12:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
@JG
10310513_10152161990121344_6825323276759854122_n.jpg

[/QUOTE

Vad fin hon är!! Så fint ansikte/uttryck, hon har verkligen blivit mer vuxen! Och hon ser så snäll ut :love:

@Charlottee Men gud vilket sår! Ser säkert värre ut än vad det är, hoppas inte det blir ett för tydligt ärr :/ Hon ser verkligen vacker ut nu, jätte fin utveckling. :)

Flyttade min tvååring och hans treåriga kompis till lösdrift med bete och skog, de trivs verkligen! Huvudet i betet hela dagarna och står och halvsover i uteboxen för att komma undan alla flygfän.
Idag var vi ute och promenerade för första gången i "nya" skogarna, inga problem alls! Tror inte ens att han reflekterade över att det var nya vägar och annan skog ;) Han är så trygg i sig själv!

Har flyttat "hem" till gamla stallet, stod där i nio år innan. Stått i ett annat stall i två år - men nu är vi där vi hör hemma igen :)

Tanken är nu att de ska gå på bete till sen hösten, flytta in på box över vintern för att sedan flytta tillbaka till lösdriften till våren :)

@Charlottee
Men fy vilket sår! Skönt att det ser bättre ut idag! Vad tror du hon kan ha gjort?

@Zebban @Charlottee

Ja ääääntligen! Den här febern har hållt mig vaken i veckor alltså, men nu så. :)

Jag inser dock att jag kan ha förvandlat honom till en hund. Han har inga problem att lämna flocken på kommandot "kom hit Alert" för att sen stå lös och mysa med mig i en evighet. När jag har borstat färdigt är det klistund och han roterar själv runt och ger mig den kroppsdel som ska klias.
Sen pussar jag honom hejdå ungefär 35ggr, leker mul-leken, pussar lite till innan jag lämnar hagen. Där står han sen vid grinden och tittar efter mig lääänge. Lilla hästvalpen. :love:

Hälsade på min på betet häromdagen. Han har det så bra men jag saknar min lilla plutt. Blir en lååååång sommar, vill ha hem honom nu ju och det har bara gått 2 veckor. Han går med 2st ettårshingstar och 2st 3årsvalacker.

Hästen bakom är 173 cm hög ;)

@cambodia tack :love: hon är verkligen snäll! Jag ser mkt av hennes mor i uttrycket över ögonen..

@MattiZ Ja det är ingen grann syn :( men såhär långt läker det fint som sagt. Ännu ett skönhetsfel till listan blir det nog (hon har även en bula på halsen, broskbildning, orsakat när hon gick på lösdrift.

@JG Hon går just nu okuperat med sin skodda kompis, kan vara en spark lr en pinne.

@Charlottee Det är tur det inte gör så mkt med skönhetsfel, hon rör sig ju fortfarande snyggt och är säkert fin på insidan! :) Jag har nog haft tur med min, han är en riktig vilding! Men har ännu inga större skador och går ju på lösdrift han med så, kommer göra så länge han bor här också :)

Tycker alla ser så runda och fina ut i hullet! Själv har jag ett spjälstaket.. Nåja, inte riktigt kanske.. Han går på värsta kraftiga betet, men tycker tydligen det finns massa andra roliga saker att göra än att äta.. Står inne nattetid, men har tyvärr också börjat rata lusernet som han får..

@Charlottee tack, vet inte exakt nu men för ca 2 månader sedan var han 161 men känns som han har vuxit lite men är fortfarande rätt valpig. Tror han blir ca 167-168 för min 5 åring var 163 vid samma ålder och är nu som 5 år 172-173 cm och det tror jag inte denna blir. Men eftersom jag inte haft honom sålänge så har jag inte gjort tattarmått etc :)

@manhattan_2006 Min plutt är 160, sist jag mätte honom och jag beräknar honom att bli 165 i alla fall, sedan får vi se hur mycket högre än så han blir. Blir han mindre ska jag trycka i han växtextrakt! haha ;D Mamman var ju 157, så finns ju alltid en risk för att han blir mindre än tänkt ^^

@manhattan_2006 oki rätt lagom höjd mao :)

Min är nu 167 cm , mkt ben ännu men ser ändå relativt färdig ut jämförelsevis med hur valpig och överbyggd hon har sett ut tidigare, men ja det blir en stor madame.

Finns en helbild på henne i föregående sida :)

....lr ja här kommer en till bild ifrån samma tillfälle, hon vet hur man stretchar halsen iaf :D

10308058_10152166557101344_7245122373096934553_n.jpg

Väldigt trevligt att se allas bilder på fina "sommarhästar" nu! Kommer bli ännu trevligare att se vad som händer över sommaren med dom i utveckling... en del här, inkl min, ska väl ridas in på hösten?

Senast ändrad:
@manhattan_2006 oki rätt lagom höjd mao :)

Min är nu 167 cm , mkt ben ännu men ser ändå relativt färdig ut jämförelsevis med hur valpig och överbyggd hon har sett ut tidigare, men ja det blir en stor madame.

Finns en helbild på henne i föregående sida :)

oj undra hur stor hon tänkt att bli, har du gjort tattarmått eller räknat ut när hon var yngre 90% av slutgiltig mankhöjd?
Det har alltid stämt bra när jag räknat på de vi har fött upp faktiskt.
Hon ser mycket mer färdig ut än min, fin. Men man ska inte lura sig av det, har som sagt en som såg helt färdig ut som 2 åring och växte 10 cm till efter det;) var hela tiden jämn och fin i kroppen.

@manhattan_2006 Min plutt är 160, sist jag mätte honom och jag beräknar honom att bli 165 i alla fall, sedan får vi se hur mycket högre än så han blir. Blir han mindre ska jag trycka i han växtextrakt! haha ;D Mamman var ju 157, så finns ju alltid en risk för att han blir mindre än tänkt ^^
ja det låter väldigt troligt att han blir minst 165... har du gjort tattarmått eller räknat ut på annat sätt?

@manhattan_2006 Jag vet inte ens hur man gör tattarmått, men har räknat på 90% reglen och då ska han bli 164,5cm men han levde på blött ensilage tills jag fick honom när han var 9mån och han var rätt tunn, så han kanske inte växte som han skulle fram tills dess? eller så blir han liten ;) Har använt mig av balsnöremetoden också, från armbågen ner till kotan och sedan vända änden från kotan uppåt från armbågen. Enligt det så kommer han bli 168cm, så vi får väl se ;) Hur gör man tattarmått?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka