1997:ans program...

Novali01

Trådstartare
Är det någon som vet om man fortfarande får lov att rida ömsom lätt ömsom nedsittning i detta programmet? Jag vet att det är borttaget i 2007 års program men om inga ändringar finns i TR(har kollat och kan inga hitta) så måste det väl vara så att man fortfarande får rida vilket man vill i just 1997:ans program?

Mailade förbundet om detta i februari men har fortfarande inte sett röken av svar...sanslöst dåligt tycker jag men inte första gången det dröjer så länge. De har ingen mailkultur anser jag!:mad:

Sv: 1997:ans program...

Du får rida lätt, (ja hela bedömningspunkter då..) i 97:ans program som tidigare. (Annars får det komma en ny upplaga av 97:an om det ska ändras.)

Jag har för säkerhetsskull checkat med AH. :D

är det inte som med dressyrprogrammen att om det kommer ett nytt är de andra borta? Bara undrar!

Nej inte i fälttävlan. Vi kör glatt på som i år när man tar bort 2001 men behåller 1997. :D

ah okej! Ja det ger ju lite mer variation!

Vem har sagt att FT ryttare gillar förändring??? Nej, för 17 gubbar, tillbaka till "den gamla goda tiden" på -90 talet när allt var så himla bra....*skratt*

Jamen det är ju EN sak att återvända till 90+ men för att bli orange-brun 70-talist är det ett steg längre...!:p

Vet du, jag tror att 1978 kördes ända fram till 1997. Iallafall fanns det en bra bit in på 90-talet.

Vet du, jag tror att 1978 kördes ända fram till 1997. Iallafall fanns det en bra bit in på 90-talet.

Japp jag har ridit dessa mängder av ggr och jag började ju inte förrän -91 att tävla ft
Fanns det inte ett nytt som kom 1987 oxå ? eller är det bara jag som kastar om årtalet där

Jo, jag vet!:p har ju också ridit det ett antal ggr. Tyckte dessutom att det var ett klart bättre program än många av de senare....

Men för att nu gräva i detta ordentligt...jag red min första FT 1990, vet att det var 78:ans i debutant men vilket program var det i lätt klass? Har för mig att jag red nåt som ev. kan hetat 1991 års program året därpå i lätt klass men även i MSV B var det nåt liknande? Kommer ihåg förvänd galopp i serpentiner iaf!...:eek:

just det och att man vände rätt upp i traven på medellinjen och gjorde skänkelvikningar ut till långsidan

Jo, jag vet!:p har ju också ridit det ett antal ggr. Tyckte dessutom att det var ett klart bättre program än många av de senare....

Men för att nu gräva i detta ordentligt...jag red min första FT 1990, vet att det var 78:ans i debutant men vilket program var det i lätt klass? Har för mig att jag red nåt som ev. kan hetat 1991 års program året därpå i lätt klass men även i MSV B var det nåt liknande? Kommer ihåg förvänd galopp i serpentiner iaf!...:eek:
Var det olika program i deb och lätt av 78 års modell? Jag startade ponny 78 och 79 men kommer inte ihåg så mycket. Märkligt att jag inte minns, kan inte förstå detta . ;)
Kan bara minnas ett program trots att det var olika hinderhöjd.
Vet att det sen kom fler program men då hade jag slutat tävla.
Numera skumläser jag programmet innan jag förhör döttrarna så jag kan deb-** :)

Det var väl Sv Fälttävlansprogram 1991? Man använde de där programmen lite hursom tyckte jag.
Förresten hette det inte MsvB då, det fanns bara Msv. :)

Nej, du har nog rätt...tycker mig minnas att det fanns 78:an för Lätt klass också. Fattar inte heller att man inte minns...SÅ gamla är vi inte och SÅ länge sen är det inte heller!:o

Ja, precis! MSV var ordet sa Bill till Bull...har tydligen ett akut anfall av lindrig alzheimers...antagligen utlöst av traumatisk födelsedag i torsdags när jag insåg att jag HELT klart är på fel sida ålders strecket och den 3-årige sonen beklagade mig för att jag inga paket fått....:p

Man får alltså rida både lätt och sitta ned under programmet..eller är det antingen eller? är det nån skillnad på bedömningen om man rider lätt?

Liknande trådar

Dressyr Min fråga är enkel: Finns det något program man får rida lätt igenom? (Har kollat igenom TR lite snabbt men inte hittat något som...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
14 771
Senast: fio
·
Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 650
Senast: Askur
·
V
Hästmänniskan Jag vet varken ut eller in ! Jag har ett travarsto, supertrevlig tjej men som gärna blir studsig och "tar över" om man låter henne ;)...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 544
Senast: _Amazing_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte