Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det står längst ner till vänster på bilden Det gröna är aktuell hund, det röda är rasens medelvärde.Vad är det gröna området och den röda linjen?
Har aldrig varit aktuellt med MH/BPH vid tidigare valpköp... Men ska absolut ändra på det nu och vill lära mig allt. Finns det någonstans man kan läsa på om hur allt funkar?
Vad är det gröna området och den röda linjen?
Har aldrig varit aktuellt med MH/BPH vid tidigare valpköp... Men ska absolut ändra på det nu och vill lära mig allt. Finns det någonstans man kan läsa på om hur allt funkar?
Ops tackDet står längst ner till vänster på bilden Det gröna är aktuell hund, det röda är rasens medelvärde.
Har hört motiveringen ”vill inte riskera att hunden blir skotträdd”, vilket också bara känns skevt..En bekant hade gjort mentalbeskrivning på sin hund. Hen avstod skott med motiveringen att hunden inte varit utsatt för skott senaste året. Är det vanligt? När jag gjorde BPH så hade jag aldrig tränat skott och hade ingen tanke på att inte genomföra.
Hade hunden varit belastad av det man gjort innan kan jag Förstå att man väljer att avstå men inte annars.Har hört motiveringen ”vill inte riskera att hunden blir skotträdd”, vilket också bara känns skevt..
Det är ju som sagt inget man ska träna på inför BPH, det är ju sådant som kan upptäckas vid genomförandet.
Efter tio sekunder i gömslet ska figuranten börja prata. Det är ju också en av "rutorna", går fram till den dolda men talande figuranten.Har ni varit med om att figuranten i avståndsleken pratat när den gömt sig?
För vår figurant kom ut i den där blåa kappan, var skum och kastade sen med en leksak och sen gömde sig i en buske. Släppte Hexa och hon sprang fram till busken men där började figuranten prata ifrån busken och då reagerade Hexa med att ta nån meters avstånd och skälla.
Kollat massor av MH och i ingen av dem pratar figuranten när den är gömd? Utan dem gömmer sig och man släpper hunden och sen går figuranten ut och vill leka med hunden.
Inte för att jag är missnöjd med Hexas MH men en sak jag tänkt på.
Har ni varit med om att figuranten i avståndsleken pratat när den gömt sig?
För vår figurant kom ut i den där blåa kappan, var skum och kastade sen med en leksak och sen gömde sig i en buske. Släppte Hexa och hon sprang fram till busken men där började figuranten prata ifrån busken och då reagerade Hexa med att ta nån meters avstånd och skälla.
Kollat massor av MH och i ingen av dem pratar figuranten när den är gömd? Utan dem gömmer sig och man släpper hunden och sen går figuranten ut och vill leka med hunden.
Inte för att jag är missnöjd med Hexas MH men en sak jag tänkt på.
Låter bakvänt och som att hen misstänker att hunden inte pallar skott.En bekant hade gjort mentalbeskrivning på sin hund. Hen avstod skott med motiveringen att hunden inte varit utsatt för skott senaste året. Är det vanligt? När jag gjorde BPH så hade jag aldrig tränat skott och hade ingen tanke på att inte genomföra.
Det är lite olika, men kan ta några veckor. Ert verkar inte inrapporterat än iom att resultaten inte ligger på sbktävling - så det kan nog dröja ett tagNågon som vet hur lång tid det tar innan MH registreras och syns i Hunddata/Avelsdata?