12:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skönt att läsa om att de flesta av 12:orna har en trevligt sommarlov!

@Akiraphoto, vilka snyggingar :love:

Jag hälsade på min grabb idag. Han blir i mitt tycke bara snyggare och snyggare! Det går att fånga på bild ibland också ;)

jd51.jpg

jd52.jpg

Totalälskar färgen på din grabb, mums säger jag bara

KL:

Själv kan jag också uppdatera med lite bilder tagna med skräpkameran, saknar systemkamerans bättre bilder enormt men så småningom kanske jag kan bjuda på såna bilder med. Nästa vecka är det utställning som gäller för vår del. Det skall bli intressant att se hur det går för prinsessorna. typiskt nog har meciliah börjat dra iväg på höjden just precis vid helt fel tillfälle så hon är inte i sitt livs bästa form direkt, men vi tar det som det kommer :)

Annars så tar vi det lite lugnare för tillfället, att ha unghäst och vara gravid har sina nackdelar har jag fått konstatera. Just nu får lillprinsessan nöja sig med lite promenader nu som då och ibland lite annat skoj. inridningen kommer nog att få vänta till efter jul då liten är född :)

10560460_10204056794763224_4162195152045097505_o.jpg

10551492_10204056795003230_3655602307911084385_o.jpg

10487211_10204056794883227_1409132263287291902_n.jpg

10494444_10204056794803225_6696594501170897673_o.jpg

10548300_10204056795083232_6997168721432734280_o.jpg

Någon annan som sitter och funderar på om de ska betäcka sin 12a nästa år?

Jag funderar helt klart på om jag inte skulle ta och göra det. Samtidigt så funderar jag på att köpa en större häst också. Vet inte riktigt vad jag vill. Inte heller har jag någon koll på vad jag skulle vilja betäcka med. En Welsh Cob hingst med riktigt bra gång vore drömmen, men har inte kunnat hitta någon här i Sverige som rör sig riktigt bra. Då funderar jag på ridponny hingsten Cosmopolitan istället, men då är väl risken att fölungen blir en pyttehäst igen. Kanske storhäst då? Men då får man ju oroa sig för att hingsten är stor och Storm är ju bara C-ponny.

Eller så låter man allt vara. Usch vad svårt det är. Hon tycks inte heller växa längre, hon kanske är klar nu? Vem vet. Tiden får visa hur stor hon blir. Blir hon inte större så kommer jag inte vilja rida på henne då jag tycker att jag är på tok för lång och tung för henne.

Hon blev glad idag, hon har bantat tillräckligt för att gå ut med de stora flickorna igen. :)

ssss_by_erehsidne-d7rcgbd.jpg

Någon annan som sitter och funderar på om de ska betäcka sin 12a nästa år?

Jag lekte med tanken ett tag men det är så ont om hingstar i Sverige och även i Europa. Så det får vara några år. Hon är väldigt fin i både typ och temperament så det vore spännande att ta ett föl på henne i framtiden. Med rätt hingst.

@phie Han ser jättefin ut, så härlig färg!

@Springsteen Jag har haft funderingar på att betäcka min nästa år, men bestämt mig för att satsa på treårs test och ev. diplom sto. Börjar väl rida in henne nästa år också. Så skjuter på betäckning nått/ några år, fast jag har redan börjat titta på hingstar....

@Digbil Grattis, hon är jättefin. Vad är hon för ras?

Var o hälsade på min älg igår. Jag kommer att flytta i slutet av månaden till ny ort och grundtanken var att han skulle gå kvar till slutet av augusti men igår kände ja bara "NEJ" han är inte tillräckligt fin i hullet och betet lär inte bli bättre. Så han får åka med till ny ort och stödfodras. Växt lite till har han gjort ;)

Härligt med flera uppdates i tråden! Så många sommarfina hästar!!

Min fröken fick byta hage idag (tur vi har ett par att varva mellan hemma när denna torka råder) och hon känns lagom i hull fortfarande :)

Nu har jag semester äntligen och imorgon bär vi av till en annan del av vårt avlånga land för att besöka Hollies mor o lillebror, ska bli jättekul att se dom!

@Springsteen jag är ju sugen på att betäcka Hollie efter treårstestet, har redan en spekulant på fölet :love: då får hon ett bonus år och hinner växa i sin stora rock innan hon ska bli ridhäst på allvar. Men vi får se vad plånboken säger ;)

10525611_10152258572156344_41129000101310598_n.jpg

Cash har mest sommarlov, gör något med honom då och då när jag känner att tiden finns över. Som igår gick han lös med mig och nya valpen i skogen. Mest för att jag tränar valpen att hästar är inte farliga och roliga att vara med. Vilket går jätte bra hittills eftersom Cash är världens snällaste häst ^^

@phie Ja ett par cm till vill vi också ha här borta. Hoppas våra önskningar slår in ;)

Huvva, den här värmen är ju löjlig! Var ut till småpojkarna i tisdags och de var inte alls alerta. Kniper i mammahjärtat, helst vill man bara dutta och gulla och se till att allt är tipptopp runt ens lillhäst men moder Natur gör det svårt när hon är på humör...

Tror att Jack ska få komma hem i slutet på augusti/början på september. Längtar så sjukt mycket att få hålla på med honom, han är ett riktigt lyckopiller! Känner så stor kärlek till honom att det är obeskrivligt :love:

Jag har lösa planer på att komma igång med insittningen nu i vinter, men fick en idé om att det kanske vore kul att få honom inkörd. Behöver det ena utesluta det andra eller klarar småhästarna av dubbla uppgifter?

@MattiZ - Hur hög är Cash nu? Jack har inte växt så mycket på höjden nu i sommar (tror jag) men fyllt ut lite här och där. Jag mätte honom innan betet med vattenpass och tumstock och han var då 139-ish. Hans uppfödare hävdar bestämt att han kommer bli maxad D/liten storhäst innan han är färdigväxt så jag hoppas att hon vet vad hon snackar om :p;) Cobbarna växer tydligen långsamt och i vissa fall ända upp i sjuårsåldern!

@Aliah - Stort tack :) Han är en riktig liten karamell!

@Ozen - Tack :love:

@mira2013 - Eller hur? Den kolafärgad dröm :love:

Eller så låter man allt vara. Usch vad svårt det är. Hon tycks inte heller växa längre, hon kanske är klar nu? Vem vet. Tiden får visa hur stor hon blir. Blir hon inte större så kommer jag inte vilja rida på henne då jag tycker att jag är på tok för lång och tung för henne.

Hon blev glad idag, hon har bantat tillräckligt för att gå ut med de stora flickorna igen. :)

ssss_by_erehsidne-d7rcgbd.jpg

Fintrollet :love:

Hur kommer det sig att du tror att hon inte kommer få några till entimeter på höjden? Var inte Stella en misstänkt welsh cob-korsning? Om Storm anammar welsh cob-blodet som (förhoppningsvis) finns i henne kan hon ju faktiskt växa lite till! Jag tycker inte att du ska oroa dig för att du blir för lång/eller tung för henne, hon är ju en stadig och välbyggd tjej. Du är ju en lätt tjej också!

Fintrollet :love:

Hur kommer det sig att du tror att hon inte kommer få några till entimeter på höjden? Var inte Stella en misstänkt welsh cob-korsning? Om Storm anammar welsh cob-blodet som (förhoppningsvis) finns i henne kan hon ju faktiskt växa lite till! Jag tycker inte att du ska oroa dig för att du blir för lång/eller tung för henne, hon är ju en stadig och välbyggd tjej. Du är ju en lätt tjej också!

Tack! :love:

Jag tycker hon ser så klar ut och sen har hon inte vuxit på sista tiden. Stella var av okänd härstamning men troligtvis hade hon mycket cob i sig för att hon såg och rörde sig som en. Storm har ju welsh mountain blod i sig från pappans sida (en bit bak) så det är väl möjligt att hon bestämt sig för att det är en bra höjd. ;)

Men tack för pepp. :love: Uppskattas massor!

Måste svara på massa inlägg sen när jag sitter vid datorn!

Musse har varit på utställning. 38 poäng och ett silver blev det och jag är nöjd, speciellt efter domarens goda vitsord. Han var lite eh...lätt i framdelen tidvis men inte konstigt han blev exalterad när han gått på bete med en annan häst långt bort från andra hästar osv de senaste månaderna. Han var ändå hela tiden uppmärksam på mig och lyssnade fint. Gick dessutom på transporten utan en sekunds tvekan både dit och hem :)

Utstaumlllning_zps2b19f545.jpg

Inte bästa uppställningsbilden tyvärr

Utstaumlllning2_zpse83e8fd3.jpg

@phie Han är fortfarande typish 159-160cm men tycker han rest upp sig. Börjar se färdig ut dock, men hoppet finns ännu! Han har fått mer manke, men han har fortfarande större fram knän och ledgångar bak än hans ena kompis som är 160cm hög så förhoppningsvis blir han iaf 163.... haha ;D Jag tror din är lite senare me med tanke på hur han såg ut, så inte omöjligt att han blir 150? Min Irish cob/Fjording var som 2,5åring 146 och är nu 153 och jag tror han stannar på 156 när han är klar, även om det inte är förens om si sådär 3år kanske ;)

Musse har varit på utställning. 38 poäng och ett silver blev det och jag är nöjd, speciellt efter domarens goda vitsord. Han var lite eh...lätt i framdelen tidvis men inte konstigt han blev exalterad när han gått på bete med en annan häst långt bort från andra hästar osv de senaste månaderna. Han var ändå hela tiden uppmärksam på mig och lyssnade fint. Gick dessutom på transporten utan en sekunds tvekan både dit och hem :)

Utstaumlllning_zps2b19f545.jpg

Inte bästa uppställningsbilden tyvärr

Utstaumlllning2_zpse83e8fd3.jpg
Men åååh så snygg han är! :d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka