12:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Io tack :) pricken syns sämre sommartid ;)

instämmer, skönt att göra en ordentlig utrensning av saker man inte använder! Har kvar grejer ifrån Hollies mor, bror och min föredetta ponny... hur många täcken behöver verkligen EN häst ?

Ett tips är att du gör flätan från motsatt sida! Ställ dig på en pall om du inte kommer åt ordentligt. I och med att du flätar från andra sidan lägger sig flätan fint på mankammen. Du kan alltid förankra med lite tråd på vissa ställen om den inte känns helt stabil. Viktigt är att fläta hårt.

Aha, smart! :up: Ska testa det!

Datumen för 2015 är väl inte ute än? Jag bara hoppas att dom flyttar det från Svenljunga, vägrar att visa där, under all kritik, men är inte så kul att åka 2 timmar till ett annat ställe... dom hade i Sätila för många år sedan, kan hoppas det är där igen ;)

Nej det är sant men de har haft i Maj i Fbg de senaste åren iaf..så jag hoppas att de har iår också!

Eftersom vi är lite som vi är så har vi och några vänner ägnat oss åt att göra en nakenkalender åt oss själva :P Sen man fick barn blir det alltid bara kalender med dom så vi tänkte unna oss något roligare ;)
Jag tog iaf min bild med Musse och givetvis blev han fantastisk på alla bilder. SÅ jäkla surt att man inte tänkte på att passa på att ta några rumsrena bilder på honom med :mad::arghh:

Just det, häromdagen var jag, barnet, hunden och Musse på promenad. Barnet red en liten bit medans jag ledde Musse och därefter kunde jag inte låta bli utan sista 15 metrarna innan vi var tillbaks vid lösdriften hoppade jag upp och åkte med. Han brydde sig inte alls och var såååå rund och mjuk och fluffig och superstabil! :love:

I förrgår hade ägaren till valacken han går med glömt att stänga undertråden när hon red ut så Musse hade gått ut under :nailbiting: Trots att det var två brunstiga ston kvar ute på andra sidan grusvägen gick han dock bara och käkade gräs utanför sin hage. Duktig häst!:wtf::angel:sz

Hovslagaren var övertygad om att Romeo var halvblod eller åtminstone korsning med mycket halvblod i. Hon gillade modellen och storleken på honom och tyckte han verkade vara mycket äldre än blivande treåring, jättekul att höra från en svårklassryttare i hoppning och fälttävlan tycker jag. Jag gillar ju honom också. :-)

Han har faktiskt förändrats massor både mentalt och i kroppen sen han kom, bara åt det positiva hållet!

Några nya bilder på herr Romeo från senaste två veckorna.

10641116_572393979571908_5371692409135725625_n.jpg

1507058_572183222926317_4388827300261095181_n.jpg

1517504_571806242964015_4641992304529179406_n.jpg

10801982_570907219720584_923436379112634615_n.jpg

1510588_569104466567526_5449756333535900434_n.jpg

Kul att se alla fina 12or. Vad stora de börjar bli.
Macha har mest gått och skrotat under hösten. Lite tömkörning, promenader och markarbete. Den hemska tandläkaren har varit här och dragit ut vargtänder. I helgen kom det en ny häst till lösdriften så nu är det tre. Shirehästen hon går med tog det hela med ro. likaså den nya hästen, men Macha for runt som en skållad tomte med svansen i vädret :D

dsc_0656.jpg

dsc_0655.jpg

dsc_0657.jpg

dsc_0659.jpg

Hos oss gör vi inte så mycket just nu. jag blev snittad för 5 veckor sen så hästarna har fått ha lite vintersemester. Ni kan tro att det börjar klia i fingrarna när jag ser hur ni andra är i full gång med era fina snart treåringar. jag försöker trösta mig själv med att vi nog hinner vi också.

Hos oss gör vi inte så mycket just nu. jag blev snittad för 5 veckor sen så hästarna har fått ha lite vintersemester. Ni kan tro att det börjar klia i fingrarna när jag ser hur ni andra är i full gång med era fina snart treåringar. jag försöker trösta mig själv med att vi nog hinner vi också.

Araber tar ju lite längre tid på sig att bli färdiga så det är ju ingen fara om det blir en paus plus att du har ju inga årgångstester att träna till. Men jag förstår att det är tråkigt! Hoppas du är fit for fight igen snart :)

Har haft Fio nu i lite över en månad, och vi tränar för fullt med siktet inställt på treårs i vår/sommar. Just nu är det tömkörning, miljöträning, lastträning, träning på att vara snäll när matte verkar hovarna osv osv listan är endless :p Men hon gör små framsteg varje gång, börjar lugna ner sig och inser att man inte behöver vara stressad över transporten eller hovarna och jag är så nöjd med henne, lilla filuren. :love:

Har dock typ mardrömmar om treårs, är livrädd för att göra bort mig :wtf: Är det någon annan här som ska visa för första gången? Och ni andra, har ni några tips? :)

10734223_10152469308922483_8172849305094258015_n.jpg

Hoho på torsdag ska jag rida min fjutt för sista gången innan hundraprocent vinterlov. Det är bara för att jag köpt ny sadel och tja, de blir nog as bra! så jag måste ju testa den på honom iaf eftersom paddocken är så fin nu med. Blir så sugen med eftersom jag inte sett honom på 3 veckor :') ska mäta honom med och fixa till honom lite med manen och mysa <3

Idag pratade vi lite i stallet om 3års, och en av tjejerna där sa att de tar hästens stam i åtanke när de bedömer potentiella selektionsston. Stämmer det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka