16 Dagar kvar!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare timmona
  • Startdatum Startdatum
Ingenting i natt heller. Det är bara att fortsätta att vaka. Hon har blivit rejält svullen i vulvan och är blodsprängd om man delar på den. Är det något tecken? Är det någon som vet hur ofta man ska tvätta juver och vulvan?

Jamen, det är ju EXAKT det JAG har gjort och berätta om ovan! Min kamera är också trådlös och vi fick bäst mottagning i pannrummet. Drog sen en kabel till TVn via videokanalen. Iom det kan man även spela in direkt. :)

Fick min nya övvkamera idag, men tyvärr funkade inte. Får fortsätta springa in på dotterns rum och kolla den kameran. Lite dålig kvalitet men bättre än inget.

Hon är beräknad till den 28 april, men om det är en hingst och hon går över 14 dagar då blir det ju 4 veckor. Kan hon verkligen gå så länge med den magen?

Ja hon är inte liten precis, gungar fram när hon går. Orkar inte springa mer än två meter. :banana:

Jag hoppas att det bara är en, tog ett ultraljud i augusti men fick bara konstaterat att hon var dräktig. Precis när han såg att det var ett foster så reste hon sig. Jag var väldig osäker om hon verkligen var dräktig eftersom jag inte hann se något, men vetrinären sa att hon var dräktig och det ser vi ju nu.

Jag tycker att hon ser högst normal ut, kan nog gå ett tag till :D

Juvret tvättar jag bara en gång i veckan, och efter fölningen torkar jag bara av det med ljummet vatten.
Vulva tvättar jag inte!

Ja, lugn över storleken på magen kan du vara, men släpp inte vakandet och tro ATT hon går flera veckor till.. man vet aldrig! ;)

Lycka till!!!

Nej jag fortsätter att vaka. Väldigt trött men någon gång ska man väl få sova. Hon har ju ändå 12 dagar kvar, kanske fler eller mindre, man vet aldrig. Efter att läst alla trådar här tycker jag man har blivit ännu mer nervös med tanken på vad som kan hända. Men man måste tänka positivt.

Har fortfarande inte hänt något men fyller juvern mer och mer. Hon verkar väldigt slö idag, står mest och sover eller äter. Har ett annat sto som går efter henne hela tiden, känner säkert på sig att det snart är något på gång. Fortsätter att vaka.

Nu har jag uppdaterat mig ang ditt kommande föl! :) Ja, köp en nappflaska typ NU!! Du behöver kanske aldrig använda den men behöver fölet få i sig råmjölk så är det ju ganska bråttom. Mitt föl var hopplös på att hitta mjölkbaren, men eftersom jag hade möjlighet att mjölka ur lite grand och ge honom fick han energi att åtminstonne orka stå på sina egna ben. Det hade han inte orkat utan min hjälp. Slö stackare var han och det blev en lååång natt. Efter 12 timmar diade han äntligen, jag blev så lycklig att jag började lipa :D

Det var ju skönt att det gick bra. Nu har jag köpt en nappflaska så det är klart, nu är det bara fölis vi väntar på.

Verkar vara något på gång. Vi får väl se. Har stått och tryckt ändan i väggen flera gånger i natt äter knappt något hö. Stoet som står i boxen sidan om har knappt ätit något på två dagar, hon står bara vid väggen mot det dräktiga stoet. Hoppas att det snart är över.

Det har fortfarande inte hänt något. Är så fruktansvärt trött efter mycket vakandet och lite sömn. Känner mig orolig eftersom vi åker bort i helgen. Men svärföräldrarna och barnen är hemma, har instruerat dom vad dom ska göra om det blir en fölning då. Och jag hoppas att dom klarar ut det. Annars får vi hoppas att hon fölar innan vi åker eller kniper tills vi kommer hem. Känns inte bra att åka bort men det är bokat sen 10 månader tillbaka och det var innan vi köpte stoet så!!

Börjar det närma sig nu?Upptäckte i morse att bäckenbandet är helt släppta och juvern har blivit mycket större, fyller på hela tiden. Det sitter vita prickar från hålen där mjölken kommer ut. Men kan inte få ut någon mjölk. Har försökt men gör kanske fel.

testa o buffa, vänta lite o buffa igen, för det gör fölen (tack bia!) o testa sen med att ta spenen mellan tum o pekfingret och dra försiktigt neråt.. :) det sa bia till mig att man kunde göra och det funkade på mitt sto! :D

Fick vaxproppar igår men var försvunna idag. Hon hade mycket värkar inatt och låg ner mycket och bara stönade. Trodde att det var dags men nej inte inatt heller. Vi får väl se om det blir inatt. Är nu inne på dag 329 så förhoppningsvis dröjer det inte länge nu förrän hon har fölat. Har varit otroligt pigg hela dagen och det har hon inte varit dom sista veckorna utan mest stått och sovit eller ätit. Men idag har hon gått runt och ätit hela dagen och inte sovit någonting. Kanske ett tecken! Kommer med mer information i morgon. Hon är ju beräknad på min födelsedag så det hade varit en rolig födelsedagspresent.

Liknande trådar

Hästvård Hej. Jag var för en tid sedan medryttare på en häst som var hur snäll som helst. Varför jag valde att söka till denna annonsör var för...
Svar
9
· Visningar
3 285
Senast: Djurvän
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 844
Senast: Exotizc
·
Avel Min syster köpte för 3 månader sedan en Islandshäst. Ett 16 årigt sto som tidigare fått 3 föl men som nu var i full kondition och såldes...
Svar
6
· Visningar
1 700
Senast: Michis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka