Sv: 3-års test
Nej jag blandade ihop dem
Nej jag blandade ihop dem
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ehhhhhh du kanske ska ha lite mer på fötterna innan du försöker dig på att kasta skit lite kunskap tex hade väl inte varit fel........
Jag har inte visat någon häst för JO på många år men satt och kollade på när han dömde så sent som i Flyinge och nej han var inte generös med poängen överlag.
Och vad gäller HJ så var för övrigt min en av få som lyckades locka 9a ur honom och den andra avbröt löshoppningen pga att underlaget inte höll så nej det påståendet gjorde jag knappast för att mina gått dåligt.
Många år med unghästar gör att man har rätt bra koll på bedömningarna.
Det är allmänt känt bland de som är aktiva visare att olika domare har olika nivåer knappast något nytt under solen precis.
För att motiveringen till att han bara fick en sjua var just stor han har inte en typ som annars motiverar till att bara få en sjua tvärtom har de rutinerade gnabbats om ifall han skulle lyckas knipa tom en en nia, under åtta har ingen ens drömt om det får man inte på en högställd långbent häst utan några "brister" i exteriören. Till hans nackdel vad gäller storlek är att han dessutom ser ut att vara ytterligare betydligt större än vad han är vilket ju förstärker intrycket ytterligare att han är väldigt stor.
Avbröt domaren hoppningen på din första häst då? Och ändå fick den slutbetyg? Det är mot reglementet.
Det var en till Bocelli med dubbeldiplom på Strömsholm. En riktigt fin skimmelmärr.
Lite lustigt på Strömsholm denne helgen är att hälften av hoppdiplom faktiskt kneps av gångartstammade hästar och att de två bästa med 52 poäng var gångartshästar.
Hoppningen får avbrytas efter de hoppat 110 men de kan inte få högre poäng om de inte hoppar högre.
Inte enligt reglementet.
Hon var jättefin! Nobelavkomman har jag inget minne av, visades den också på Strömsholm?
Tittar man på hur dressyrhästar ofta hoppar så saknar de ofta helt ryggverkan i språnget vilket även var fallet på de video jag sett i år, kvicka hästar med hyffsad benteknik men som inte alls hoppar med ryggen som fick bra poäng. Dessa kommer aldrig att bli några bra hopphästar mer än möjligen för småklasser sen måste hästen använda ryggen annars kommer de bara att bli flacka och leka plockepin, det går inte att hoppa större klasser med en häst som inte använder ryggen.
du fick nästan med allt,... glömde det viktigaste ju stamen
Grattis till din fina häst!
Så du påstår att "alla" dressyrhästar hoppar med dålig rygg?
Min "dressystammade" fick 88 i hoppningen och att han använder ryggen väl. Samt god bak och fram bens teknik.
Dom hästarna som var bäst i hoppningen på Strömsholm förra helgen var dressyrstammade, Skovens Rafael och Qourterback.... dom hoppade 9-10 respektive 10-10. Tror inte att dom hoppade med dålig rygg för då får man inte dom poängen.