2 barn resp 3 barn??

fettso

Trådstartare
Är ju en ung 2 barns mamma(24),flickorna är 2 resp 4 år gamla.:love:

Vi(jag och min man)vet att vi så småningom vill ha ett barn till.
Har haft en tuff tid med flickorna(trots)som börjar ebba ut nu:)
Eftersom dom kom så tätt har det varit visst bråk om framförallt min uppmärksamhet.

Så när är rätt tid för nr 3??Ska man vänta tills flickorna blivit större och mer självständiga?Fast då är ju risken att man kanske inte vill börja om?Klarar man att ha 3 barn så tätt?Nu känns det iaf inte som att tiden räcker till ordentligt...:(
Sen så är det ju inte tvunget med 3 barn heller:crazy:,det är bara det att jag alltid velat ha 3 barn.
Lite bebissugen är jag faktiskt,men måste känna att jag orkar med barnen vi har ordentligt först!
Nu är allting bra,men nya trotsperioder dyker ju upp hela tiden.

Vill ha tid med hästarna också,vilket iof blivit bättre sedan vi skaffade gård!
Barnen rider ju också.När är rätt tid??
 
Sv: 2 barn resp 3 barn??

Det kan bara ni avgöra!

Jag är inte ung, 27 år gammal, men jag har tre barn. Första fick jag när jag var nästan 22 år och andra fick jag när jag var 23 och någon månad. och så tredje i december då jag var 26 och ett halvt år. För mig, som är ensamstående, så känns det ganska lagom med den åldersskillnaden som det är mellan dottern och de två pojkarna.

Men vad ni tycker är ju viktigast.

Sedan tror jag inte att tredje barnet blir så svårt:D För mig känns det på ett helt annat sätt!! :love: Jag äslakr mina tre barn, alal har sina konstiga ideer och åsikter som bara är så söta, och pojkarna försvarar sin syster rejält!:D Ler ofta åt dem när de pratar med henne opch pussar på henne!:love:
 
Sv: 2 barn resp 3 barn??

Jag är 27 och väntar nr3 den 8/9. Mina tjejer är 6 och 4 iår och jag tycker att detta känns helt perfekt! Men ingen är ju som den andra, varken förälldrar eller barn, och när rätt tid för er är, kan ni bara känna själva!
 
Sv: 2 barn resp 3 barn??

Själv fick jag nr 1 vid 25 och nr 2 vid 27. Sedan kom nr 3 och nr 4 vid 37 och 39. Det är fantastiskt rolig och avslappnat på ett ehlt annat sätt. Fast visst känns det på gott och ont att jag är tio år äldre:smirk:. Så jag tror inte att det finns något rätt eller fel. Jag trodde inte att jag skulle ha 4 barn, hade någon frågat när jag var 30 skulle jag ha sagt "att nu var det nog":angel: Tur att jag ändrade mig annars hade jag ju missat dessa två raringar och dessutom, efter den första "pinsamma tiden" älskar de stora de små och de små avgudar de stora. Nyttigt för alla i vår familj i alla fall. Lycka till med 3:an när du än väljer att ha honom/henne.
 
Sv: 2 barn resp 3 barn??

Vad roligt!!!:):love:Jag älskar barn och vill ha fler, men just nu känns det som att tiden inte räcker till!!
 

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 190
Senast: Liran
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 254
Senast: Madalitso
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 614
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp