2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har beställt naturdiet billigt via matsmart. Imorgon ska jag höra med en kollega om hur gymmet är som ligger vid skolan, hon jobbar tydligen extra där. Fick ett erbjudande om 40% rabatt där för att jag är kommunanställd. Har även har 1700 i friskvårdsbidrag. Då skulle ett medlemskap kosta 159kr/mån.
Jag hoppas erbjudandet fortfarande är aktuellt.

Dags för mig att hoppa med i gruppen jag bara sneglat på ett tag.
Imorgon börjar mitt nya liv (igen :) ).
Jag och sambon börjar med Lchf då. Har i flera dagar förberett mig och läst på. Nu ikväll har jag bakat frukostbröd a´la Lchf och lagat lunch och middag till imorgon.
Har ca 15 kilo att bli av med.
Ingång 73,5 kg

Jag står totalt stilla men har inte heller skött mig alls bra. Så är iallafall glad för att jag inte går plus! Nu blir det skärpning :mad:

Jag började äta lchf i maj förra året och gick snabbt ner 8-9 kg och hamnade på en vikt jag trivdes med. December fick bli en paus från dieten och pausen varar i princip än... Förra veckan var allmänt onyttig för att eskalera i en helg där jag inte visste att det gick att trycka i sig så mycket mat, snacks, semlor och godis...
Nu är det dags att stenhårt börja lchf:a igen. Veckan kommer bli kämpig med energibrist och huvudvärk, men jag vet ju att det går över.

Någon som har tips mot sockerberoende? Jag får på riktigt abstinens.. Dåligt humör, huvudvärk, illamående. Än har det inte slagit till, men jag vet att det kommer komma inom 48h.

Någon som har tips mot sockerberoende? Jag får på riktigt abstinens.. Dåligt humör, huvudvärk, illamående. Än har det inte slagit till, men jag vet att det kommer komma inom 48h.
Jag tänker att det bara gäller att härda ut och att suget försvinner efter ett par dagar. Och att se till att äta ordentligt, så jag inte går hungrig för det är då jag blir sugen.

Jag försöker hålla mig sysselsatt, jobb eller fysiska/mentala aktiviteter som jag måste fokusera på. Ät ordentliga mål mat med mycket kryddor och starka smaker (hjälper mig iaf). Just illamåendet är jobbigt, men det går ju över - det är bra att fokusera på.

Jag gör grönsakssmoothies (inte juice), med kål, broccoli, etc, samt grape och lite apelsin. Det blir jag mätt på när jag får mellanmålscravings och får ändå lite socker via apelsinen.

-0,5 kg! Så här lite har inte jag vägt sen jag blev gravid med andra barnet och hon blev 2 år i fredags :D
Har även minskat 0,5 cm runt midja, rumpa och lår också. Detta trots "vilovecka" pga förkylning så jag har bara styrketränat en gång förra veckan. Men promenerat många km och ridit. Plus att jag faktiskt varit rätt duktig med maten trots lite tårta i fredags.

Studiedag idag som gjorde att vi åt ute på restaurang till lunch, vilket inte är optimalt. Men lyckades hålla mig borta från fikat nu som Lärarförbundet bjöd på! Skippade både noblesse och frukt och drack vatten istället. Känns som en vinst, även om abstinensen inte kommit än.

Tack för respons om vad jag ska göra när sen slår till. Kommer försöka dricka mycket vatten och ta en extra naturdiet när det slår till. Men det kommer bli tufft. Jävligt tufft! Jag bävar! Tror det kommer vara det jag kommer behöva mest stöd med här i gruppen..

Ska iaf gå till gymmet med kollegan i eftermiddag och titta! Kommer förmodligen skriva upp mig på studs. Behöver lyfta skrot känner jag.

Blev medlem på gymmet! :bump:
Kom hem och så kommer sockersuget som ett brev på posten. Jag får fysisk värk i kroppen när jag har abstinens! Men tog en naturdiet, drack en liter vatten och åt tre kokta ägg. Nu har det börjat lägga sig lite igen.
Har även tagit "före-bilder".. Det var inte så kul. Men jag ser inte så fet ut som jag känner mig iaf! Sist jag började träna ordentligt hade jag 10kg mer vikt än idag, så känns som att man börjar lite i nerförsbacke nu.

Tillägg: Mätte midjemåttet också. 90 cm. När jag tränade vägde jag 1-2 kilo mindre än jag gör nu, men hade ett mått på 82. "Muskler väger mer än fett".

Senast ändrad:
Blev medlem på gymmet! :bump:
Kom hem och så kommer sockersuget som ett brev på posten. Jag får fysisk värk i kroppen när jag har abstinens! Men tog en naturdiet, drack en liter vatten och åt tre kokta ägg. Nu har det börjat lägga sig lite igen.
Har även tagit "före-bilder".. Det var inte så kul. Men jag ser inte så fet ut som jag känner mig iaf! Sist jag började träna ordentligt hade jag 10kg mer vikt än idag, så känns som att man börjar lite i nerförsbacke nu.

Tillägg: Mätte midjemåttet också. 90 cm. När jag tränade vägde jag 1-2 kilo mindre än jag gör nu, men hade ett mått på 82. "Muskler väger mer än fett".
Vad bra av dig att stå emot sötsuget! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Visst finns här en del menskoppsanvändare? Har ni några värdefulla tips för en "nybörjare"? Jag undrar främst kring hur man väljer...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 539
Kropp & Själ Jsg tappar mitt hår. Troligen viktnedgång som är anledningen. Finns det något att göra åt det för att bromsa lite? Det syns inte så jag...
Svar
10
· Visningar
376
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag vill ha en träningsapp där jag själv kan välja både på färdiga pass men också lägga ihop egna övningar till egna pass. Finns det...
Svar
15
· Visningar
190
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama