna för att veta i vilken töm han skulle dra i;)

Jadu d första jag sa var *åhh jävlar*
Det måste ju vara jättesvårt...:p

Shit va häftigt! :)
Men går det i huvudtaget att svänga med alla dessa hästar???

Jag som tycker det är nog komplicerat att köra par:P

var i stallet har dom plats att göra iording alla hästar??:rofl:

*KL*

Slutet 1800 och början 1900 när skördetröskor etc började bli väldigt stora och och tunga så behövdes måååånga hästar;

30hrseg.gif

03-harvesting.jpg

ja, på mitt stall har vi 8 storhästar o 1 shettis. Gissa vem som skapar mest frustration hos oss hästägare...:love:

Haha, fatta å möta ett sånt ekipage om man var ute och red:rofl: Min häst hade blivit smått chockad:p Hon tycker det är läskigt med EN häst som körs.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 943
Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 179
Senast: exotic
·
Äldre För snart 1½ år sedan skapade jag en tråd för att få svar på vad orsaken var till samlingar av ljus, blommor och dekorationer vid...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 820
Senast: ameo
·
Övr. Hund Hej på er alla. Har inte varit på Buke så länge och skulle vilja få ser er och eran hund/ar samt vad ni gör med varandra! (Hoppas att...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
13 021
Senast: mazariin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka