Charlottee
Trådstartare
Mysdag Hollie fick flugskyddet på idag, med värmen kom dom hemska insekterna som ett brev på posten!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man ska ju aldrig ropa hej alltså.
Fick en väldigt varm kille igårkväll, 39,6 i temp och lågmäld. Veterinären tyckte jag skulle röra på honom var 4e timma i ett dygn och avvakta.
Sagt och gjort, imorse hade han 38.4 och jag jublade. Har hållt igång honom var 3-4e timma hel dan och han har travat runt och busat av sig själv. Kommer ut på kvällen och ser redan på 200 m avstånd i hagen att nått är fel. Springer ut och mycket riktigt får jag upp en temp på över 40 grader.
Veterinären kommer ut på trekvart och konstaterar att allt med kastrationssåret ser bra ut så det var inte boven i dramat den här gången men däremot en bidragande faktor till att bryta ut och bli riktigt sjuk, förkyld och febrig.
Febernedsättande och penicillin i några dagar nu borde göra susen.
Hon tyckte att han hade en oregelbunden hjärtrytm vilket gjorde mig lite orolig. Vad har ni för erfarenhet av det?
Veterinären sa att han förmodligen hade det pga den höga febern för om han hade hjärtfel borde han inte vara så välutvecklad, pigg, fin i päls/hull osv, men att jag ska lyssna när han är frisk sen igen. Erfarenheter?
Min lille plutt! :/
Inte för att skrämmas men mitt ena sto har förmaksflimmer och har med det gått MSV dressyr under flera år innan det upptäcktes. Visst i efterhand kan man förstå att ngt kanske inte var som det skulle men det syntes absolut inte på på päls och hull och dylikt. Men det är väl bara att ngn lyssnar på hjärtat igen när febern är borta för att försäkra sig.
Taaaack!! Haha ja hon är så pass nätt i kroppen att hon ser mindre ut än vad hon är. Inte mycket lägre än Fjärilsviol som är 170cm hög . Fantastiskt nöjd med henne@Victovie jag tycker alltid att hon ser så liten ut på bilder (men vet att du har sagt att hon är stor) tror dig nu när jag ser henne brevid Fjärilsviol
superschnygg!!!!
Nu är Gloria släppt på bete med 7st andra ungston, Första gången hon åkte transport själv och det gick alldeles utmärkt