Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
den är totalrenoverad (allt utom baklemmen) och den har gått igenom besiktningen u.a. så jag skulle nog våga ställa in min grålle om han nu tänker gå in i den (för det vet man ju aldrig).
Dock vill jag måla den vit innuti innan jag börjar lastträna.. Bild 1
"Att ni vågar ställa in era hästar i så gamla transporter.. Hu "
Min transport är från 1972. Den fyller alltså 32 år i juli.
Sköter man underhållet så är det inte farligare med en äldre transport än med en yngre.
Du kanske har tummen mitt i ..... och då förstår jag varför du måste ha en nytt släp.
// Linda
Tycker att transporten såg riktigt fin ut!
Men det får gärna bli lite ljusare men på utsidan såg den riktigt fin ut, se bara till att alla lysen och lampor funkar samt att golvet är helt!
Vart har du sett den där annonsen?
Kännde nämligen igen bilden, tror jag har sett dn någonstans!
Så länge transporten är i bra skick och man har koll på grejorna är det väl inga probem?
Har en kompis som hyrde ett 2 år gammalt släp på macken. Precis innan de startade bilen hör de ett lätt brak från transporten. Hennes nätta lilla fullblod har trampat genom golvet. Ingen gammal transport där inte.
Jag förundras mer över de människor som helt utan vana föser in en motsträvig kuse i holken och glatt kör iväg som de stulit ekipaget. Och sedan undrar varför hästen tycker det är läskigt att åka transport. DÄR kan man prata om säkerhetsrisk...
Jag köpte den på annons här på buke. det är en -85:a och jag fick ge 18.000:- för den.
Den stod då i skåne (jag bor i sthlm) men som tur var så har jag en motorintresserad (och duktig) bror som bor i skåne bara 5-6 mil ifrån där transporten stod så han åkte och tittade på den och sa att den var sjysst.
Så han hämtade den med.
Sedan åkte jag och pappa och hämtade den hemma hos honom en vecka senare då vi ändå skulle köra hem en fyrhjuling från götet som pappa köpt!
Men som sagt. Jag ska måla innuti och så ska jag lyfta och kolla under gummimattan på golvet.
Dock är det ett hål i lemmen... vet inte hur det gått till men metallen är borta och det är trä där
Men inget farligt...
Jag är helnöjd i alla fall!
Men skulle vilja montera dörrar bak istället för bommar och ev. "stödben" så man kan lastträna utan bil kopplad?
Hästmänniskan
Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av.
Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
Juridik & Ekonomi
Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
Hästmänniskan Jag har inte heller köpt någon inriden häst, däremot var mitt första halvblod iväg på inridning en månad (då var jag femton år och kunde...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.