4-månaders utvecklingssprång?

Luna10

Trådstartare
Eller vad är det frågan om? Sonen, precis 4 månader, har sovit dåligt 2 sista nätterna. Vaknar var 2-3 timme. :crazy: Detta efter att ha sovit 8 timmar i sträck sen han var 2 månader ungefär... (21-05 och 05-08)

Vi hade dop i lördags så att han sov dåligt natten mot söndag var jag inte alls förvånad över, men han sov lika dåligt denna natten. Även om jag tycker att rutinerna höll hyfsat som vanligt igår.
Han somnade vanlig tid igår, vid 21.30 ungefär, sen vaknade han vid 01, 03, 06... Gav honom bröstet varje gång, somnade själv på 5 röda, sonen somnade väl också, tyst blev han i alla fall...
Efter 7 somnade han inte mera, låg och sparkade mig i ryggen och höll monolog bara:rofl:, men var inte missnöjd direkt. Vid 8 steg vi upp, sen somnade han igen i vagnen vid 9 precis som han brukar?

Jag fattar ingenting. Idag ska vi bara vara hemma i alla fall, ska försöka hålla stenhårt på rutinerna och se om det hjälper.

Sv: 4-månaders utvecklingssprång?

Min son har såna perioder då han växer lite exra mycket. brukar hända 2-3 dar varje månad. Plus att han vill ha mat när han vaknar annars sover han mellan 21,00 och 06,30 men just dom perioderna när han växer extra mycket vill ha han mer mat plus att han är lite mer orolig/gnällig. Han har en sån period just nu 5 månader och 1 vecka idag. Mvh hanna

Det kan mycket väl vara 4-månaderssprånget ni märker av.

På Inez var det jättetydligt att något hände vid den tiden och då sov hon väldigt dåligt under en period.
Nu håller hon precis på att komma ur 6-månaderssprånget och det har varit betydligt värre :crazy:

På den här sidan kan du läsa mer om sprången. Jag tycker den är rätt bra.
Teskedsmamman

Hoppas det vänder till det bättre för er snart. :)

Båda min började sova hela nätter när de var drygt två månader. Och båda började sova dåligt när de var 4,5 respektive 5 månader.

Den första fortsatte sova dåligt i mer än ett år, pga förkylningar, förkylningsastma och stora halsmandlar. Egentligen sover han dåligt än. (Han är snart 3.) Men det blir nog bättre efter att han opererat bort mandlar och polyper.

Den andra sov bättre igen efter någon månad. Sen kom det en ny fas runt 8 månader.

Kan vara något sånt.
Isak har sådana perioder ibland och efter de brukar det hända mycket.
Han hade ett språng nu senast vid 8-9 månader och det har hänt massor på kort tid.

Kan ju vara tänder på gång. Sådär gjorde våran också vid ca 4 månaders ålder, och ungefär vid fem månader så sprack första tanden upp. Sånt kan ju hålla på länge.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 928
Senast: G-uldlock
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 183
Senast: IngelaH
·
Småbarn Vi håller på bryta ihop lite halvt här hemma då vår snart 2 år gamla son sover så dåligt om natten alltför ofta. Handlar om att han...
Svar
12
· Visningar
1 521
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka