2-åringar

Sv: 2-åringar

Vår två åring, tränar 1,28 tider full väg själv.
Har börjat gå provlopp men tycker inte om att springa brevid andra hästar och blir okoncentrerad och galloperar, nästa provlopp på tisdag ska i testa med helstängt och hoppas hon tycker det är bättre...:angel:

Förhoppningsvis blir det premie nästa vecka. Tränar runt 1.30, har gått neråt 1.23 sista 500 så det finns viss fart, men för tillfället är han mest trött och småtjurig, växer enormt mycket. Tycker premien borde avklaras utan större problem dock.

Åh vad häftigt, vår var den som kom tvåa i mål i samma "lopp", har för mig jag och syrran tittade in och såg din lilla läckerbit, du stod mittemot gäststallarna på kalmar va, typ nästan närmast spolplattan??

Har aldrig riktigt haft koll på när 2-åringarnas lopp började, förrens i år då en av våra uppfödningar har kommit igång riktigt tidigt. nämligen: Temazinc ! http://www.blodbanken.nu/servlet/GetBBData?breed=warm&lang=swe&trotter=temazinc

Det roliga med den här hästen är att det är första avkomman efter en märr som gick sönder som unghäst. Men eftersom vi ville ge henne chansen i aveln så kostade vi på med Pine Chip, och lät henne sedan gå tom tills vi såg om avkomman hade någon potensial. Och efter som så verkar vara fallet är hon betäckt i år med Enjoy Lavec (Skulle varit Going Kronos egentligen men han betäcker som sagt inte i år !).

Den hästen startar väl nu?

Jo, den startar för fullt och vann sitt första lopp i går på tiden 18.2 1640m på Kalmar ! Har varit galopp benägen förut, men det är ju som sagt bara 2-åringar vi pratar om :) !

Från travnet.se:

Tommy Zackrisson har länge talat varmt om Temazinc och visst är tvååringen något extra. Tommy körde direkt till ledningen och var sedan helt ohotad i en snabb avslutning.

*kl*

Spöket har anmält till Premie... :o

Håll alla tummar... Han kan få för sig att spana in omgivningarna och snubbla så att han galopperar i bland. Sånt man får ta när man har ardenner-psyke eller?

kl

Nu har våran tvååring fått sin premie avklarad:banana: På den fina tiden 1.30,0 (banan bedömdes till två sek tung)

No Saburra S.M.
e: Super Arnie u: Spader Madame- Atas Fighter L

DSC_0103.jpg

Troligen blir det inte det, med tanke på hur Madame va i vagn så vill vi hålla lilltjejen så lugn som möjligt..men kval blir det inom en månad:banana: Sen får hon vinterträna i skogen så får vi se till våren:bump:

Våran 2 åring gick premielopp idag.

Hon galopperade i starten i samband med att hon kastade av sig käkremmen, men gick sen 1.30,8

Skönt att ha detta avklarat :)

linapatravet.jpg

*kl*
min lilla 2-åring gick sulkyjobb i torsdags och han gick 1.24 full väg med 68 (!) i puls efteråt.. jätteduktig va han :love: och tränaren bara öste beröm över honom (och det brukar han inte göra direkt :crazy: ) så jag blev jätteglad :banana:

Nu är vi också färdiga!!!! :bump::bump:

Men jag hade mina funderingar när jag hade 53 sekunder på klockan efter 500 m. :angel: Med tanke på det är jag urnöjd med tiden och Dino var urnöjd över att få "vinna". Han verkar ha tävlingsinstinkt kombination med ardennergenerna... :idea: För övrig lifade mvi med bakom och så fick han dra på sista 500 ungefär....

070923-24194.jpg

070923-24185.jpg

Kommr ni ihåg????? :D

050410001.jpg

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 675
Hästvård Har en vän vars åring har fått en illa infektion i hoven, sticksår, främmande objekt kvar, hovbenet påverkat. Svarar svagt positivt på...
Svar
2
· Visningar
343
Senast: Mirtai
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av...
2
Svar
31
· Visningar
1 828
Övr. Katt Jag behöver tips! Vi har tre katter, 2 småtjocka honkatter och en tunn hankatt. Honkatterna får sin mat fördelad på måltider medans...
Svar
7
· Visningar
416
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka