3-års test

Sv: 3-års test

Alla resultat publiceras på asvh-sidan, bedömningar, 3-årstest, resultat 2012.
Tag rätt bedömningsplats och resultatsida på Equipe kommer upp. Man kan gå direkt till Equipe också. Obs, det finns 2 resultat att klicka upp, det ena exteriörbedömningen det andra generalprotokoll med samtliga poäng. Resultat publiceras så snart de är inrapporterade dvs Mälardalen först efter bed.slut söndag.

Tackar! Då är det bara att vänta, men den som väntar på något gott...... Kalendernörd som man är ;)

En annan fråga till er alla. Har ni sett några fina avkommor till de lite nyare hingstarna? Har ni sett några "wow" hästar (eller riktiga "ruggugglor" också för den delen)?
 
Sv: 3-års test

Förra året hade vi både våran 08-tråd och en treårstesttråd! Dock så slutade det med att vi inte fick lägga några resultat eller bilder från testen i vanliga 08-tråden... Men alla som visade treåringar var inte aktiva i den vanliga pladdertråden.

kl typ

Tycker det är bra med en sånhär tråd, jag vill gärna läsa treårstestresultat men inte nödvändigtvis babbel om andra 09-or.

För att återgå till ämnet:

Visade ingen egen i år och var inte jättedelaktig i jobbets visningar heller, men har trots allt hållt på lite med de hästarna så skriver kort rapport för dem det gick bra för!

Hoppdiplom och kl I gångarter med 47p till ett sto e. Stalypso - Argentinus som jag red ganska mycket i julas, den hästen som jag känner mig mest delaktig i detta året ;)

Gångartsdiplom med 49p och 899 på gångarter till min andra favorit, ett superfint litet sto e. Rubinrot - De Niro. Samma möderne som hingsten Damino SD! Den blev såld direkt på visningen ;)

Hoppdiplom med 9-8 i hoppning till en val e. Chairman la Silla - Electro. Samma möderne som hingsten Common Sense!

Klass I fick också ett sto e. Damino SD - Fontainbleau med 788 i gångarter, en valack e. Figaro R - Pontus med 887 i gångarter och ett sto e. Ravell - Pontus med 787 i gångarter.

Dessutom visades två hästar som blivit inridna hos oss, de fick båda 49p i gångarter och klass I i hoppning! Hingst e. Hermes - Nactus (halvbror med buke-Novalis "Grå" ) med poängen 897898 7-7 och en valack e. Skovens Rafael - Fürst Heinrich med 986989 6-7.
 
Sv: 3-års test

Min uppfödning har gått sitt 3-årstest idag på Strömsholm
Stam: Bocelli-Bugatti Hilltop
bibban.jpg


Resultat: Dubbeldiplom!! 887888 och hoppningen 88 :banana::bump:
 
Sv: 3-års test

Jag är otroligt stolt ägare. Hon skötte sig fantastiskt bra idag. Vilket psyke hon har denna häst. Det kommer film så småningom (inte idag dock).
 
Sv: 3-års test

Jag är otroligt stolt ägare. Hon skötte sig fantastiskt bra idag. Vilket psyke hon har denna häst. Det kommer film så småningom (inte idag dock).

Jag ser fram emot att få se filmen också :D Jösses vad ni var duktiga idag!! :love:


Görel> Tack :love:
 
Sv: 3-års test

Grattis, vilken fin häst :) Bocellis avkommor har ett underbart temperament!
 
Senast ändrad:
Sv: 3-års test

Det var en till Bocelli med dubbeldiplom på Strömsholm. En riktigt fin skimmelmärr.

Lite lustigt på Strömsholm denne helgen är att hälften av hoppdiplom faktiskt kneps av gångartstammade hästar och att de två bästa med 52 poäng var gångartshästar.
 
Sv: 3-års test

Det var min kompis uppfödning vars mamma jag ska låna till avel;)

Kan väl skriva in resultatet åt henne!

Beauty QRE
e. Bocelli u. Miranda
48p som dressyr och 50p som hopptalang:d Dubbeldiplom:bump:
 
Sv: 3-års test

Nu har min andra häst gjort sitt test och jag är jätte glad.
Sir Donnerhall-Dimaggio-Abanos

Typ 9 Ädel långlinjerad maskulin

Huvud hals och bål 8 Välansatt välformad hals, välmusklad överlinje, smal bringa

Extremiteter 7 tät i skritt fram, ngt gracil

Skritt 8 avspänd med god mekanik

Trav 9 Elastisk god takt

Galopp 9 Rytmisk, vägvinnande elstisk

Hopp 7 7
god rytm, säker taxering, bra frambensteknik, ngt långsam reaktionsförmåga, samarbetsvillig, önskar mer energi
 
Sv: 3-års test

KL
Var i Åstorp idag. På den tiden jag var där kom inga riktigt blänkare men ändå duktiga hästar. Det är ju väldans avslappnat och det är skönt. Man märker att många inte vet alls hur man gör och så märker man hur många som inte övar tillräckligt på löshoppningen. Gäller både dressyr o hopphästar.

Jag vet inte om hoppdomaren här var snål men herregud vad hästen måste hoppa för att få 8-8 eller mer, iaf för denna domare.

(visade inget själv).
 
Sv: 3-års test

Samma hoppdomare som i Bollerup och japp han är inte helt lättflörtad med de höga poängen ;) Tyvärr skiljer det sig ju ganska markant mellan domarna vilket ju blir ganska orättvist då det ju ändå sätter ett "värde" på hästen om de skall säljas som unghästar, man skulle önska att de är lite mer likriktade i sin poängsättning, vissa är ju jätteglada för att dela ut de höga poängen medans andra i stort sett aldrig gör det. Man ser det ofta ganska tydligt när de olika domarna dömmer stora startfält bara att se hur många av de höga betygen som är utdelade brukar ge en ganska tydlig hint om domaren är generös eller snål, följer man domarna ett par år på olika platser så ser man mönstret tydligt.
 
Sv: 3-års test

kl

Var med när min chef med team visade en häst i Åstorp idag, 8878109 = 50p och gångartsdiplom!
Hästen är en KWPN e. Fürst Romancier - Jazz - May Sherif, sto och 177cm i mankhöjd... Blev buköppnad i vintras och missade därför visningen i Bollerup där de andra gick, men det visade ju sig att det var värt besväret att köra en extra runda med henne!

Min chef som brukar sköta visningarna bröt tummen när hon tävlade förra helgen, så förste inridningspilot fick rycka in och springa med hästen och rida. Gick bra förutom att hästen sprang ner henne och trampade på hälsenan, så tredjereserven fick springa sista varvet så att domarna fick se det de ville :angel:
 
Sv: 3-års test

*kl*
Visade lilla Florencia i Sundsvall idag och är jättenöjd med henne! Skötte sig i alla moment och tog allt bra :)
Hon fick 8, 7, 7, 8, 8, 7 (45 p klass 1) 6/7 hopp.
Film från spektaklet
Fick dock superomdömen på ridprovet så det känner jag mig mest stolt över! :D
Är faktiskt jättestolt över hela henne, dock är hon lite liten för sånt här så det kändes som att det drog ner en hel del.
Kram Magda!
 
Sv: 3-års test

Det enda som dras av för de små hästarna är typpoängen. Och hon har ju ändå en 8:a på typen.

Hur stor är hon ?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 315
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 303
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 670
Senast: Freazer
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 860
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp