3:e gången gillt?

C

Cet

Nu är jag gravid igen! Jag har två missfall bakom mig de senaste året och en son på 4½ år. Nu har jag så himla svårt att tro på den här graviditeten. Det känns som om det är större chans att det går åt helvete än att det inte gör det. Jag vill att det ska bli en liten maj bebis...

Ville bara skriva av mig lite.

/Cet
 
Sv: 3:e gången gillt?

Grattis!!

Precis sa kanner jag ocksa, fortfarande, trots att jag nu ar i v21 och har sett mina tjejer pa ul flera ganger redan :crazy:
Jag har "bara" ett mf bakom mig men det har tagit oss 4 ar och 4 ivf forsok att komma sa har langt och jag vagar helt enkelt inte tro pa det annu! Vagar inte riktigt knyta an annu och gladjas helt och fullt ut. Kommer nog att droja tills forlossningen skulle jag tro :angel:

Sa du ar inte ensam :D

Lycka till, det kommer sakert att ga bra :)
 
Sv: 3:e gången gillt?

hej
först av allt Grattis till graviditeten.
Ville bara säga först vet jag vad du går igenom, har själv haft 2 MA i år, ett i v 18 , och ett i v 12, så det kännns ganska osäkert om man vill sätta sig i den situationen igen.
men en läkare sa till mig att det är 20 % risk att man får ett andra mf eller ma, men bara 2% risk att man får ett tredje. så det är en väldigt liten risk att man ska råka ut för det 3 ggr, det är därför, sa hon, att man inte gör en utredning om varför man får mf förrän efter 3 ggr, då det är så vanligt att man får det 2 ggr, men inte 3. Så försök slappna av och njuta av din graviditet. Lycka till!:D
 
Sv: 3:e gången gillt?

Håller tummarna för er!! Jag fick också två missfall på raken innan det tog sig, nu sitter jag och väntar på att förlossningen skall sätta igång.

Jag trodde inte att det skulle gå vägen denna gången heller, försökt i tre år med två missfall som resultat.

Jag har inte direkt varit sprudlande av lycka utan gått och förberett mig på det värsta...lite tråkigt när man äntligen lyckas få till en graviditet!

MItt tips är att försöka njuta (säger hon som inte är lugn förräns bebis är ute..) av graviditeten!!

Stort grattis!! Det kommer att gå finfint!!:bump:
 
Sv: 3:e gången gillt?

Börjar gråta när jag ser den statistiken (av glädje), vill så gärna att detta skall fungera. Jag försöker hitta andra saker att tänka på tills det att jag får göra vaginalt ultraljud om några veckor. Känns lite bättre nu:crazy:
 
Sv: 3:e gången gillt?

Jag måste få säga att jag blir så glad för alla som är gravida trots missfall och annat elände. Jag hållar alla tummar att det går vägen för er allihop.

Jag har själv aldrig haft några såna problem så det går inte att sätta sig in i hur det känns - men attman är orolig under grav vet jag hur det känns och att har man då haft missfall så blir oron säkert tusenfallt värre.

Lycka till...

(Sunshine - jag har också tvillingtjejer ! Dock så fick jag aldrig veta innan att det var tjejer utan det pratades mest om pojkar, trots att inget var konstaterat - så mina flickor var en sorts överraskning ! De är 17 år nu och världens bästa!)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 820
Senast: gulakatten
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
30 961
Senast: Elendil
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 908
Senast: Bapelsin
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 534
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Bada med häst
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp