2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
@FrauleinLeo || Har tagit hjälp av psykolog men då ångesten är det största problemet vill jag fokusera på det.

Har förövrigt höjt målvikten till 52-55 kg. Massor av personer som ligger par normalvikt enligt bmi dietar för att gå ner i vikt.

Vet dessvärre inte varför men som sagt, jag mår som bäst när jag är omkring 18.5 i bmi. Lär dessvärre stanna på 19, alla har uttryckt att jag ser dom bäst ut och även att jag verkar mycket gladare när jag är där.

@FrauleinLeo || Har tagit hjälp av psykolog men då ångesten är det största problemet vill jag fokusera på det.

Har förövrigt höjt målvikten till 52-55 kg. Massor av personer som ligger par normalvikt enligt bmi dietar för att gå ner i vikt.

Vet dessvärre inte varför men som sagt, jag mår som bäst när jag är omkring 18.5 i bmi. Lär dessvärre stanna på 19, alla har uttryckt att jag ser dom bäst ut och även att jag verkar mycket gladare när jag är där.

Om du mår bäst av att vara underviktig borde du ta hjälp av psykolog för att få hjälp med din bild av din kropp och ditt mående. Ja, det finns de som vill gå ner ett par kilo för att slimma till kroppen trots att de redan ligger på normalvikt. Men du vill gå ner över 10 kilo. Inser du inte skillnaden?

Att du skriver "dessvärre" säger en hel del.
Sök hjälp. Jag tror inte att den här tråden är hälsosam för dig.

Dessutom finns det ett kraftigt samband mellan ångest och ätstörningar, så om du har ångestproblematik nu är det inte så konstigt om ätstörningen börjar visa sig igen. Vi är många här som ser varningstecken i det du har skrivit hittills i tråden. Jag hoppas och önskar att du kan hitta insikt, mod och styrka att ta upp det här med din läkare innan det går längre än vad det redan har gjort.

Har förövrigt höjt målvikten till 52-55 kg. .

Därikring ligger min målvikt och jag är 161 cm lång..

Det ger mig ett BMI på 20,06 - 21,22 vilket är en hälsosam vikt för min ringa längd. Just nu ligger jag på BMI 22,38, vilket också är helt normalt, men jag svälter mig inte och jag har tvärtemot vad du har, inte en tanke på eller strävar efter att gå ner till undervikt bara för att jag vill tighta till kroppen och hullet en aning.

Sällar mig alltså till de som tycker du visar på ett ohälsosamt tänk kring din vikt och hoppas du söker och får adekvat hjälp.

Har iallafall varit hos doktorn nu och han skrev ut fluoxetin, hoppas att jag kan må lite bättre nu.

Hade med mig mamma som stöd och hon bad om något som inte ökade aptiten eller viktuppgång. Vet ärligt talat inte varför men ska ge medicinen en chans.

Hade med mig mamma som stöd och hon bad om något som inte ökade aptiten eller viktuppgång. Vet ärligt talat inte varför men ska ge medicinen en chans.

Hon kanske misstänker att du slutar med medicinen om den ger ökad aptit eller viktuppgång. Smart mamma, tycker jag. Lycka till med medicineringen!

Jag slarvar alldeles för mycket även den här veckan. Trillar inte dit på något otillåtet, men äter för mycket av det tillåtna.

Meningen med VK kan knappast vara att man plikttroget ska äta sina 1300 kcal per dag, och sedan fortsätta äta. Och även det man inte loggar räknas faktiskt :meh:

Jag är obegripligt ledsen idag, vet inte vad det är med mig. Jag vill tröstäta men har hittills stått emot. Skulle kunna trycka i mig en hel chokladkaka nu, lätt! Kanske till och med två. Så illa är det. Men jag står emot. Har fastedag i dag dessutom. Det går bra än så länge. Tröståt lite fetaost till salladen innan. Det funkade faktiskt.

Jag har en egen historia av ätstörningar. Det är länge sedan nu, men i alla fall. Jag känner väl igen mig i det du skriver. Jag reagerade på ditt första inlägg, och sedan har det fortsatt i samma anda.

Jag tror verkligen inte att den här tråden är nyttig för dig och jag hoppas verkligen att du kan få adekvat hjälp med din kroppsuppfattning. Bara det att du själv säger att du mår bäst med ett bmi som är lägre än då dina vänner säger att du verkar gladare, är oroande. Att må bra är något annat än att vara glad, då? Och hur du mår, är knutet till vikten, hekto för hekto?

Jag har en egen historia av ätstörningar. Det är länge sedan nu, men i alla fall. Jag känner väl igen mig i det du skriver. Jag reagerade på ditt första inlägg, och sedan har det fortsatt i samma anda.

Jag tror verkligen inte att den här tråden är nyttig för dig och jag hoppas verkligen att du kan få adekvat hjälp med din kroppsuppfattning. Bara det att du själv säger att du mår bäst med ett bmi som är lägre än då dina vänner säger att du verkar gladare, är oroande. Att må bra är något annat än att vara glad, då? Och hur du mår, är knutet till vikten, hekto för hekto?

Vet det men mår både psykiskt och fysiskt bättre. Om jag går ner till 55 hamnar mitt bmi på 20 ungefär, nöjer mig med det om jag ska vara ärlig då mitt nuvarande är 24.1

Tackar dock för omtanken dock, det uppskattas. :heart

Jag är obegripligt ledsen idag, vet inte vad det är med mig. Jag vill tröstäta men har hittills stått emot. Skulle kunna trycka i mig en hel chokladkaka nu, lätt! Kanske till och med två. Så illa är det. Men jag står emot. Har fastedag i dag dessutom. Det går bra än så länge. Tröståt lite fetaost till salladen innan. Det funkade faktiskt.

Så himla jobbigt. Jag har själv lite liknande feeling idag. Du är jätteduktig som kämpar på ändå! Förhoppningsvis känns det bättre imorgon!

Urk ingen bra dag idag, varit konstant trött och sugen på nåt.

Köpte hem lite jordgubbar, kiwi, apelsin, banan, äpple och vaniljkesella. Slängde ihop en fruktsallad så nu är jag lite gladare.

Kommer bli en jobbig helg :( Lättare att stå emot sötsug på vardagar. Vanligtvis är fredagar och lördagar mina favvodagar eftersom det vankas chips och godis och allt annat onyttigt. Det kommer bli några tråkiga månader framöver, får bara plats med högst några ynka godisbitar i kaloribudgeten...

-0,5 kg under veckan, så nu har jag nått första delmålet viktmässigt :up:
Nu blir det nya tag mot det andra delmålet, som är 3 kg bort och eftersom det jag gör just nu funkar bra, så fortsätter jag på inslagen väg just nu, men med en plan om att träna lite tyngre längre fram :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Visst finns här en del menskoppsanvändare? Har ni några värdefulla tips för en "nybörjare"? Jag undrar främst kring hur man väljer...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 539
Kropp & Själ Jsg tappar mitt hår. Troligen viktnedgång som är anledningen. Finns det något att göra åt det för att bromsa lite? Det syns inte så jag...
Svar
10
· Visningar
376
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag vill ha en träningsapp där jag själv kan välja både på färdiga pass men också lägga ihop egna övningar till egna pass. Finns det...
Svar
15
· Visningar
190
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama