Charlottee
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har ett par hingstar födda -12 som jag håller på med Hittills har jag fått träna mycket med vardagsgrejer, såsom att ta på sig täcken (det är farliga grejer det) lyfta fötter och bli verkade. Annars är dom väldigt tacksamma båda två, lugna och medgörliga.
Den lilla införskaffad i slutet av April och den store i slutet av Maj. Har påbörjat inridning på den lille, och det är mycket träning på att få honom "mindre känslig" då han är rätt sprättig och gärna överreagerar.
Den store är det ett tag kvar för då han ligger lite efter i sin utbildning, har nyss börjat longera och jobba honom från backen, men han är lite coolare och bryr sig inte om värst mycket så det kommer gå rätt fort med honom bara vi fått in lite flyt tror jag. Såfort jag känner att han ligger på rätt nivå i vårat arbete ifrån marken så ska han introduceras för sadels, träns och benskydd.
Hur var det nu? Har du Trubbel också kvar? Det kanske blir parkörning ändå?Nu har Trassel bott in sig på betet ordentligt. Och så har jag fått börja lära känna min ponny på nytt. Negativt är att han visst lärt sig att spränga hagar, så här blir det elchocksterapi för herrn i fråga, såhär går det inte att ha det!
Positivt är att han fortfarande är en okomplicerad herre i hanteringen. Idag har vi övat på att stå stilla. Ruggigt tråkigt, men nyttigt att kunna som blivande körponny. Och att bli sprejad med flugmedel, det är visst ingen hit alls längre utan han kastar sig och reser sig och far... Men det blir nog bättre med lite träning, det är tur han i liten i det fallet, det går faktiskt att hålla emot.