12:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
*KL*

Ni som pratar om stress inför 3-årstest, har ni ingen möjlighet att visa hästen på hösten? Vet att i alla fall ponny har en del tester förlagda till hösten. Då får man ju mer tid på sig.

Jag vet inte hur det är med halvblod faktiskt. Själv känner jag ingen stress alls, kommer skicka iväg på inridning efter betet 1-1½ månad sen blir det löshoppning och lösgalopper till 1-1½ månad innan treårs då hon går tillbaka till utbildaren som brukar ha en hel hög med hästar till treårs. Så jag kommer inte sitta på min häst själv förrän om cirka ett år.

Jag har för mig att det inte finns någon möjlighet för halvblod att gå treårs till hösten ist för på våren? Men jag kan ha fel ;P

Vi övar lite då och då på att fila på fötterna. Eftersom att hovslagaren är så dum. (Enligt Troll.)

När jag fixar så är det ju nästan mysigt! :p

rtyrtyryetyetyertyerty_by_erehsidne-d7nbmf4.jpg

@Springsteen: Undrar vad som skulle hända om Storm träffade @Exotizcs Nangijala? :nailbiting: :rofl:

Något säger mig att det skulle bli damerna mot resten av världen! :devil:

+ @Exotizc Men nu måste jag ju läsa om Nangijala så jag förstår vad ni talar om. :D Får sticka in nosen i den tråden nu. :p

@Tass Storm ser ut som ett troll så det är hennes smeknamn. :rofl: :p Men enligt henne själv så är det säkerligen Hertiginnan Storm af Troll

@Springsteen Har väl inte jättebra koll själv på din Storm, men jag har med fattat att hon påminner mycket om min i fråga om humör och storlek :p kallar dessutom med min för trollet/trollungen ;) Föresten, visst har du undrat över hur hög Storm kommer bli? Jag läste innan i våras när du skrev hur hög hon var då och ålder och det stämde nog precis överens med hur Nangijala var förra året och hon borde bli 146-148 (dock tycker jag hon växer så sakta att det nog blir 146 som mest)

@Aliah häftig bild!!! Självklart ser framtiden för våra 2åringar ljus ut :D

KL.
Tränsade och longerade Hollie lite idag, hon var jätteduktig och lyhörd! Hon känns så enkel mattes långbening :)
Hon har även blivit storasyster till en ursöt liten kille, om någon här har missat det ;)

10430821_10152205386006344_2067503982831863272_n.jpg

@Tass
Jag stressar inte ett dugg för att kunna visa på 3-års. Är hon redo, så är hon. Jag har inte ens bestämt mig för om jag ska visa öht :)

Min fuxa har haft sadel idag under ngr varvs longering, lite bock blev det men inget avancerat och hon föll snart in ett harmoniskt flyt runt mig :) tänkte att det är bra att börja lite smått någon gång här o där med förberedande inför uppsittningen i höst.
Någon skrev något om stress inför treårs, det lider inte vi av iaf, vi har det som ett mål ja... men om det blir av beror helt och hållet på hur hon är i fas den perioden, om hon är mogen.

En bild (dåligt uppställd enligt mina bekanta :D) men jag vill visa eftersom hon har sadel!

10456131_10152212923991344_7090840781670409405_n.jpg

Efteråt blev det morötter och beröm till Hollies stora förtjusning! Hon var så glad o sprallig på väg ut i hagen att jag såg en framhov fladdra förbi mitt huvud :crazy: nu blir det hjälm vid all hantering av unghäst...

Här vill hon visa matte lite pirutter... lr något? :angel::D

en till film med lite trav, min är yngst och störst! :D:eek:

Hon är riktigt läcker din tösabit:love: Duktig tjej med sadeln också.

Silhouette går ju på bete och har gjort så sedan slutet av april. Nu funderar jag på att under min semester ca en månad, gå lite promenader och påminna henne om sadeln igen för att sedan låta henne vara i ca två månader till. Jag får ju sådan abstinens när jag ser alla fina pållar här.:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka