12:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, ja det lär vara ett rent helvete runt ut sagt. När du påpekade det så kändes inte cremello riktigt lika hett längre :crazy:

Huruvida han verkar i allmän avel vågar jag inte svara på.

Haha, ja det lär vara ett rent helvete runt ut sagt. När du påpekade det så kändes inte cremello riktigt lika hett längre :crazy:

Huruvida han verkar i allmän avel vågar jag inte svara på.

Nä har man skimmel går det ju bra. Dom jäklarna är ju svart/brun/grå rätt länge. Men när man har en kritvit häst från dag 1 så är det inte lika roligt längre. :cry:

Helt klart något jag ska kolla upp. Tack för tipset! :)

• Gilla
Reactions: Io
Idehult's Xander heter hingsten, de har ju även en palomino hingst. Bor jätte nära eller "bodde" jätte nära deras stuteri, körde förbi förra sommaren för å kika på hästarna. De är så fina cobbarna! ^^ Men ja de blir nog mkt att tvätta om man ska ha en sån, precis som med en helvit skimmel ;)

Idehult's Xander heter hingsten, de har ju även en palomino hingst. Bor jätte nära eller "bodde" jätte nära deras stuteri, körde förbi förra sommaren för å kika på hästarna. De är så fina cobbarna! ^^ Men ja de blir nog mkt att tvätta om man ska ha en sån, precis som med en helvit skimmel ;)

Det är nog Balnecroft Xander du tänker på :)
Har varit nere hos dem ett par gånger man nu var det ett tag sedan så har inte träffat hingsten ifråga. Min förra cob är uppfödd av dem :)

Ja så är de ja ^^ jag har bara sett Kingen, inte Xander ännu. Hade jag haft pengar tid och plats/utrymme så hade jag köpt fölet Krazze(kat krazy?) älskar cobbar <3

Jag får väl sticka ut då för jag har aldrig fastnat för Broughton Replica. Visst, fin färg! Men det gör inte hela hästen. Däremot har några av de avkommor jag sett varit riktigt fina! :up:

@MattiZ Ja han är helt underbar! Goshäst som helst vill stå och mysa hela tiden men ändå älskar att hitta på saker. Känslig men på rätt sätt och så länge matte är med så är inget jobbigt eller farligt. En riktig enmanshäst är han även om han gillar människor i allmänhet och såklart charmat alla på det rätt stora stället han är på.
Funkar hur bra som helst kring andra hästar (hanteras uteslutande i grimma) och med valackerna i lösdriften trots att han betäckt en gång. Det är lätt lugnast hos dom, det är bland stona det alltid är ett jäkla liv :P

Hade han inte haft ett så bra huvud hade jag inte behållt honom som hingst eller ens övervägt att ha honom för avel. Jag har väldigt hårda krav på en avelshäst men hittills uppfyller han dem med råge :) Dessutom har han för mig blivit mycket mer än ett framtidslöfte, han är numera även en mycket god vän.

@_Smulan_
Måste bara förtydliga att Replica inte är en favorit pga sin färg. Jag är emot färgavel. Tycker överlag att det finns många fina hingstar här i Sverige. Och ännu roligare om de blir fler! Hoppas han visar framfötterna, fin fina kille :love:

@_Smulan_
Måste bara förtydliga att Replica inte är en favorit pga sin färg. Jag är emot färgavel. Tycker överlag att det finns många fina hingstar här i Sverige. Och ännu roligare om de blir fler! Hoppas han visar framfötterna, fin fina kille :love:

Jag gillar replicas poängrad, beryktade temperament, gångarter och avkommor. :)

• Gilla
Reactions: Io
@_Smulan_

Det förstod jag! Jag menade att för mig var det mest hans färg som är attraktiv, men alla har ju olika typer som de föredrar :)

Hur har ni det med röst/kroppsspråkskommandon? Den som tydligast tar röst och kropp hos oss ( tycker jag) är bessie... Jag tränade mkt med henne innan hon hade haft sadel på "följa-övningar", att hon ska flytta för mig, gå bakom mig, stanna när jag stannar osv. Vi testade faktiskt när hon reds in att jag sa ex. "Traaaaavaaaaa" medan hon skrittade på gången, och mkt riktigt tog hon rösten före skänkeln.....

@supercassie skulle aldrig överleva utan rösgkomandona tror jag. Ove tar skritt, trav, halt och sakta (har olika ljud för dessa) och igår satte han allt klockrent. Även halt ifrån trav så det är kul. Han tar kommandona bra på paddocken men de gånger jag skrittat ut blir han vilde och nått så otroligt pigg att han skiter i mig på ryggen...

-
Igår var det dags igen, har rätt myclet problem med min tjuriga kropp så han har fått stå i 1,5 vecka typ. Han är så himla pigg och framåt, något som vart ett gissel i paddocken. Han har vart död där inne och inte tyckt det vart kul utom när vi lekt följa John men nu äntligen. Longeringen gick klockrent, han bjöd fint framåt och lyssnade otroligt bra. I ridningen sen har vi lite delade åsikter om vart vi ska (han förstår vad jag vill men testar om man kan göra som man vill) men i slutet började vi synka bra så ska bli kul att se om det är någon skillnad ikväll.

http://instagram.com/p/vjjpXjOQZX/

@supercassie Cash är tränad med mycket kropp och röst kommandon, båda delar. Jag förstärker mitt röstkommando för galopp t.ex med även ett kroppskommando som han känner igen. Från backen då, använder bara röstkommandot på ryggen men har även förknippat det med skänkeln redan så han tar galoppen lätt och smidigt redan då han blir tillsagd.

@_Smulan_ Likt musse är min Cash väldigt mkt enmanshäst, innan jag flyttade kunde iprincip bara jag ta ut honom ur hagen, då ingen annan kunde få på honom en grimma.. Inte så jätte roligt, men sedan började jag träna Hovslagaren eftersom jag visste att jag skulle flytta och nu kan även han ta in honom, min mor håller även på att gosa mkt med honom så att även hon tillslut kan få grimma på honom om något händer.. Känns lite otryggt, men de är svårt när man är ensam i stallet och bara jag pillar med hästarna. 11.an där emot älskar ju alla även om bara jag håller på med honom också, så de ligger nog mkt i hur hästen är i sin personlighet och Cash har sedan 9mån varit väldigt främlighetsfientlig då ingen annan än jag kunde klappa honom ens till en början, så visst har det blivit bättre också ^^

Är nästan alltid själv och håller på med Gloria men idag lyckades jag få med mig sällskap ut på en liten skogstur :D Blev premiärtravning och det gick finfint! Ska rida ut en sväng på lördag och söndag med sällskap också :up:

Använde mina nya tyglar i storlek full men de var tyvärr för korta... Sen gnisslar sadeln som 17 men får se de som lite ljudträning ;)

Är nästan alltid själv och håller på med Gloria men idag lyckades jag få med mig sällskap ut på en liten skogstur :D Blev premiärtravning och det gick finfint! Ska rida ut en sväng på lördag och söndag med sällskap också :up:

Använde mina nya tyglar i storlek full men de var tyvärr för korta... Sen gnisslar sadeln som 17 men får se de som lite ljudträning ;)
Så fint hon går och lååååång hals på den där tjejen :-)

haha ja, så nu är det bara att leta nya tyglar. Vet inte om det var just denna sort som var korta i storleken eller om jag måste leta x-tra långa tyglar :p

Om du behöver ha jättelånga tyglar är ett tips att kolla på akademiska sidor. De brukar har extra långa tyglar till salu.

Min rugguggla till troll! Så biten och tuffsig av fölen (Som är större än vad hon är...). Men framdelen har bestämt sig för att växa! Bogen ser ju helt galen ut på bilden men så är det som tur inte i verkligheten. :nailbiting::cautious: Hon fick sitt första utetäcke idag också. Hon rullar sig i lervälling varje dag och det går inte ens att få rent henne = leran är blöt. Så det får bli täcke nu. Går inte ens att longera eller ta en promenad med en ponny som dryper av lera. :eek:
c6b381fe-50ac-4a8c-b310-63c5adcb6c44_zps52a20456.jpg~original

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka