12:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
@_Smulan_ Jodå, 1 åringen fick silver hon med. Fast showa på utställning verkar inte vara hennes grej, än så länge i alla fall.
Ska du visa Musse något i år?

Grattis! :) Det var det inte för Musse heller när han var så liten men då kändes det viktigare att han kände sig trygg med och lyssnade på mig på bortaplan. Får se hur han är nu med showigheten, han är väldigt flashig i hagen iaf ;)
Vi tänkte vara med i Svenljunga samt på Hermanstorp (utanför Falkenberg) 10 Augusti. Ni ska vara med på Björsjälagård eller? Med båda?

@Ickiz Vilken fiin! Har verkligen tagit sig bra på så kort tid!

@Aliah Vilken härlig uppsyn hon har!

@Charlottee Hon har verkligen blivit jättefin i kroppen!

@Hellez1 Vad fin han är! Vad gäller sadel så köpte jag mig en begagnad Wintec cair jump som i teorin skulle kunna tänkas passa. Hade tur och den ligger helt ok! Hoppas, hoppas han kan ha den andra pållens dressyrsadel framöver, annars blir det en egen om nåt år när han växt till sig lite.

@mira Grattis!

Här håller vi också på vänjer in med sadel. Han är som en gammal farbror, bryr sig inte om nått.. Det var bara att lägga på den så travade han runt som vanligt, inte en reaktion. han är verkligen helt cool i allt man gör med honom. Däremot har jag problem med hullet. Trodde han skulle lägga på sig lite av det kraftiga betet (samt stödutfodring) men icke..

10501869_10203287139711959_271628444916331302_n.jpg

Bildbevis med sadel på!

@_Smulan_ Tack! Vi ska vara med på en ponnyutställning i Ökna, söder om Stockholm. Åker med båda två igen. Väldigt bra miljö träning tycker jag. Roligt är det också:).

Idag har jag hämtat hem min från betet. Han har nog stuckit sig på något så fick ett 2 cm djupt sår in i muskeln på ett framben. Var så mycket flugor så betesägaren började plocka in honom i veckan så då kan han lika gärna vara hemma om han ändå inte är ute på betet. Så blir han lite extra ompysslad också :)

Hollie släpptes ihop med en ny kompis idag! Hon är en riktig pissmärr :devil: någon har klättrat i rang :eek:

Men nu när dom är ute dygnet runt blir dom nog snart kompisar, typiskt ston att hålla på såhär.. kompisen är mkt äldre och klokare så kör ignorera dramaqueen Hollie metoden ;)

Jag fick fina bilder iaf!

10367739_10152227944291344_6279915110191042327_n.jpg
10513369_10152227948181344_8461667261125818617_n.jpg
10527330_10152227950851344_5332796143148979337_n.jpg
10448811_10152227979591344_2713087749779427214_n.jpg
10450643_10152227974826344_3934346659641575088_n.jpg

Jag har också en 12a. :)
Fick ett docksött liltet sto efter Sir Donnerhall II.
Blir dock förhoppningsvis större än sin mamma. ;)

Har tyvärr inte tillgång till dator för tillfället, så allt måste ske via mobilen... Inte det lättaste kan jag påstå. :banghead:
Bilder finns i ett album under min profil.

Så kul och spännande att följa er vackra små godingar! :love:

Maiden på utställning idag igen.
Fick inte igång henne riktigt och hon showa inget alls, men hon var superfin och jättetrevlig!
Hon fick 38poäng och silver:).
Hon är inte så rastypisk så det drar ner lite, hon är mer lik en ridhäst/halvblod än en flashig welsh cob.
oumlkna1_zps95211d13.jpg

Härligt att se alla fina unghästar ha det gott på betet:)
Min går också och har det gott på betet, flyttade honom till en annan hage idag, det var mycket uppskattat med massor av gräs! han är fortfarande väldigt valpig men ser mer vuxen ut än när jag hämtade hem honom i april,
Lite bilder från de senaste 2 veckorna

Jag har också en 12a. :)
Fick ett docksött liltet sto efter Sir Donnerhall II.
Blir dock förhoppningsvis större än sin mamma. ;)

Har tyvärr inte tillgång till dator för tillfället, så allt måste ske via mobilen... Inte det lättaste kan jag påstå. :banghead:
Bilder finns i ett album under min profil.

Så kul och spännande att följa er vackra små godingar! :love:

den ser jag framemot att se bild på! stam på mödernet? :)

Maiden på utställning idag igen.
Fick inte igång henne riktigt och hon showa inget alls, men hon var superfin och jättetrevlig!
Hon fick 38poäng och silver:).
Hon är inte så rastypisk så det drar ner lite, hon är mer lik en ridhäst/halvblod än en flashig welsh cob.
oumlkna1_zps95211d13.jpg

Grattis och kul att hon är så trevlig på bortaplan! :) Hon kommer säkert biffa på sig mer så småningom! Inte kul om de är för biffiga heller om man ska rida i första hand. Eller tänkte du mest avla med henne?

@_Smulan_ Tack!
Jag mätte henne i veckan och med tumstock är hon 149 cm! Hon är fortfarande överbyggd så hon har lite till att växa i. Jo jag hoppas att hon biffar till sig lite i alla fall. Jag hade nog tänkt att ha henne som allround häst, både rida, ställa ut och ev. avla på.
När var det du skulle ställa ut Musse?

Oj, då borde hon väl bli minst 152-153? Musse var runt 147 i slutet på april men jag tänkte mäta honom igen i veckan. Han verkar dock mest växt på bredden. Vi ska iväg den 24! Får se hur det går, han har ju blivit en hel del hingstigare sedan sist ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka