2 små frågor!

B

Bubblie

Fråga 1! Har en liten dotter på 2 månader och på kvällen har jag ibland lite dåligt med mat och tänkte då ge lite ersättning så hon sover gott om natten. MEN hon spottar och fräser och tycker det är förfärligt äckligt och vill helt enkelt inte ha! Har ni några tips??!!:confused:
Fråga 2! Ringde en tanta ang barnförsäkring. Är det nåt man ska ha och vad är det till för??!!:confused:

Mvh Bubblie!!
 
Sv: 2 små frågor!

Pumpar du ut och blandar bröstmjölken med ersättning tycker hon nog att det är godare. Barnförsäkring bör du definitivt skaffa, gå in på högsta beloppet och ligg kvar där till åtminstone efter 4-årskontrollen (fast helst så länge det går).
 
Sv: 2 små frågor!

Detta försökte jag med under två veckor.
Funkade inte så jag gav ersättning och fick ett helt nytt barn. Så nöjd och glad.
Så oki, försök under några dagar. Funkar det inte så testa med ersättningen igen. Och som föregående sa, blanda lite bröstmjölk i.
Låt oxå din kille testa att ge så slipper den lilla känna lukten av dig och dina "godsaker"
 
Sv: 2 små frågor!

Som ovanstående, låt pappan försöka med ersättningen, och ev. prova med en annan sort.
Sen kan det gå att öka mjölkproduktionen genom att låta barnet äta oftare, då stimuleras tillverkningen - det är några "ökningsperioder" att gå igenom.
 
Sv: 2 små frågor!

Ok! Tack för era svar!
Otroligt nog käka hon upp ersättningen idag!:)
Det trodde jag aldrig så som hon spottat och fräst i flera dagar!
Vad är ökningsperioder för nåt?
Vad ingår i en barnförsäkring för nåt? Är det som hästarnas vetrinärvård och livförsäkring eller varför försäkrar man barn!
Mvh B!
 
Sv: 2 små frågor!

Bebisar får perioder då de plötsligt kräver mer mjölk och då brukar de bli kinkiga och gnälliga eftersom tillgången i brösten är för liten.
De vill då äta oftare och det stimulerar kvinnans kropp att producera mer mat när ökningen av mjölk kommit så brukar bebisen bli sitt vanliga jag.
Barnförsäkringen fungerar som din egen livförsäkring, den ger ersättning vid invaliditet och dödsfall. Den försäkring vi har till våra barn ger även ersättning till föräldrarna om det blir fråga om långa perioder av sjukhusvård.
Ta kontakt med några försäkringsbolag och be dem förklara, då kan du även jämföra skillnader. Det går säkert att hitta på nätet också om du söker på Folksam, Skandia, m.fl.
 
Sv: 2 små frågor!

Det låter så dramatiskt att försäkringen faller ut vid dödsfall, eller invaliditet. Men tänk också på att en försäkring ger ersättning för mindre skador. Min dotter tex ramlade och slog i hakan när hon cyklade i 5-årsåldern. det blev ett ärr som hon fått ersättning för. Samma sak om de tex slår ut en tand eller bryter benet. Tänk också på att ta en försäkring som gäller BÅDE olycksfall och sjukdom
 
Sv: 2 små frågor!

En ökningsperiod är när bebisen behöver mer mjölk, så då ska man amma ofta. Och med ofta menar jag ungefär hela tiden i 2-3 dagar.
Båda mina barn har bott vid brösten i stort sätt när de har behövt mer mjölk.
Ger man ersättning då så kommer man aldrig få tillräckligt med mjölk.
Och till slut kan man få ett barn som inte går att amma längre.

Tycker det verkar som att du behöver prata med någon som vet mycket om barn, tex bvc.

Ett friskt barn ska inte behöva ersättning när man ammar.
Har man kunnat amma i 2 månader ska man kunna fortsätta bara man låter barnet styra mjölkproduktionen.
 
Sv: 2 små frågor!

Ok! Är det så det hänger ihop!
Nä egetligen behöver hon inte mer mat eftersom hon går upp ca 350gr:crazy: i veckan. Men bvc-sköterskan tyckte att jag kunde ge lite ersättning på kvällen om hon inte blev mätt på tutten så att hon skulle sova lite bättre. Men nu har det löst sig som tur är!:)
B!
 
Sv: 2 små frågor!

Har man kunnat amma i 2 månader ska man kunna fortsätta bara man låter barnet styra mjölkproduktionen.

Ska och ska...man måste oxå ta i beräkningen att det inte alltid är som det SKA.
När Jason var ca 2½ månad så bodde han helt plötsligt vid tutten. Och detta under nästan 2 veckor innan jag höpp på att falla ihop av utmattning. Och inte fick jag nån ökning. Nästan tvärtom, brösten kändes tomma hela tiden.

Började ge ersättning då och när jag märkte att det gjorde honom nöjd och mätt så såg jag ingen anledning till att fortsätta traggla med amning som inte funkade längre.

Så visst kan man försöka öka på mjölkproduktionen. Men om inte det funkar så anser jag att man kan testa med ersätning. Och om mjölkproduktionen stannar av helt så är inte det hela världen....

Amning är toppen så länge både mamma och barn mår bra och är nöjde med det.
Annars så finns det ypperliga valmöjligheter...
 
Sv: 2 små frågor!

Ja det är verkligen toppen att kunna amma, väldigt praktiskt att alltid ha maten med sig under tröjan =)
Jag är igång ganska mkt under dagarna, har svårt att vara still plus att jag är inte världens duktigaste på att äta och dricka massor :crazy: så det kanske inte är så konstigt att maten försvinner lite på kvällarna. Min dotter har fortfarande inte haft nån ökningsperiod, får alla barn det eller bara vissa??
 
Sv: 2 små frågor!

Det brukar komma när barnet är runt 3 månader. Då brukar många ha problem med hungrigt barn och för lite mjölk. Många tror att deras mjölk börjat sina (hur den nu skulle kunna göra det) och börjar med ersättning.
Det gäller att stå ut så får man mer mjölk efter ett tag.
Och får man inte det så finns det oftast en förklaring till det.
Det är väldigt ovanligt att mjölken "sinar" när man ammar.
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 630
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 223
Senast: Blyger
·
Fritid Dottern skulle flyga United Airlines IGÅR, från Cincinatti till Chicago och sen Toronto, Kanada (!) - Köpenhamn. Med massor av extra...
2
Svar
23
· Visningar
3 093
Senast: hastflicka
·
Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 335
Senast: CFrisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp