12:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Springsteen Underbar bild!:love:
(typiskt att alltid någon ska känna sig tvingad att komma med en hjälmkommentar)

Jag har också hängt på min lille och kommer göra det+sitta på honom lite då och då. Jag kommer inte börja rida honom förrän nästa höst men göra lite här och lite där, precis som vi gjort hela tiden, så kommer inte allt på en gång och det blir väldigt naturligt för hästen att matte kommer med konstiga idéer emellanåt=inget man behöver stressa upp sig för.
Annars går han mest på bete och slappar just nu. Han hade en kraftig växtperiod strax innan betet men börjar bli riktigt jämn och fin i kroppen nu. Hoppas han växer några cm till dock..

Mussebete_zps2609c780.jpg

@Springsteen ja det är underbar känsla att sitta upp för första gången på sin egna uppfödning :love: .... jag är glad över att ha en frisk unghäst detta år.

Låter klokt att ta in Storm ifrån betet om hon har blivit rund, better safe than sorry !

Jaa kom gärna förbi och hälsa på oss!!! Du kommer att tycka att hon blivit sjukt stor :nailbiting:

Igår testade vi sadeln igen ;) och hon var helt oberörd! Sadlade och gick en liten sväng.
Nja tror hon blir ganska lätt att rida in ( det här får jag väl äta upp) men hon gillar att bocka i hagen så en och en annan lufttur bjuder hon nog på :D

Här kommer bildbevis!
10376151_10152179500616344_6883119928932838358_n.jpg

Vi har fått högt insektstryck (knott och mygg) så Hollie krävde ett flugtäcke ;) stackars dressyrstammade unge är mer än nöjd nu! Ingen eksemhäst men jag skulle nog kalla henne överkänslig.
Hon är bara besvärad inne så ute går hon naken.
10414586_10152180476851344_1682558184850164248_n.jpg

@Charlottee

Och vart är en massa nya bilder på Hollie! Haha jag minns när hon skulle få sadel på sig första gången. Snäll men hon tyckte det var lite onödigt? :p Vore kul att få komma och titta på henne någon dag?

Tror du att hon är en liten bockhäst? :D

Jag tycker jag känner Storm rätt bra, det enda hon skulle få för sig är att bita mig i fötterna. Inget berör den här hästen. Hon blir sur om hon inte får som hon vill. Varför ska hon slösa energi åt att bli rädd för saker liksom? Lamorna som vi har i stallet gnäggade hon åt första gången hon såg dom. När jag satt upp så ville hon bita mig i fötterna som sagt. Varför bli rädd när det går att bitas. :devil: Hovslagare? Ja honom försöker man bita på. Eller bajsa när han lyfter bakhovarna. Hon är fortfarande sur med benen när främlingar tar i henne.

Tror nog att hon kan tänkas vara en sådan som skulle få för sig att frysa fast och vägra gå. Envis som fem getter, ett par får och en åsna.

Men här är bilden! :love: Det är så himla känslosamt att sitta på henne. :)

dgdfgdfgdgdfg_by_erehsidne-d7ldf3e.jpg

Hon är verkligen en liten smällkaramell den där storm!

Surminen på henne ger mig flashbacks på Stella som kunde backa järnet 30 m för att bossa iväg andra hästar. Hon hade dock lärt sig det av en annan.
Hon är jättefin o unik. Trygg o troligen med högt självförtroende- hybris kanske:p

Surminen på henne ger mig flashbacks på Stella som kunde backa järnet 30 m för att bossa iväg andra hästar. Hon hade dock lärt sig det av en annan.
Hon är jättefin o unik. Trygg o troligen med högt självförtroende- hybris kanske:p

Haha! Det var det den vita ponnyn gjorde mot Storm, hon gick bara undan och struntade i otäckingen tills den ville hälsa. Sen när hon kunde uppföra sig som en häst och komma fram den normala vägen så hälsade Storm med att ge henne ett par sparkar. Så självförtroende det har hon, det har hon alltid haft. Tur att det finns bra ston som är högre i rang än henne i den riktiga flocken. :)

Men Stella kunde vara riktigt sur när hon ville. En riktig drakmamma!

dragonlady_by_eldfuxen-d53cvnq.jpg

Min fina Stella. :love:

Åååh nu blir jag också sugen på att sitta på min "lilla" :d tänkte göra det i aug-sep där någonstans :)

För övrigt går hon och har det bra på betet, flocken är väldigt harmonisk och trygg :) I flocken är det 6st halvblod, 1st arab & 1st nordsvensk.

2014-06-04_083802_53902f2be087c301a7d65afe.jpg

10300968_10202896160103902_571900708539925117_n.jpg

och ett litet filmklipp på den dagliga morgonmotionen! ;)

Jag vet inte om någon minns, men Storm fick ju gå med Shettisen som syns i bilderna uppe i mitt förra inlägg när hon var liten
Hon var så himla liten. :rofl: Så jag blev lite nostalgisk och tittade igenom alla gamla filmer. :love:

Stellan med sitt miniföl, första filmen på lilltrollet. :love:

Ute i riktig hage.

Som den ligist hon är!

Med shettisen ovan.

Sen så skaffade jag ju en egen minishettis på foder åt henne. Hon var bra på att motionera den!

@Aliah Jag håller med, gud vad fin hon är nu! :)

kl.
Har lasttränat min älskling idag som mer eller mindre pressar sig ut ur grinden då vi inte tränat något alls på länge. Så han var övertaggad och vi tränade mest på att inte springa in i transporten till en början -.-

Sedan så bytte vi taktik och har börjat träna på att slänga in hästen. Nej jag ber han gå in när jag står bredvid så jag kan lasta honom själv tillslut och det gick jätte bra. Har fortfarande inte spänt fast honom någon gång eller strängt bakom, men jag har inte bråttom så det tar vi senare ^^

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka