JAAA! Jag känner exakt så. Tycker inte jag ser SÅ tjock ut i spegeln men får en chock varje gång jag ser ett foto av mig själv. Vänner och bekanta ser mig också som "mullig" men hade nog fått en chock om de visste min vikt. Jag är ca 175 lång men vikten fördelar sig "bra" på mig. Drar 46 i byxor och 42/44 på överkroppen. Jag tycker liksom att jag är tjock, men inte SÅ tjock, men ser mig mycket smalare i spegeln än jag ser mig på kort. Så jäkla komplext.
Har börjat fundera på om hjärnan försöker lura sig själv i spegeln och "tycka om" sig själv mer och därmed inte ser tjockheten på samma sätt. Eller om det är för att man inte står bredvid någon annan. I och för sig tycker jag att jag ser tjock ut i vissa speglar på gymmet.. Konstigt detta!
Intressant att andra också upplever det. Min vikt fördelar sig också bra, jag är jämntjock. Det kanske är därför spegeln luras, för helheten ser ju "jämn" ut i proportionerna. Sen i vissa vinklar och på kort så stämmer ju inte alls uppfattningen och verkligheten. Många hade fått en chock om dom visste min vikt också. Folk gissar alltid åt helsike lågt. Även om dom säkert drar av några kg så är det ju långt ifrån ändå. Det är nog det som gör att man har svårt att motivera sig att gå ner för även om man vet att det är illa så ser det ju inte såå illa ut.