331 dagar idag...

athena

Trådstartare
...och vi som är bjudna på bröllop på lördag! Det går aldrig, som de säger i Örebro. Finns det inget man kan göra för att skynda på märrarna lite, klassikern "guppig grusväg" är ju svårt med en häst :D.

Oj...har det gått så fort tiden så det redan är dags :D :D
Tyvärr är jag ju inte nog rutinerad annars hade jag gärna hjälpt dig..men hon kanske kan klämma ur sig innan om du har tur.... :cool:

Jag försökte "skynda på" mitt sto ifjol, genom att gå promenader med henne. ;) Men det fungerade ju inte alls! Hon fölade på dygn 338. :D

Du finns med i min reservplan :D.

Nja, det är svårt att lämna bort fölningar, jag skulle nog kunna tänka mig men det är inte många häromkring som skulle få förtroendet. Och jag skulle helst inte vilja göra det själv heller, vaka ngn annans sto alltså.

Men, å andra sidan. Om hon nu inte har fölat på lördag, och vi väljer att skippa bröllopet. Då kan jag sätta en miljon spänn på att det inte blir nån bebbe då heller!

Jag hör av mig på fredag kväll martha, *fniss*.

:) Det är väl OK om det är en normal fölning, men om det blir komplikationer är jag nog inte mycket att hänga i julgranen :rofl: :rofl:

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 449
Senast: ildiko
·
Foder & Strö Nu kommer en sån där okunnig fråga. Men vi skall iväg på kurs över dagen. Hästarna går på gräs så har inget hösilage vi kan ta av...
Svar
8
· Visningar
1 044
Senast: Pegasus63
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 875
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka