2-åringar

Sv: 2-åringar

Redan såld tyvärr. (Fast han kommer att stå kvar hos oss.)
Du får slåss om syskonen!

ÄNTLIGEN ÖVER !!!!!
Att allt kan hända när det gäller två åringar det har man lärt sig men i bland blir man matt. I dag var det den stora dagen våran kung skulle gå premie, allt går kanon Daniel O var jätte nöjd efter värmning och det är dax för defelering då händer det.
Det är tre premie hästar våran , grannens och en proffstränad , den proffstr har dom satt fel vojlock på( han hade ju hela två ut idag)efter defeleringen ska dom byta vojlock . Hästen blir jätte rädd när dom börja skramla och slår och träffar skötaren runt höften , får ligga en bra stund innan ambulansen kommer och alla hästarna får åka ner på backen. Hur kan man komma på tanken att byta ute på banan det är ju för guds skull en två åring helt sjukt och ännu värre tränaren sitter i sulky utan slagjord .
Våran klarade ialla fall premien med bravur han gick 31,3 med galopp han blen alldeles för pigg på första rakan när det kom upp en tokpullandes nordis utvändigt som väste ,Han gick 29 sista varvet och tredje spår sista 350 m och var först i mål :banana:
/ Appendix

Grattis!
Hoppas att det inte var så allvarligt med den som blev sparkad.
Vi har slaggjord på alla våra hästar...

Fy vad det blev mycket fel i natt , jag halv sov nog ..mycket stavfel beklagar det . Inte ens rätt tid fick jag dit 31,1 gick han och den stackars tjejen tror jag fick en spricka i höft knölen men är inte riktigt säker:/ Appendix:confused:

Hej!

Vad ligger till grund för era tränar-kunskaper? Det finns så många vägar att ta sig till travet, vore kul att höra några. Hur ni slog in på den vägen och utbildningar menar jag.

Mvh Reflection

Hej!

Vad ligger till grund för era tränar-kunskaper? Det finns så många vägar att ta sig till travet, vore kul att höra några. Hur ni slog in på den vägen och utbildningar menar jag.

Mvh Reflection

Kanske inte har i tvååringstråden att göra? Det borde du skapa en egen tråd om! :idea:

Hej.

Jag undrar när man får köra premielöp? Vet att det är vid två års ålder...men hur sent in på året?

Mvh Bork

Det är väl snarara hur tidigt????
Premielopp får man väl köra till den siste december!
Jag tror det finns en tid hur tid hur tidigt man får börja köra premielopp. Brukar väl börja i februari?????

*kl'

Spöket har god förhoppning om att lyckas prema sin rödtopp i år. :idea:

Nu har vi kört två stycken distansjobb med inställningen "larva omkring för röstdrivning och spana grejer".
Han sköter sig otroligt bra och är förvånansvärt snabb (tycker jag) för att bara larva omkring. Men jag vet inte, han breddar inte mycket... Linjegångare eller någon spänning av rull-incidenten förra året (som resulterade i 3 mån. boxvila)? :confused:

Inte för att jag tror att det kommer att hindra oss att komma ner till premietiden innan oktobers utgång för i dag gick han 47. :)

Skyndar långsamt är vad vi gör, men snart kör vi ifrån de snabba russen! :D

Förresten har jag fortfarande inte lyckats fotografera honom uppställd. :o

*kl*

Vår tvååring var också sent igångsatt, men har tagit sig fint. Han ligger nu kring 1.37 i jobben (har bara varit till banan två gånger) och sköter sig mycket bra. Springer naturligtvis mest och lufsar och klipper med öronen eftersom han ännu inte riktigt begriper varför man är på en bana, lite smålat sådär, men ser fin ut. På honom är det ork mer än fart som fattas iom att han är så sent igång. Ser inte ut att bli några som helst problem att hinna med premie.

Men jag vet inte, han breddar inte mycket... Linjegångare eller någon spänning av rull-incidenten förra året (som resulterade i 3 mån. boxvila)? :confused:

Han kanske gör det när han kommer ner i fart lite? :idea:
Och även om han inte skulle göra det är det väl ingen fara. :)
Mack Lobell var linjetravare och han var ju hyfsat bra ändå. :D :D

Vi får se, än så länge lallar vi ju bara men nu ska det bli lite mer regelbundna banjobb (har kört regelbundet på rakbanan i kanske 1,5 månad men nu varvas rundbanan in i det hela). Helt enligt min uppbyggnadsplan då det är ork mer än snabbhet som saknas i honom än så länge.

Det känns ju inte som något jätteproblem ännu men man hoppas att han får plats när det går fortare om han blir linje.

Blir han som Macken lovar jag att inte klaga :D

Ok!! Ja för ja har då bestämt för mig att Ludde körde premie i februari oxå tidigare (typ 03 de med). O de tyckte ja var tidigt.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 678
Hästvård Har en vän vars åring har fått en illa infektion i hoven, sticksår, främmande objekt kvar, hovbenet påverkat. Svarar svagt positivt på...
Svar
2
· Visningar
343
Senast: Mirtai
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av...
2
Svar
31
· Visningar
1 833
Övr. Katt Jag behöver tips! Vi har tre katter, 2 småtjocka honkatter och en tunn hankatt. Honkatterna får sin mat fördelad på måltider medans...
Svar
7
· Visningar
416
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka