12:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
10342819_10203020271880430_2973975087103140359_n.jpg

Får se om jag lyckas få in bild.. Detta är min underbara "lilla" pålle!

:love:Maiden på årets första utställning.
maidennorrtaumllje_zpsa8c96cab.jpg

Årets varmaste dag 29grader varmt. Hon skötte sig jättebra hela dagen trots värme och mycket hästar. Stor skillnad mot förra sommaren så jag är mycket nöjd och stolt över min häst idag.
Vi fick med oss ett silver idag, domaren önskade henne med mera massa.
Men jag tycker hon är ju bara 2år så det kommer nog tids nog. Tänker inte göda upp henne så hon blir sjuk... För mig är hon vackrast av alla:love:.

Årets varmaste dag 29grader varmt. Hon skötte sig jättebra hela dagen trots värme och mycket hästar. Stor skillnad mot förra sommaren så jag är mycket nöjd och stolt över min häst idag.
Men jag tycker hon är ju bara 2år så det kommer nog tids nog. Tänker inte göda upp henne så hon blir sjuk... För mig är hon vackrast av alla:love:.

Hon är verkligen heltjusig! Förstår inte det brittiska tjockisidealet på cobbarna, man blir ju mörkrädd när man ser hur vissa ser ut. Då föredrar jag hästar som Maiden som ser hälsosamma och fräscha ut!

Maiden är ju jättefin! Mer massa kommer med åldern, man vill ju att det ska vara muskler och inte fett!

Min lille grabb ska snart få förlusta sig med andra killar på kollo. Blir kastrering till hösten sen när han kommer hem. Är så löjligt förtjust i honom, det är en ynnest att ha träffat (och äga!) en häst som honom :love:

jd35.jpg

jd36.jpg

jd37.jpg

Så fin han blivit phie! Inte alls så tanig som när han kom till dig, så kul att se :)Han kommer nog vara riktigt snygg efter betet!

Min lille grabb ska snart få förlusta sig med andra killar på kollo. Blir kastrering till hösten sen när han kommer hem. Är så löjligt förtjust i honom, det är en ynnest att ha träffat (och äga!) en häst som honom :love:

jd35.jpg

jd36.jpg

jd37.jpg

Han är riktigt läcker!! Tänker på filmen Spirit när jag ser honom :love:

@MattiZ Vilken stilig häst! :)

Härom dagen löshoppade jag Libro, vi avslutade vid 1 m. Han tycker verkligen att det är jätte roligt! Vi var i ridhuset på klubben, så ingen risk att han kunde hoppa över någonstans.. ;)
bild_53842ebc2a6b229d26216a3a.jpg

Är så himla glad över min pojk! :)

På onsdag flyttar vi "hem" till ett stall som jag stått i många år förut, hans treåriga kompis följer även med vilket är väldigt roligt! De kommer att gå på lösdrift med bete och skog. :)

Kul att se allas bilder och utveckling! Det börjar bli hästar av småttingarna nu ;) Hollie fyllde 2år i söndags! Igår mätte jag henne... jag måste fått grus i ögonen... så jag håller på resultatet hihi!

Hoppar in i tråden då jag köpte mig en 2åring i lördags, dock flyttar han inte hit för än på söndag. Spännande då jag inte haft en 2åring förut :D hästen är då en connemara valack e. Hagens Zephyr ue. Dale Haze. Är i nuläget 137cm :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka