12:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Charlottee
Tycker att din häst ser ut att vara fin i hullet! :)

Vad använder ni för hjälpmedel när ni longerar?
Har hittills bara användt spö, grimma och lina MEN idag kom Libro på att när staketet tar slut och det blir öppet så kan man fortsätta rakt fram istället! Och jag orkar inte hålla emot..
Tips?! :)
Kommer att fortsätta nöta skritten mer ett tag och skippa trav och galopp en stund.
Absolut inte stressad eller vill fly, bara flyter ut och vänder bort huvudet..

@Charlottee Jag tycker Hollie ser jättefin ut! Det är inte lätt att hålla en sådan häst i hull, speciellt inte när de dessutom växer. Håller också med om att man inte kan jämföre pre-bete bilder med när de varit på bete i flera månader. Har du möjlighet att låta henne gå på bra bete iår även om det inte är på samma som förra året?

Ja vi har betydligt färre hästar hemma och således mer beteshagar att varva emellan, inte den fantastiska yta som där hon gick förra sommaren men gräset bör räcka eftersom vi som sagt har möjlighet att låta hagar vila.
Hon fick ju problem med mugg och rasp som lösdrift häst (iofs hösten) vilket är en av anledningarna till att jag vill ha henne hemma denna sommar, finns även privata skäl och eftersom gården är till salu kommer vi antagligen att flytta hästarna i höst och vill därför inte hålla på att flytta runt innan också, bara onödigt :)

VILL TACKA ALLA SOM SVARAT ANGÅENDE HULLET !!! :bow: Jag undrade om jag faktiskt att hade blivit blind ett tag.... för jag kan verkligen inte se problemet, tycker som ni att hon ÄNTLIGEN är jättefin.
Jag ska försöka att inte ta åt mig men lite av en öm tå, eftersom det har varit på tapeten förr, och då var hon skranglig men även där, inte mager. Drar mig lite för att visa bilder hädanefter om man ska behöva debattera kring ett problem som inte finns :confused:

@Charlottee
Tycker att din häst ser ut att vara fin i hullet! :)

Vad använder ni för hjälpmedel när ni longerar?
Har hittills bara användt spö, grimma och lina MEN idag kom Libro på att när staketet tar slut och det blir öppet så kan man fortsätta rakt fram istället! Och jag orkar inte hålla emot..
Tips?! :)
Kommer att fortsätta nöta skritten mer ett tag och skippa trav och galopp en stund.
Absolut inte stressad eller vill fly, bara flyter ut och vänder bort huvudet..

När jag longerar. Händer inte så ofta nu iof ;) Men då har jag använt träns, sadel eller gjord, inspänningstyglar eller gummisnodd. Som en vanlig häst eller vad man ska kalla det =)

@Evolution Våra är rätt jämn höga då juh :-) ska bli kul å se vart båda hamnar tkr jag, Cash blir 2 år 23 Maj så ^^

@Ozen Okej, så stor som hon är tror man ju att hon ska bli enorm, men skönt ändå om hon växt klart så tidigt eller så :) Jag tror hon blir en super maffighäst när hon blivit äldre och fått muskler på kroppen :)

@Sofie.S Jadu när jag longerar gör jag det oftast endast med longerpiska, löst och utan saker på honom, men det har ju att göra med att jag tränar annorlunda med Cash. Annars brukar jag ha longerlina i grimman på sidan eller så, pisk och även inspänning på andra hästar ^^

ok. hmmm min lilla är dryga 155, född juni, hoppas hon tar sig lite. Beräknad i alla fall till 162-163, känns det långt borta?
Det kan hon absolut bli! Gloria har växt väldigt snabbt och mognat tidigt medan min arab har växt väldigt långsamt och slutade inte förens han var 6år :)

@Ozen Haha ja de blir ju det! Jag som är van vid fallhöjd 156-159cm kommer bli chockad när jag faller av Cash första gången.. Om han nu blir över 161 ;D haha

Maiden går på bete nu men kommer i och tränas lite inför sommarens utställningar.
Har köpt ett visnings träns till henne och vill gärna ha lite synpunkter:). Vad tycker ni, snyggt, fult, för litet, för mycket bling? Ja säg vad mi tycker!
Hon är lite väl stark så på bortaplan känns det bra att ha bett i munnen även om jag försöker undvika det så här tidigt.

010_zpsd7ab03ae.jpg

Nu har min hingst blivit valack.
Allt gick bra. Dock ramla han när han försökte parera o min icke hästkunniga bror höll i linorna till bakbenen så han inte kunde sparkas. Så tappa balansen. Fick ett skrapsår vid knät så var svullen. Annars verkar inte kastreringen göra så ont såhär 6h senare. För nu gick dom ut på bete =)
10365724_1414984402111321_2473978010700189974_n.jpg

Var och hälsade på Storm med kameran idag. Hon blir två år på söndag. :) Hon har sedan betessläpp vuxit hur mycket som helst! Två cm på tre veckor. Hon är alltså 138 cm fram och 140 cm bak. :love: Hon kanske blir D-ponny i alla fall!

678678m7jjyi_by_erehsidne-d7ikq60.jpg

Hon vet inte riktigt om hon tycker om sin nya kompis. En welsh cob som är tre år i år. Men dom är lika stora! :D
rtyrtyrtyrty_by_erehsidne-d7ikpoq.jpg

Sur som få.
eyeyeyey5456_by_erehsidne-d7ikq1f.jpg

789789789789_by_erehsidne-d7ikqbf.jpg

90890890_by_erehsidne-d7ikqgw.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar