2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
-0,4 kg denna veckan.
Inte illa med tanke på att jag firade nya jobbet med falafeltallrik och chips :angel: Kanske börjar det hända saker nu!

Hrm. Vågen visar exakt samma siffra som i måndags.... Och nu väntar hemma-helg med middagar hos vänner, familj etc. Inte en bra vecka!

+- 0 på vågen och -1 cm i midjan blev resultatet den här veckan och med tanke på hur allmänt seg och energilös jag känt mig i träningen, så är jag nöjd :)

Hjääälp, nu är det dags för mig att joina här. Behöver gå ner ca 15 kilo. De första 7 kilona är "akuta", för det är kilon som jag har gått upp de senaste månaderna. :cautious:

Denna vecka -0,6 kg, är helnöjd med det. Får se hur nästa veckas invägning blir, var på tjejfest igår och det slank ner både tårta , pizza och alkohol :cautious:! Men det blir att se nästa invägning

Efter sex veckor utan godis och liknande så skulle jag äta lite gott under denna helg. Jag kommer nog aldrig klara lagom. Det blev sjuka mängder. Så dåligt.

Jag borde nog skriva in mig i den här tråden. :o

"Tack vare" mediciner de senaste 12 åren så ha jag nästan fördubblat min vikt. :crazy: Förra vintern så fick jag byta till en ny medicin och lyckades efter massor av träning och mindre måltider gå ner 13 kg. :up:

Vågade ge mig på att börja rida igen i höstas och efter 15 lektioner så fick jag köpa mig ett par nya ridbyxor en storlek mindre. Förra året hade jag som mål att träna minst 10000 minuter vilket faktiskt lyckades och jag har samma mål i år igen.

Mitt stora problem är MATEN eller snarare allt småätande. Jag älskar att laga mat och baka men kan väl i viss mån begränsa mig och laga hyfsat nyttigt. Tyvärr har jag jättesvårt för att undvika ostbågar och chips och kan äta det flera gånger i veckan. :banghead:

Så för att tvinga mig att faktiskt följa mina egna uppsatta regler så skriver jag dem här så blir jag förhoppningsvis lite mer motiverad att följa dem.

1. Träna/ motionera 10000 minuter under året, har hittills klarat 1500 minuter.
2. Lära mig att tycka om andra tillagade grönsaker än sparris och paprika. Har köpt en bok på bokrean som hjälp. (Råa grönsaker är mycket godare men jag blir hungrig efter 15 minuter.)
3. Sluta småäta framför TVn! :mad: Ett knep som fungerat ibland är att sticka eftersom båda händerna då är upptagna.
4. Fortsätta att gå ner i vikt. :grin: Jag är mer för att gå ner långsamt än att tok banta en månad eller två som jag ändå inte kommer att lyckas med. Målet är ytterligare 20 kg.

Att flytta ut på landet har varit asbra för mig! Nu orkar jag inte släpa mig till affären för att köpa godis och onyttiga saker bara för att jag är lite godissugen, så jäkla roligt är det inte att köra i 30 minuter för att komma till affären. :up: Plattare mage har jag nog aldrig haft och mina armar är snygga! Har ingen aning om vad jag väger dock.

Startvikt: 27/2 67,5kg
Mål: 61 kg (slutet på juni eller början på juli)

Nu kommer jag haka på här, jag trivs inte med min kropp alls just nu. Jag brukar visserligen väga mer på vintern , men detr dags att gå ner några kg till sommaren nu om jag skall väga likadant som förra året. Jag måste lyckas med detta om jag skall komma i sommarkläderna, för jag har definitivt inte råd att köpa nya

Strategin kommer vara att fortsätta gymma 3 dagar/vecka Mån,Tis,Ons
Dra ner kolhydraderna till hälften. Särskilt när det gäller ris,potatis och pasta.
Dra ner på sockret ordentligt. Om jag verkligen vill ha något så blir det en liten tablettask istället för en hel påse, om ni förstår tankesättet.

Har jag ett rimligt mål tycker ni?

-0,3. Ofattbart, med tanke på hur mycket jag åt och hur lite jag rörde på mig under veckan. När jag inte riktigt tror på vad vågen visar, oavsett om det är upp eller ner, så brukar jag ställa mig på den fyra-fem gånger i sträck och sedan välja det resultat som förekom mest. Det lät jag bli den här gången. :angel:

Jag brukar bara äta en semla och det är det som vi får på jobbet, men dagens magsjuka har fått mig lite avigt inställd till all mat just nu. :yuck:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Visst finns här en del menskoppsanvändare? Har ni några värdefulla tips för en "nybörjare"? Jag undrar främst kring hur man väljer...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 539
Kropp & Själ Jsg tappar mitt hår. Troligen viktnedgång som är anledningen. Finns det något att göra åt det för att bromsa lite? Det syns inte så jag...
Svar
10
· Visningar
376
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag vill ha en träningsapp där jag själv kan välja både på färdiga pass men också lägga ihop egna övningar till egna pass. Finns det...
Svar
15
· Visningar
190
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama