Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, han är ganska rejäl för sin storlek men trots det så gillar han inte att ridgebackarna leker så intensivt (springer nära/över och skuttar runt honom).Norrfolkterriern är ju en mer robust småhund
Jag hade inte vågat.
Kompisen har en flatte, vi hälsar ofta på.
Hon tänker sig inte för och har ibland nästan råkat sätta/lägga sig på min pudel på 5 kg.
Kompisen eller flatten?
Även snälla och välmenande hundar kan orsaka skador på små hundar. Min syster hade en russkiy toy samtidigt som jag hade en boxer, det var ständig övervakning om de var i samma rum och de lämnades aldrig ensamma tillsammans. Jag hade aldrig själv valt en sådan konstellation, hur snälla de stora hundarna än är. Det kan snabbt gå fel. En smäll som en lite större hund hade ruskat av sig kan vara förödande för en väldigt liten hund.
Precis det här. Och särskilt, som fler nämnt, när det handlar om någonting så jättelitet och skört som två kilo som vuxen. Allt som krävs är att den större hunden trampar illa på den lilla eller ska säga ifrån En gång vid matdags liksom.
Även snälla och välmenande hundar kan orsaka skador på små hundar. Min syster hade en russkiy toy samtidigt som jag hade en boxer, det var ständig övervakning om de var i samma rum och de lämnades aldrig ensamma tillsammans. Jag hade aldrig själv valt en sådan konstellation, hur snälla de stora hundarna än är. Det kan snabbt gå fel. En smäll som en lite större hund hade ruskat av sig kan vara förödande för en väldigt liten hund.
Vi har en bukefalist som i höstas förlorade en av sina hundar i en olycka där den större sa ifrån. Ren olyckshändelse men med ödesdiger konsekvens.
Jag minns det, så fruktansvärt tragiskt.Vi har en bukefalist som i höstas förlorade en av sina hundar i en olycka där den större sa ifrån. Ren olyckshändelse men med ödesdiger konsekvens.
Min Lillskrutt hälsar att det är ett mysterium att inte alla gillar att leka Spring Ikapp Slå Omkull och Bit i Baktassen; det är ju det roligaste som finns.För mig beror det alltså på hur hundarna leker. Gör de som min första hund som sprang bredvid eller lekte jaglekar och aldrig blev fysisk, inga problem, men en hund som leker fysiskt, tacklar, springer rakt på så nej. Skaderisken är alldeles för stor.
Vad är det för ras som skiljer sig så pass mycket?Jag valde samma ras igen när jag köpte hund nummer två för att kan jag fram till att det var för mycket passning med för stor skillnad i storlek. Dock blev valpen 17kg som vuxen den äldre väger ca 8kg.
Jag märker på min äldre att han kan tycka att bara den skillnaden är jobbig ibland när unghunden kommer farandes och vill leka.