Sv: 30 hästar inhyrda!!!! Akta er!!!!
mm, jag vet jag kollade upp lagen väldigt noga just då, men vad ska JAG göra!!!!
Hon hade ju det imot mig, hon visste att hon kunde strunta i att fodra för så blev jag tvungen att göra det med mitt hö.. för annars skulle JAG bli skyldig för vanvård.
Och som sagt dom "letade " inte efter dom 27 hästarna, dom var bara glada att dom hade flyttats, och att deras arbete var slut.
Ja har du inhyrda på din går kan du t.ex skriva i kontraktet att såvida hon inte sköter hästarna eller flyttar så tillfaller än den ena än den andra dig.. tills hon löser ut dem..
inbrott kan du anmäla..
man kan t.ex göra som den gamle mannen som fick inbrott i garaget, han ringde polisen en gång, ingen kom, ringde igen efter 20 min men ingen kom.. sen ringde han igen och sa att polisen inte behövde komma för han hade skjutit båda inbrottstjuvarna, efter 2½ minut så stod det 4 polisbilar med fullt blåljus utanför garaget..
man blir bara klokare med tiden.. jag har ett utkast på hyreskontrakt bl.a och det är väl 4-5 sidor med punkter efter vad alla här på uke råkat ut för i olika situationer..
man anar inte att det finns så mycket skit som kan hända och hur korkade eller elaka människor är..
i första inlägget står det att du läste följande i tidningen
"7 grisar, 3 hästar och 30 får har beslag tagits av djursamlare, övriga 27 hästar borta!!!!!"
det låter liksom onekligen som att dom skulle ha beslagtagit hästarna och nu letade efter dem.. annars hade det varit bättre om du skrivit att övriga hästar var flyttade till annan uppstallning precis som djurskyddsombudet begärt..
om det ändå var flera år sen detta hände hade du kunna skriva ett med utförligt händelseförlopp så att alla kan läsa att det är på riktigt, för vi sitter och lusläser, detta är bukefalos.. jag var inte ensam om att tycka att du glömde skriva en massa viktiga saker.. därav att jag tyckte att det luktade troll..
jag har vart under förstoringsglaset många gånger, man lär sig av misstagen
som att skriva noga och dubbelchecka, samt att lägga in förklaringar så ingen gnäller på det..
t.ex om man lägger ut lite dressyrbilder och på en bild har man inte foten i stigbygeln utan den hänger och slänger bredvid så är det bäst att skriva
"jag tappade stigbygeln ½ sekund före bilden, men bilden blev så bra så jag lägger ut den ändå" för att försäkra sig om att man inte ska bli påhoppad av 10 st bukare som gnäller om att
"man ska lägga upp stigbyglarna, annars slår dom mot hästens sidor.."
som sagt, detta är bukefalos.. och jag ställde ändå två frågor ang situationen och bara en liten rad om troll.. för historien är ju ändå ganska otrolig, eller? speciellt om man tar bort lite vital fakta