2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni som har Lifesum, kan man lägga in målvikt och sånt. Jag har reggat mig och skrivit in vikt. Men står att jag ska ha ett intag på 2300 kcal :D Det lär man inte bli smal av.

Edit: hittade! Hade satt som mål att jag skulle bli hälsosammare. Då har man visst inget viktmål.

Ni som har Lifesum, kan man lägga in målvikt och sånt. Jag har reggat mig och skrivit in vikt. Men står att jag ska ha ett intag på 2300 kcal :D Det lär man inte bli smal av.

Gå in på inställningar någonstans, man ska välja program (om man t ex vill stanna i sin vikt eller gå ner) och sen slå in en målvikt. :)

Vad duktiga ni är som kämpar på! Det peppar! (även fast jag ligger och äter godis i sängen just nu..)

Som @FrauleinLeo (var det väl?) skrev i början av året så har jag en tendens att göra en presentation i vikttrådarna och sen inget mer.. Så jag gör ingen presentation, och säger inget som jag ska göra heller. Men jag skulle vilja kunna slänga mina ridstövlar igen! :D Och må bättre. Är sockerberoende och skulle vilja bryta det.
Så vi får se om jag återkommer, men nu har jag idag gjort ett första inlägg :angel:

*host* Ja jag är ju inte så jätteaktiv som ni kanske märker... :angel: :p

Jag ska ha ett kaloriintag på 1187... låter inte det jävligt lågt? Gick tillbaka till Lifesum efter att ha slarvat lite för länge och knubbat till mig. Vill gå ned 3-4 kilo och satte 0,5 kilo i veckan.

Inte för att jag springer milen varje dag men helt stillasittande är jag inte. Dryga 1000 kcal om dan, lever man på rödbetor och knäcke då? :cool:

Massa, massa slarvande sista veckorna...
Fortsätter med avsmakningsmeny på ett Asian fusion-ställe ikväll, samt hotellnatt med tillhörande frulle imorn... :p

Tillbaka i tråden igen. Tycker att det är helt hopplöst att hålla koll när jag jobbar borta. Hotellfrukost och sen jobb hela dagen i så full fart att jag inte tänker på mat förrän på kvällen och då måste jag gå ut och äta. Panikhungrig i främmande småstäder brukar = pizza. Och efter en sån orkar jag inte löpträna. Och just så illa blev det två dagar i rad den här veckan + bortbjuden på middag hos kompisar inte håller igen. Plus en massa vin.:crazy:

Men men, nu är jag hemma igen och sjukt sugen att komma på banan igen. Veckan har väl blivit 1 kg plus, men jag hoppas att det inte har fastnat på allvar utan halkar av igen nu när jag skärper mig lite. Men ligger fortfarande på 2,5 kg minus totalt så det känns inte helt värdelöst.

Som @mandalaki skrev så är det vanligt med en ganska rask nedgång första veckan @_FiA_ . Det är bra, för det är pepande. Men mn får se upp med att förvänta sig liknande stordåd kommande veckor. Sedan när man hamnar på en platå (de flesta av oss gör det förr eller senare) kan man stå still några veckor och sedan få ett ras på något kilo, precis som i början. :)

@FrauleinLeo Vad intressant det låter! Vill du berätta lite?

Uppsatsen är klar om en månad, kan länka den hit då. :) Kort sagt handlar det om känslor kring socker, och hur vi dömer/bedömer varandra genom de val vi gör samt samhällsnormer kring socker och hälsa, wellnesshysteri och hur det också slår igenom i t ex sociala medier. Blir en del identitet, kropp och fostran.

Som @mandalaki skrev så är det vanligt med en ganska rask nedgång första veckan @_FiA_ . Det är bra, för det är pepande. Men mn får se upp med att förvänta sig liknande stordåd kommande veckor. Sedan när man hamnar på en platå (de flesta av oss gör det förr eller senare) kan man stå still några veckor och sedan få ett ras på något kilo, precis som i början. :)

Ja men precis.. får nog förvänta mig lite segare viktnedgång framöver

Jag ska ha ett kaloriintag på 1187... låter inte det jävligt lågt? Gick tillbaka till Lifesum efter att ha slarvat lite för länge och knubbat till mig. Vill gå ned 3-4 kilo och satte 0,5 kilo i veckan.

Inte för att jag springer milen varje dag men helt stillasittande är jag inte. Dryga 1000 kcal om dan, lever man på rödbetor och knäcke då? :cool:

Jag gick ner ca 0,5 kilo i veckan på 1200 kalorier. Då hade jag "fritt fram" på lördagkvällar efter 18, men rörde mig mycket.

Avinstallerade faktiskt lifesum efter ett knappt dygn. Desto mer jag klickade runt och läste så insåg jag hur fast och besatt jag nog hade blivit då jag har lite svårt att mjukstarta med saker när det blir så påtagligt med siffror osv (att logga all mat, vatten och träning).

Så jag skippar den appen och kör på med naturdiet/nutrilett och ett mål vanligt mat tills mina shakes/pulver är slut (ca 2 veckor om jag räknat rätt) och hoppas på en lättare känsla i kroppen när det är över och att det peppar till bättre mat och motionsvanor framöver :)

Jag har kört 5:2 diet i lite över en månad nu och har gått ned lite över 3 kilo så jag kommer att fortsätta med detta tills jag nått mitt mål att gå ner 10 kilo och sedan gå över till 6:1 diet.

Ett tips från mig. Ät inte en hel låda finncrisp som snacks :angel: Det dröjde inte länge igår kväll förrän det började värka i magen och jag har haft ont hela dagen idag. Hade feberfrossa halva dagen också, men det har nog inget samband. De där sammanklistrade spånskivorna svällde såklart när jag drack något.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Visst finns här en del menskoppsanvändare? Har ni några värdefulla tips för en "nybörjare"? Jag undrar främst kring hur man väljer...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 540
Kropp & Själ Jsg tappar mitt hår. Troligen viktnedgång som är anledningen. Finns det något att göra åt det för att bromsa lite? Det syns inte så jag...
Svar
10
· Visningar
376
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag vill ha en träningsapp där jag själv kan välja både på färdiga pass men också lägga ihop egna övningar till egna pass. Finns det...
Svar
15
· Visningar
190
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama