12:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
haha ja, så nu är det bara att leta nya tyglar. Vet inte om det var just denna sort som var korta i storleken eller om jag måste leta x-tra långa tyglar :p
Tills du köpt de där extralånga tyglarna så är mitt tips att använda en sporrem att sätta som förlängning. Inte snyggast i världen men väldigt funktionellt :-)

Om du behöver ha jättelånga tyglar är ett tips att kolla på akademiska sidor. De brukar har extra långa tyglar till salu.

Tills du köpt de där extralånga tyglarna så är mitt tips att använda en sporrem att sätta som förlängning. Inte snyggast i världen men väldigt funktionellt :-)

Tack för tipsen! ska till horseshow på torsdag och fredag så jag hoppas på att hitta några där, måttbandet åker med ;)

Min rugguggla till troll! Så biten och tuffsig av fölen (Som är större än vad hon är...). Men framdelen har bestämt sig för att växa! Bogen ser ju helt galen ut på bilden men så är det som tur inte i verkligheten. :nailbiting::cautious: Hon fick sitt första utetäcke idag också. Hon rullar sig i lervälling varje dag och det går inte ens att få rent henne = leran är blöt. Så det får bli täcke nu. Går inte ens att longera eller ta en promenad med en ponny som dryper av lera. :eek:
c6b381fe-50ac-4a8c-b310-63c5adcb6c44_zps52a20456.jpg~original
haha ååh va söt hon är! ser ut som ett litet mumintroll :D

Min rugguggla till troll! Så biten och tuffsig av fölen (Som är större än vad hon är...). Men framdelen har bestämt sig för att växa! Bogen ser ju helt galen ut på bilden men så är det som tur inte i verkligheten. :nailbiting::cautious: Hon fick sitt första utetäcke idag också. Hon rullar sig i lervälling varje dag och det går inte ens att få rent henne = leran är blöt. Så det får bli täcke nu. Går inte ens att longera eller ta en promenad med en ponny som dryper av lera. :eek:
c6b381fe-50ac-4a8c-b310-63c5adcb6c44_zps52a20456.jpg~original

Hon är söt som socker :love:
Det kommer komma fram något oerhört vackert under all päls till våren.

Fick just reda på att Örebro inte tänker anordna något treårstest för ponny nästa år :mad:
Tror Södermanland har också, någon som vet när och vart?
Gissar att det lär gå något i Stockholm också?

Problemet för oss är ju dock att D inte ska tränas förens till våren då hon ådrog sig en liten senskada tidigare i höstas och i nuläget bara ska gå i hage och kan jobbas lite i skritt. Örebro var perfekt för oss då det ligger närmast och går i september och vi skulle hinna med att förbereda oss.

Hon är söt som socker :love:
Det kommer komma fram något oerhört vackert under all päls till våren.

Fick just reda på att Örebro inte tänker anordna något treårstest för ponny nästa år :mad:
Tror Södermanland har också, någon som vet när och vart?
Gissar att det lär gå något i Stockholm också?

Problemet för oss är ju dock att D inte ska tränas förens till våren då hon ådrog sig en liten senskada tidigare i höstas och i nuläget bara ska gå i hage och kan jobbas lite i skritt. Örebro var perfekt för oss då det ligger närmast och går i september och vi skulle hinna med att förbereda oss.

Tack å hennes vägnar. :love:

Roslagen hade väl i september i år om jag inte minns fel. Ökna här i södermanland hade i maj i år.

För en vecka sen föddes vår lilla dotter, en månad för tidigt. Förhoppningsvis så kommer hästintresset att smittas över till henne. :love:

Känns för himla skönt att släppa Libro helt på vila nu, har blivit riden ute med sällskap och själv i skritt, trav och galopp. Löshoppningen har han fått en bra grund i också. Även ET gjorde en sista behandling och korrigering när jag låg på BB. (Har haft en låsning i korset)
Så nu får han äta och växa. :)

Inte någon jättestor grej igentligen, men för mig som stått i samma stall i över 15 år är det en big deal...

Hollie och jag ska alltså flytta, nu är det officiellt. Ut på nya äventyr :D

en bild tagen igår, tippar på att hon börjar närma sig 170 nu, men väldigt jämn.

10678776_10152504998136344_672032123295346531_n.jpg

Vad roligt, hoppas det blir bra. :)

Spolade av lermonstret på halsen och benen idag. Blir lite skillnad när pälsen är platt. Uppställd som en kratta dock. :up:
5b62d454-0039-4e16-9cd6-8c29334c3dad_zps20737f27.jpg~original

97c9bc57-d267-455e-b34e-770488456397_zpse7b2136f.jpg~original

Ugh Svansen. :banghead:

Inte någon jättestor grej igentligen, men för mig som stått i samma stall i över 15 år är det en big deal...

Hollie och jag ska alltså flytta, nu är det officiellt. Ut på nya äventyr :D

en bild tagen igår, tippar på att hon börjar närma sig 170 nu, men väldigt jämn.

10678776_10152504998136344_672032123295346531_n.jpg

Va kul, hoppas att allt blir bra! :) Man spenderar ju många timmar i veckan i stallet, så e ju nästan lika spännande som att flytta själv! :p

Spännande @Charlottee ! :)

Ni som planerar att visa på treårs, hur lägger ni upp löshoppningen? Har ni börjat träna eller när gör ni det, och hur mycket? :)

Vi började träna tidigare i höstas och vi löshoppar ca varannan vecka. Vi har kört med samma avstånd och en oxer+ett hjälphinder men så småningom kommer vi variera med både olika avstånd och hinderantal/typer så han lär sig tänka och rätta sig själv.

Försökte träna på inbakad/ardennerfläta idag inför just treårs då han har för lång man för knoppar och jag inte kommer kapa den heller. Men den är ju så sjukt tjock så man får kramp i fingrarna efter max 1 minut! :eek: Sen håller den ungefär tills han skakar på huvudet dessutom, får nog träna mer..

2014-11-24122341_zps1f34b895.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka