2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Går ni andra upp mycket i vikt före mens? Min kropp blir uppsvälld och mina bröst blir typ dubbelt så stora. Dessutom blir jag så otroligt mycket mer hungrig och sugen att det åker ner fler kalorier än det ska (har för dålig disciplin, det går bara inte att stå emot menssuget). Jag går alltid upp 1-2 kilo innan mens, och det är ju bara så tröttsamt. Suck. Var bara tvungen att gnälla av mig lite :rage::arghh::mad:

@ztsu Om jag inte kollat min mensapp på ett tag gör jag det alltid när jag känner mig som den tjockaste och fulaste människan i världen. :p Blir också enormt hungrig ungefär en vecka innan mens och ett par dagar in. Det räcker liksom inte vad jag än stoppar i mig, jag är lika bottenlöst hungrig ändå.

Och går också upp 1-2 kg.

Samma här, det är det som är det värsta. Känns som man kämpar i motvind :(

Ja.. Det är tungt. Men jag tänker att det måste vända någon gång om man bara kämpar vidare!

Säger Sthu, som smällde i sig en hel påse chips i går. Så mycket chips att jag mådde illa, men kunde inte sluta. Inte okej.

@ztsu Japp, jag går också upp innan/vid mens, ca 1 kg. Ren vätska för min del tror jag. Brukar trillat av efter mensen. Hade mens förra veckan när jag vägde mig så hoppas på att jag gått ner lite mer än bara ett halvt kilo denna vecka!

Går ni andra upp mycket i vikt före mens?
Äter cerazette, så har inte haft mens på 5½ år :up: men jag har inget direkt minne av några märkbara viktförändringar i samband med mens före jag började med dem.

Vi är ju alla olika, påverkas olika mycket av diverse hormoner som är i sväng genom livet och sen har vi ju alla också olika genetiska förutsättningar, så hör man till skaran som plufsar på sig i samband med mens så är det min tanke att försöka acceptera att det är så och inte ta det som ett misslyckande. Just en sån grej är är ju inget ni kan styra över liksom.

Däremot så går det ju att reflektera över varför suget efter onyttigheter blir starkare i samband med mensen, varför det just då är svårare att stå emot och försöka komma underfund med hur det kan minimeras eller undvikas.

Tycker ingen vid de svackor som uppstår (för såna kommer) ska känna sig misslyckade. Håller man sig till sin plan så har man lyckats och då kommer man i det långa loppet att nå sitt eget mål förr eller senare även om vägen dit kan vara både krokig och motig :)

Så var invägningen gjord i morse med. Ned 0,5 kg den här veckan med, helt okej eftersom jag småfuskat lite samt inte tränat som jag önskar. Har dessutom tappat mer över midja, höft, lår och vad så det är positivt. Från måndag styr jag mer över mitt schema och kommer att kunna träna utan att det krockar med resten av livet på samma sätt. Har nu gått ned 2 BMI steg vilket jag får vara nöjd med. Är dock en bit kvar innan jag når mina mål :)

74 kg. -1 kg sen förra veckan. En del (eller allt :cry:) är ju vätska som släppt dels från att ha ändrat kosten och pga att jag hade mens förra veckan när jag vägde mig. Känns dock ändå bra!

Urk jag slarvade mycket igår, åt jättemycket pasta och lite godis hos en kompis, idag mår jag grymt illa! Undra om det beror på all skit eller om jag ska bli magsjuk...

Jag funderar starkt på att låta bli att väga mig innan mens :meh:
+1,8kg den här veckan och mensen kommer vilken dag som helst. Min förlovningsring spänner runt fingret och mina bröst får inte plats i bhn så jag får gå med sporttopp. Min mamma kom i menopaus redan när hon var 39år. Hoppas hoppas jag fått ärva de generna från henne. Isf är det bara tre år av helvete kvar! :bow:

Duktiga ni alla är!
Här har det stått still i nästan en månad - men jag är ändå hyfsat nöjd med det pga omständigheter. Jag var iväg på tre dagars konferens i månadsskiftet och smittades av influensan på flyget hem. Kom hem och var helt orkeslös och hade feberfrossa. Det tog en vecka innan det bröt ut på allvar med förkylning, muskelvärk, hosta och - som grädde på moset - luftrörskatarr :up:.
Först nu börjar jag må okej igen och hoppas kunna börja träna lite lätt den här veckan.

I somras köpte jag ett par ridbyxor som det var gränsfall till att jag kunde knäppa, men de funkade. Sen långkalsonsäsongen började har jag inte ens provat dom för det har känts lönlöst att försöka ha dom med långkalsonger under och t-shirt nedstoppad. Men i söndags provade jag ändå och det gick på utan problem! :banana: Tog på mig ett par jeans igår som brukar sitta tajt, nästan onödigt tajt och ger en fin muffinsmage :p Men de satt SNYGGT! Ingen muffinsmaffe :up: Jag har minskat någon cm runt bilringen så det märktes verkligen på de här kläderna trots att jag inte gått ner så jättemycket i vikt :)

Veckans resultat +0.8 kg. :arghh: Vilken inte är så konstigt med tanke på hur jag har skött mig... :banghead: Jag måste skärpa till mig och försöka bli av med sötsuget.

Tjoho, -1kg, utan att ha ansträngt mig så värst, dock börjat med två huskurer som fungerar!

Koka 250ml vatten med 1 tsk Ceylon kanel. Låt svalna, i med 1msk rätt honung. Drick hälften när du går och lägger dig och hälften när du vaknar.

Varmt citronvatten, typ 0,5 liter om dagen. Ger mättnadskänsla och minskar sötsug.

Jag har både ätit godis och annat skräp, men sen jag började med det här har det blivit mest mörk choklad. 86%.

Har bara 4kg kvar att gå ner. :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Visst finns här en del menskoppsanvändare? Har ni några värdefulla tips för en "nybörjare"? Jag undrar främst kring hur man väljer...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 539
Kropp & Själ Jsg tappar mitt hår. Troligen viktnedgång som är anledningen. Finns det något att göra åt det för att bromsa lite? Det syns inte så jag...
Svar
10
· Visningar
376
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag vill ha en träningsapp där jag själv kan välja både på färdiga pass men också lägga ihop egna övningar till egna pass. Finns det...
Svar
15
· Visningar
190
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama