14 dgrs startanmälningsförbud

anhe

Trådstartare
Vad många det var som fick det igår på Örebro (!), jag kan förstå det om hästarna så att säga ej är i tävlingsmässigt skick, men varför fick t.ex den godkända kvalhästen det?

Sv: 14 dgrs startanmälningsförbud

Vad många det var som fick det igår på Örebro (!), jag kan förstå det om hästarna så att säga ej är i tävlingsmässigt skick, men varför fick t.ex den godkända kvalhästen det?

Kan det vara fel skrivet!
Det har hänt många gånger förr.

en fundering, har inte läst vad som står på listorna

Kan den ha travat orent så att veterinären givit anmälningsförbud?
Min shettishingst fick ett sådant en gång - han travade illa i kurvorna, innan jag satte susp på honom. Inget R i raden, men veterinären hade reagerat.

Rapporteringarna inom travet togs bort den 1/1 så nu är det detta som veterinärer och bandomare har som verktyg i stället.

En rekommendation att kolla upp hästen skulle jag se det som. :idea:

(Inte att TA BORT hästen, som en Buke-aktuell person rekommenderade mig efter ett kval, som jag utgick från, med av häst som hade "gått av på mitten") :angel:

i detta fall travade hästen orent, som ameo skrev, hörde jag efter loppet då jag också reagerade på att den fick startanmälningsförbud.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 752
Senast: morgaine
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 613
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 422
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka