3-årstestet

Jate Volim

Trådstartare
Ja, nu börjar det dra ihop sig :) Men har ni sett nga proppar ännu? Datum och visningsplats osv? Jag har hört att det ska vara på Udden här i Kalmarområdet men är inte säker. Har också fått ngt nys om att det ska vara den 11 Maj men jag är inte säker på det heller. Någon som har bättre info än jag? :)

Hur mkt info har ni egentligen fått? Och hur väl förberedda är ni? Visa gärna lite bilder, det är alltid skoj:)

Mvh Jate Volim

Sv: 3-årstestet

Jo, detta har även jag sett men där finns inte Kalmar med :confused:
Men de har väl helt enkelt inte kommit ut ännu i så fall. Fast man kan ju undra vart jag har fått datumet från då :confused: Jag blir lite snurrig :)

Men Södra Kalmar läns Hästavelsförening finns med.. Då går testet på Ridklubben Udden den 11 maj :D

Vart står det? Ser inte det på ASVHs sida. Har försökt gå in på Kalmars sida för ett par veckor sedan men då fungerade inte sidan.

Söt din häst var :) Ska ni vara med på Udden?

Jaså, hittar du inte det?:crazy: Det står på sida 2 i det dokumentet man laddar ner.. jag ser den iaf!

Nej, jag visar ju min i Kronobergslän, alltså i Tingsryd den 4 maj...
Ska du visa din?:D

Åh, jag är så utvecklingsstörd! Då var det ju där jag läste senast också men jag fick hjärnsläpp och missade sida 2 TRE gånger i rad! :D

Okej, hoppas att det går bra för din iaf :) Hoppar den ngt?

Jag ska visa min om hon är frisk. Nu ser det mörkt ut tyvärr :cry:
Nåt mysko är det med henne men hon kanske är fräsch till dess. Hoppar som en panther iaf och rör sig mkt trevligt. Plus för galopp (nedärvd från far sin) och en fräsch trav med ffa tuffa framben (nedärvd från mor). Hoppas på ett trevligt resultat fast hon är liiiten. Knappt 160 men växer så det knakar :)

Jag vill veta mer om din, har du ridit den ngt?

Så nu har du hittat det då?:p

Vad är det för fel på din?

Med min herre går det bara bra! Men han är en envis rackare och är väldigt stark i huvudet.. Har nu lite problem med transporten, så det är den jag är mest orolig för.. Men vi tränar på för fullt och ska snart åka en liten sväng.. Sen kanske vi möjligtvis kommer till ett ridhus!

Han är löshoppad ett par gånger i höstas upp till ca 1m, men sen har jag inte riktigt haft möjlighet att göra det. Har ju flyttat till ett annat ställe och där ligger paddocken rätt öppet med ganska lågt staket.. Men tänkte prova någon dag att bara hoppa lite lågt! För det måste han komma igång med snart igen..tyvärr tycker han inte det är särskilt kul! HAn är en slöfock min pålle:p

Jag har ridit honom i skritt och trav själv nu, och även ute i skogen med en draghäst! Han funkar super, men har haft lite problem att hitta ett bett som duger för honom, nu går han på ett rakt gummibett, som man tyvärr inte för ha på testet ju, men han får ha det sålänge och så får jag prova nått annat sen! Snart dags för galopp:D Om ca 1-2 gånger!

Han är just nu ca 169-170 hög och ganska bastant i kroppen, men vääääldigt fin tycker jag!

Hoppas han vänjer sig vid att åka transport, inge skoj att missa testet bara därför:( Men det ska nog gå! Så just nu är jag grymt lycklig, han är verkligen en pärla:love:

Nej, jag kan inte se det nu heller och deras hemsida funkar ju inte.
Vi vet inte vad det är för fel på henne men ngt är det som inte stämmer. Hon ska vila nu i 14 dgr och är hon ändå inte bra blir det att resa till kliniken. Hon är dock mkt snäll att både lasta och köra både själv och med sällskap så den biten är jag inte orolig för.

Fast tränar du lite åt gången och inte pressar honom så kommer han nog snart att vänja sig. Det är ju ändå ett tag kvar. Hur kom han till dig då? Åkte han inte då?

Hoppa lär han sig säkert men du vill väl ändå mest rida dressyr. På sätt och vis kan det ju vara skönt när de är lite slöa, oftast är de ju de som unghästar men sedan kan de ju bli pigga ändå när de vet vad man kräver av dem. Min är tvärtom, ett RIKTIGT energiknippe och bara massa bus och jävulskap :devil::D Men man vänjer sig ju vid det också.

Kul att ni har kommit en bit iaf. Vi har bara skrittat och travat i lina än så länge men vi satt upp första gången för nga veckor sedan så hon är väl sutte/riden på sammanlagt 4 ggr.

Oj, då blir det en rejäl herre iaf, se upp så att du inte blir höjdrädd :D Min är ju bara knappt 160, lagom fallhöjd ju :banana:
Men jag håller med dig annars att han ser trevlig ut! Stor och ståtlig med snälla ögon :love:

Fast ngn Rablo är det ju inte :rofl: *skojar*

Synd att vi inte visar på samma ställe, hade varit kul att se honom irl.

delvis knapplån*

Någon här inne som vet om man får ha en arab med i tre årstestet?
Han är givetvis renrasig och registrerad i ARAB.

Hmm, det kanske är din dator det är fel på;)
Aaa, okej.. Hoppas det inte är nårra problem med henne!!!!

Vi tränar på, steg för steg..Men han är en riktig tjurbulle som gärna bestämmer själv!:p Jo, vi körde honom till det nya stället, men han va vettskrämd och satte sig ner på baken i transporten(helt mitt fel då jag inte band honom så kort) Men men, man lär sig av sina misstag.. Men nu går det helt okej, så nu ska vi snart börja rulla och se vad han säger!

Hehe, jo klart jag vill rida dressyr men hoppa oxå:D Och så är han ju hoppehäst, haha! Red slöfocken idag med, han va jätte duktig men slö som vanligt.. Om man trycker till honom när han inte lyssnar framåt så ruskar han bara lite på huvudet och slår med svansen och sen ökar han på lite..hehe! Knäppgök:D

Tycker han är alldeles lagom stor för mig, gör inget om han blir lite större heller.. Jag gillar stora bjässar och gärna lite grövre.. Det vet ju du:D

Aaa, synd att vi inte är på samma plats, men bilder lär det ju komma... Det är något iaf!

Tänkte visa Mini mest för att det kunde vara lite kul.
Hon flyttade hem igår efter att ha fått vila efter inridningen.
Så nu är det till att börja jobba igen.

fotot är från 31 okt, då hon åkte ut på landet för att vila lite.

Sadlen användes typ 3 gånger så ingen skada skedd och hon har en annan nu.

Tänkte visa min lillskit i Ljungby 3 maj. Känns skönt att vi fick en dag här hade faktiskt inte orkat köra hela vägen till Tingsryd. Är ju dölångt ju:crazy:.

Vi har inte kommit så långt ännu. Tömkör och longerar 3-4 gånger i veckan och har hängt på henne. Vet egentligen inte varför fegisjag inte suttit upp ännu för hon bryr sig inte det minsta. Så om jag har något med mig ut till stallet på onsdag ska vi göra det då.
Löshoppad är hon några gånger ca 1m hoppar trevligt men är rätt så feg än så länge. Hoppas att det ger med sig så småningom:crazy:.

Bild från igårkväll (klickbar)

och en helbild från början av februari (klickbar)

Tack! Hon är verkligen jätte trevlig. Hon är e: Highlight ue: Hubertus uue: Dawson

Min dam skall visas på Plönninge ,Halland den 16-18 Maj.

Hon var på inridning i dec -jan och är riden i skritt och trav och lite tömmkörd . I söndags var vi iväg och löshoppade för första gången och hon skötte det mkt bra.
Gladast var jag nästan för att hon visade en mkt trevlig trav:D.

Jag har varit mkt dålig på att fota (fast jag skall försöka bättra mig) så här är ett kort från förra våren.
http://i29.photobucket.com/albums/c285/lonnhult/P4090008.jpg

Hon är e: Danzas -Dragon -LongJohn**-Dolman**.

jag står i valet och kvalet till om jag ska åka på treårs eller inte. Blir då Strömsholm eller Nyköping, har inte bestämt än.

Min skrutta är riden i skritt, trav och galopp, löshoppad ett fåtal gånger och givetvis tömkörd en del. I dagsläget rids hon 2-3 ggr/vecka och tömkörs 1 dag. Hon har inte riktigt fattat skänkel men det går bra att rida ut, både själv och med sällskap.

Om jag kommer igång med löshoppningen och jag känner att det går framåt med ridningen så startar hon.

16580772.jpg

Är jätte dålig på att fota och denna bild är från okt/nov 2007

Min connemara ska visas, dock är ju ponnyerna väldigt eftersatta. Två datum har jag hittat hittills och då får man leta ganska ordentligt :mad:
Nåja, ska iaf visa på våren så det blir väl i maj någon gång.

Peia löshoppas varannan vecka, tömkörs/lösgalopperas/promeneras 3-5 gånger per vecka.
Löshoppar gör hon lätt och med bra teknik. Särskilt bakbenen är fenomenala, ser man på filmerna ser man att hon är nästan 1,60 m högt upp med bakbenen :d
Hon har fått prova på hinder uppemot 1,10 m och det är en baggis för henne. Lär inte få hoppa högre heller då det inte blir mkt högre på ponnyernas treårstest.

*kl*

Fortfarande inte kommit upp många proppar... börjar kännas lite knepigt... är ju snart dags å så har man inte kunnat anmäla ännu...

Det är ju iaf ett genrep i Ljungby den 29 mars... någon mer än jag som ska vara med??

Liknande trådar

Äldre Okej, rörig historia (som kanske borde ligga på hästforumet någonstans egentligen? Moderator får gärna flytta isåfall!) men hang in...
Svar
19
· Visningar
2 704
Senast: Lobelia
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 517
Senast: Intejag
·
Foder & Strö Ja, jag skulle behöva lite nya tips och idéer. Mitt ena sto blev lös i magen tidigare i höstas och det har ännu inte givit med sig...
2
Svar
36
· Visningar
3 077
Senast: Rebecka83
·
Träning Jag hoppas att min tråd hamnar rätt nu, jag var lite osäker. Annars ber jag någon vänlig själ att flytta den till sin rätta plats...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
15 395
Senast: Tappsveden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar