Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Springsteen Tack Det tog tio minuter för mig att mentalt köpa henne. Fast jag sansade mig tills dagen efter.@morgaine Men gud så fin! Blev ju helt förälskad, hur stor är det lilla trollet?
@Springsteen Tack Det tog tio minuter för mig att mentalt köpa henne. Fast jag sansade mig tills dagen efter.
Hon är ca 140, men jag hoppas på några cm till. Mamman är 153 men pappan är 140 så jag vet inte hur stor jag kan hoppas på.
Du förstår att jag tyckte Storm är fin va? Inte helt olik henne. Hur stor är hon nu?
Vet någon om det är vanligt att de brås helt på ena föräldern i storlek? Jag har trott att de blir ett mellanting mellan båda, men det kanske inte är så?
Inte vad jag vet Jag mätte den lilla loppan på det sättet, och om det stämmer kommer hon att bli i storlek med mor sin, som är officiellt mätt till 164cm. Jag provde att mäta med snöret på mamman och det stämde exakt@Trix haha okej xD så de kan bli, finns det fler sätt att mäta då? Något man kan prova
Det är svårt att mäta exakt tycker jag. Men maxad D vore perfekt. Hon är nsv/island. Hon blir nog inte så grov som jag trodde men det blir spännande att se. Hon växer långsamt, men kanske länge i gengäld?Vad är det för ras på henne, jag kan verkligen inte minnas! Ursöt. Och ja, grov som en köttbulle precis som Stormen.
Då är hon lite större än Storm då. Storm är 2 år och ungefär 138 cm.
Om din dam bara är 1,5 år så lär hon ju bli kanske maxad D-ponny i alla fall. Små grova verkar ju växa rätt länge. Jag tror att Storm kanske blir 144 cm kanske. Mamma var superdupermaxad D-ponny och pappan maxad C-ponny/liten D-ponny på ett ungefär.
Tycker att det är ett lotteri med storlek då det verkar som om det kan slå igenom från många led bakåt. Min kompis har en tvååring som är efter en hingst som tycks lämna stort undan ett sto som var 170 cm. Han är jätteliten! Typ övervuxen ponny size!
Det är ju jättestor skillnad på att hänga/sitta mot att rida och hur länge/ofta man gör det tycker jag. Ryttarens vikt och hästens storlek spelar ju också roll. Håller helt med dig att det är bättre att börja i tid och ta det försiktigt.Nu vet jag inte hur mycket skit jag kommer att få det, har sett andra som visat filmer när de hänger på sina djur.
Men idag så har jag suttit på min häst. Det är ju inte tal om inridning för fem öre. Hänga och sitta är något helt annat. Hatar när folk ska stressa under hösten/våren inför treårs. Bättre att vänja vid sadel och allt tidigt så att det slipper bli sådan stress att hästarna är helt slut efter treårs.
Det är ju jättestor skillnad på att hänga/sitta mot att rida och hur länge/ofta man gör det tycker jag. Ryttarens vikt och hästens storlek spelar ju också roll. Håller helt med dig att det är bättre att börja i tid och ta det försiktigt.
Själv har jag haft "sadeltämjning" idag.
oj undra hur stor hon tänkt att bli, har du gjort tattarmått eller räknat ut när hon var yngre 90% av slutgiltig mankhöjd?
Det har alltid stämt bra när jag räknat på de vi har fött upp faktiskt.
Hon ser mycket mer färdig ut än min, fin. Men man ska inte lura sig av det, har som sagt en som såg helt färdig ut som 2 åring och växte 10 cm till efter det var hela tiden jämn och fin i kroppen.
@Charlottee
Och vart är en massa nya bilder på Hollie! Haha jag minns när hon skulle få sadel på sig första gången. Snäll men hon tyckte det var lite onödigt? Vore kul att få komma och titta på henne någon dag?
Tror du att hon är en liten bockhäst?
Jag tycker jag känner Storm rätt bra, det enda hon skulle få för sig är att bita mig i fötterna. Inget berör den här hästen. Hon blir sur om hon inte får som hon vill. Varför ska hon slösa energi åt att bli rädd för saker liksom? Lamorna som vi har i stallet gnäggade hon åt första gången hon såg dom. När jag satt upp så ville hon bita mig i fötterna som sagt. Varför bli rädd när det går att bitas. Hovslagare? Ja honom försöker man bita på. Eller bajsa när han lyfter bakhovarna. Hon är fortfarande sur med benen när främlingar tar i henne.
Tror nog att hon kan tänkas vara en sådan som skulle få för sig att frysa fast och vägra gå. Envis som fem getter, ett par får och en åsna.
Men här är bilden! Det är så himla känslosamt att sitta på henne.
Härlig bild. Du ser inte alls för stor ut på henne utan lagom.
Men var har du hjälmen?