16 Dagar kvar!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare timmona
  • Startdatum Startdatum
Får verkligen hoppas att 'vettarna' har fel om 1x2, och att det är mängder av fostervatten istället, men bra att vara förberedd ifall att!!!

*Tummarna hålls härmed*.. för ETT föl! :)

Håller med dig helt klart. Men tyvärr är det lite för många saker som talat emot det.

Men idag skall vi vara positiva, så visst är det mycket fostervatten i damen. :D

Vilka tecken är det för att det skulle kunna vara tvillingar. Hoppas att allt går bra. Är själv väldigt nervös.

Ja och hon är ännu större nu. Vi trodde att det var dags för 4 veckor sedan för hon hade nämligen blivit betäckt
1 1/2 månad tidigare med en annan hingst men enligt förra ägaren så tog det sig inte. Så eftersom det gått 4 veckor nu så är det väl den andra hingsten.

Slemproppen kallas det sega slem som täcker för livmoderhalsen för att skydda fostret. För det mesta lossnar den när värkarna börjat, men ibland kommer slemproppen redan flera veckor innan, även om det hör till ovanligheterna. Den kan även återbildas.

Slemproppen brukar se ut som en klump (kan komma i flera omgångar) av blodblandat slem. Inte helt olik tapetklister säger vissa, andra tycker den är snor-liknande.

Trodde att det var tid i natt men det var en bluff. Hon betädde sig konstigt hela kvällen, åt bara kraftfodret och inget hö och det är väldigt ovanligt för hon är ett matvrak. Sen vandra hon runt i boxen och titta sig på magen och la sig ner ett par gånger. Kl.12 så bara slängde hon sig ner på sidan och jag sprang ut i stallet och där låg hon och stönade med gumpen i väggen. Men när jag kom in så reste hon sig upp samtidigit som kissade jättemycket och då trodde jag att det var vattnet men hon lurade mig. Sen kissade hon två gånger till på 10 min sen hände ingenting mer.När jag kom ut i morse så hade hon ätit upp höet också. Kommer det att bli många sådana nätter???

Det får nog Bia eller någon annan svara på! Jag missade ju "min" slempropp, så jag såg aldrig hur den såg ut. Men visst låter den "mysig"? :D

Visst kan det bli det! Jag vakade i två veckor, men började med vilje lite tidigare än jag behövde. Men visst kan de "lura" en ganska länge. Det är bara att bita ihop!

Hur vakar du? Själv har jag övervakningskamera som är kopplad till TVn i storarummet. Så jag kunde ligga på en madrass framför TVn och åtminstone sova i 30-60 min omgångar. Ganska tröttsamt, men när väl fölet är fött är det värt varenda minut! :)

Jag har också en övervakningskamera, den står på min dotters rum för det var det ända stället som jag fick mottagning på. Vi har ca 80 meter till stallet och en stor lada emellan så det var svårt att hitta mottagning. Det är bara en liten montertv. Jag har köpt två andra som man kopplar till tv:n men dom har inte funkat, så dom har jag lämnat tillbaka igen. Har nu köpt en annan på Tradera med 200 m räckvidd som jag får i morgon om det inte är försent. Det är en sådan som man kopplar till tv:n, får hoppas att den funkar.Jag går upp en gång i timmen och tittar i kameran.

Hej.
Hu, va spännande. Jag har ett sto som är beräknat till 1/5.
Jag kollar henne med kamera innan jag lägger mig och sen en gång vid tre,fyra. Hon har fyllt sitt juver mer nu senaste dagarna. Inga vaxproppar bäckenbanden lätt slappa, kan nog bli betydligt mer. Ston i den här stammen brukar vara tidiga, så jag tror en till en och en halv vecka till.Men tro kan man ju alltid göra... Har lite lätt hosta ibland när hon äter, kan det vara ungen som trycker? Detta har kommit senaste dagarna. Verkar inte förkyld.
Eva

Det är spännande. Jag vet inte med hostan, men två av våra andra har börjat hosta men inte hon som är dräktig. Hon verkar allmänt slö idag, bara står och hänger och äter dåligt. Kanske något på gång!!

ja...=) Hon har svart där uppe! Jag tror att min har gått med, fast hon hade inte som blodiga flytningar utan bara några tuna, tunna, tunna "strängar" med blod i "rumpan" eller vad man ska säga.. :D

Ang. räckvidden på övervakningskameran.
Jag har en trådlös övervakningskamera. Jag har kopplat den till videon som står där jag fick bäst mottagning.
Från videon har jag en vanlig lång antennsladd som jag kopplat ihop med TV:n.
Då kan jag flytta TV:n dit jag är...vardagsrum eller sovrum! Det är perfekt!

Det var ett bra förslag. Får min andra övervakningskamera idag så vi får väl se om det funkar.

Liknande trådar

Hästvård Hej. Jag var för en tid sedan medryttare på en häst som var hur snäll som helst. Varför jag valde att söka till denna annonsör var för...
Svar
9
· Visningar
3 285
Senast: Djurvän
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 844
Senast: Exotizc
·
Avel Min syster köpte för 3 månader sedan en Islandshäst. Ett 16 årigt sto som tidigare fått 3 föl men som nu var i full kondition och såldes...
Svar
6
· Visningar
1 700
Senast: Michis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka